Live τώρα    
2°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
2 °C
1.0°C3.9°C
2 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
-1 °C
-3.3°C0.6°C
1 BF 69%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
2 °C
-2.2°C5.0°C
2 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
5 °C
4.4°C5.0°C
3 BF 87%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
-1 °C
-1.7°C-1.0°C
1 BF 100%
Lockdown / «Αρνούμαστε να γίνουμε οι καλλιτέχνες του Zoom»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Lockdown / «Αρνούμαστε να γίνουμε οι καλλιτέχνες του Zoom»

Αντιστεκόμενοι στη διαφαινόμενη υποβάθμιση των σπουδών τους εν μέσω πανδημίας, lockdown και τηλεκπαίδευσης, οι σπουδαστές και φοιτητές καλλιτεχνικών σχολών συγκεντρώνονται αύριο στις 12 το μεσημέρι, διαμαρτυρόμενοι, έξω από το υπουργείο Πολιτισμού.

Θεωρώντας την εφαρμοζόμενη τηλεκπαίδευση «προθάλαμο μιας νέας, υποτιμημένης καλλιτεχνικής και κοινωνικής πραγματικότητας», φοιτητικοί σύλλογοι δραματικών σχολών, όπως του Εθνικού, του ΚΘΒΕ, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, της ΚΣΟΤ, αλλά και άλλων σχολών τέχνης, απέστειλαν επιστολές προς το υπουργείο Πολιτισμού, εκθέτοντας τα προβλήματά τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε αντικειμένου και συγκεκριμένες προτάσεις για την επαναλειτουργία κάθε σχολής ξεχωριστά. Ταυτόχρονα, οι σπουδαστικοί σύλλογοι των σχολών προχωρούν σε αποχή από τα πρακτικά μαθήματα που διδάσκονται μέσω Διαδικτύου, μέχρι να υπάρξει επίσημη ενημέρωση για τον χαρακτήρα αυτών των μαθημάτων και τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολών.

Οι σπουδαστές, εκτός από την άμεση επαναλειτουργία των σχολών τους, ζητούν την εξασφάλιση από το υπουργείο των κατάλληλων μέσων (μάσκες, παροχή Covid-19 test) καθώς και, μετά από συνεννόηση με τις διευθύνσεις των σχολών, ένα σωστά δομημένο πρόγραμμα και συντονισμό των μαθημάτων, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού.

Ζητούν ακόμη την πλήρη αναπλήρωση όλων των ωρών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών μαθημάτων κατά τους προηγούμενους μήνες, και τη δημιουργία σαφούς σχεδιασμού διεξαγωγής διπλωματικών εξετάσεων των τελειόφοιτων των σχολών, των παραστάσεων των σπουδαστών, καθώς και των προαγωγικών εξετάσεων των υπολοίπων ετών σε όλες τις σχολές.

Δεν παραλείπουν να αναφερθούν στην οικονομική ενίσχυση των φοιτητών και τη συμπερίληψή τους στο μέτρο της μείωσης ενοικίου και στο μέτρο επιδόματος ενοικίου, όπως προβλέπεται ήδη για τους φοιτητές ΑΕΙ.

«Η κρατική διαχείριση έχει δείξει ένα από τα πιο σκληρά και αδιάφορα πρόσωπά της στον τομέα του πολιτισμού. Εμείς αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση των σπουδών μας, η οποία επισφραγίζει μεταγενέστερα τη συνολική υποβάθμιση της καλλιτεχνικής και επαγγελματικής μας υπόστασης», σχολιάζουν, σε κοινό τους κείμενο, οι φοιτητικοί σύλλογοι.

Επισημαίνουν ταυτόχρονα πως οι τηλεδιασκέψεις αντιτίθενται στη φύση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, θεατρικής, κινηματογραφικής, χορευτικής κ.ά., που καθιστούν απαραίτητη την δια ζώσης διδασκαλία. Ως αποτέλεσμα, όπως επιμένουν, δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένο ένα σπουδαστικό έτος που διεξάγεται εξ αποστάσεως και αποκλειστικά μέσω τηλεδιασκέψεων.

Την αβεβαιότητα, την απελπισία αλλά και το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται εκατοντάδες σπουδαστές και φοιτητές σχολών καλλιτεχνικής παιδείας αδυνατεί να κατανοήσει το υπουργείο Πολιτισμού, συνεχίζοντας την πολιτική της απαξίωσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Οι σπουδαστές αναφέρονται στις δυσκολίες λέγοντας: «Βρεθήκαμε να κάνουμε μαθήματα χορού, υποκριτικής και σκηνοθεσίας σε κουζίνες, υπνοδωμάτια και σαλόνια, με συγγενείς να συνυπάρχουν στους ίδιους αυτούς χώρους», επισημαίνοντας πως «δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις σπουδαστών που δεν έχουν τα υλικοτεχνικά μέσα που απαιτούνται (σταθερή σύνδεση Διαδικτύου, φορητούς ή σταθερούς υπολογιστές διαρκώς διαθέσιμους κ.λπ.). Κάπου εκεί αρχίζει να δημιουργείται μια συνθήκη μάθησης πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με τις οικονομικές και υλικοτεχνικές δυνατότητες καθενός, συνθήκη που τείνει να κανονικοποιηθεί», όπως υπογραμμίζουν.

Επισημαίνουν πως, «δύο μήνες μετά, χωρίς να έχουμε λάβει καμία επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού στο οποίο υπαγόμαστε, το σύνολο των μαθημάτων συνεχίζεται διαδικτυακά, χωρίς να γνωρίζουμε αν αυτό αποτελεί διδακτέα ύλη ή 'επαφή' με το αντικείμενο, αν αυτά τα μαθήματα θα αναπληρωθούν και σε ποιο χρόνο και πότε προβλέπεται να επιστρέψουμε στις αίθουσες».

Οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών δεν παραλείπουν να παρατηρήσουν: «Διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία η κρατική μέριμνα είναι προκλητικά δυσανάλογη των κοινωνικών αναγκών. Υποβαθμίζονται συστηματικά αυτονόητα αγαθά, όπως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα εργασιακά δικαιώματα και όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Μας είναι φανερό πως όλα αυτά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη συνολική φτωχοποίηση και εξαθλίωση της κοινωνίας μας. Από τη στιγμή που το υπουργείο, δίχως να αναλαμβάνει τις ευθύνες του απέναντί μας, επιτρέπει μετριοπαθώς τη συνέχιση των σπουδών μας με τη μορφή της τηλεκπαίδευσης, προκύπτει αβίαστα το εξής ερώτημα: Τι είδους καλλιτέχνες γεννά αυτή η διαδικασία; Εμείς αρνούμαστε να γίνουμε οι καλλιτέχνες του Zoom».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL