Mόνιμη Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι πλέον η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με κοινή συμφωνία των δύο μερών, όπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Πολιτισμού. Η ΚΟΑ ως Resident Orchestra του Μεγάρου αποκτά πλέον μόνιμη στέγη σ' αυτό.
"Με τον τρόπο αυτό εγκαινιάζεται μια περίοδος πιο δημιουργικής και παραγωγικής συνεργασίας του Μεγάρου Μουσικής με την πρώτη ορχήστρα της χώρας" δήλωσε ο αν. υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, συμπληρώνοντας ότι "επιπλέον ενισχύεται ο δημόσιος χαρακτήρας του Μεγάρου ως οργανισμού στην υπηρεσία της κοινωνίας και του πολιτισμού".
Από την πλευρά του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ Στέφανος Τσιαλής εκφράζει την ικανοποίησή του "για το γεγονός ότι ΚΟΑ και ΟΜΜΑ θα συνεργαστούν υπό όρους αμοιβαίας ωφέλειας" και συμπλήρωσε: "Αισθάνομαι με δυο λόγια ότι η ΚΟΑ, ένας θεσμός με ιστορία 140 χρόνων, επιστρέφει με καλές συνθήκες σε ό,τι ανέκαθεν θεωρούσε φυσικό της χώρο, δηλαδή στο Μέγαρο Μουσικής".
Για "αλλαγή σελίδας στις σχέσεις του Μεγάρου με την ΚΟΑ" έκανε λόγο ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ιωάννης Μάνος.
Η συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ΟΜΜΑ και ΚΟΑ, εκτός από τη στέγαση της Ορχήστρας στο Μέγαρο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την πραγματοποίηση έξι συμπαραγωγών του Μεγάρου ετησίως, εκ των οποίων τέσσερις σε αίθουσες του Μεγάρου και δύο στον Κήπο, καθώς και την πραγματοποίηση μίας μεγάλης παραγωγής του Μεγάρου με τη δωρεάν συμμετοχή της ΚΟΑ.
Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο, ρυθμίζονται χρονίζοντα λειτουργικά ζητήματα ανάμεσα στους δύο φορείς. Η ΚΟΑ θα εξακολουθήσει να δίνει τις συναυλίες της στην αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος" και να πραγματοποιεί δωρεά, πλέον, τις πρόβες της στην αίθουσα προβών. Ωστόσο, από την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού δεν γίνεται σαφές εάν και με ποιον τρόπο διευθετείται το θέμα του χρέους του Μεγάρου προς την ΚΟΑ από την παρακράτηση των εσόδων της έναντι ενοικίου για τη χρήση της αίθουσας προβών. Όπως είναι γνωστό, πέρσι, επί καλλιτεχνικής διεύθυνσης Βασίλη Χριστόπουλου, η ΚΟΑ σταμάτησε να πληρώνει τις 10.000 ευρώ μηνιαίως ως ενοίκιο το οποίο ζητούσε το Μέγαρο για τη χρήση της αίθουσας προβών και ως απάντηση το Μέγαρο παρακρατούσε τα έσοδά της από τα εισιτήρια των συναυλιών της σ' αυτό.
Κι ενώ η ΚΟΑ απέκτησε στέγη, άγνωστο προς το παρόν παραμένει τι θα απογίνει η Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, της οποίας προσφάτως παραιτήθηκε σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Πέτρου είναι πλέον μέλος του Δ.Σ του Φεστιβάλ Αθηνών.
Πόλυ Κρημνιώτη