Μεταλλεία, μέταλλα και νομίσματα είναι οι "πρωταγωνιστές" της νέας περιοδικής έκθεσης που εγκαινιάζεται την Πέμπτη στο Νομισματικό Μουσείο, με τίτλο "Όθεν αργύρου εστί γενέθλη: Αρχαϊκή νομισματοκοπία της Αθήνας".
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα εκθεμάτων, η έκθεση εστιάζει στην στην αρχαϊκή εποχή, κατά τη διάρκεια της οποίας η κοινωνία, τα πολιτεύματα και η τέχνη μετασχηματίζονται και κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα νομίσματα.
Προϋπόθεση γι' αυτό ήταν η ανάπτυξη της εξόρυξης αργύρου που, σύμφωνα με τον Όμηρο, ξεκίνησε στην περιοχή του Ευξείνου Πόντου, στην αρχαία Αλύβη. Αιώνες αργότερα, το πολύτιμο αυτό μέταλλο θα γίνει το μέσο που θα αλλάξει ριζικά τη ροή της πολιτιστικής και οικονομικής ιστορίας της αρχαιότητας, καθώς θα αποτελέσει ένα από τα κυριότερα μέταλλα για την κατασκευή νομισμάτων.
Η θεματολογία επικεντρώνεται στην παρουσίαση των μεθόδων εξόρυξης και επεξεργασίας πολύτιμων μετάλλων κατά την αρχαιότητα, στο Λαύριο και στη Σίφνο, με σκοπό τη χρήση τους κυρίως στην παραγωγή νομισμάτων. Επιπλέον, παρουσιάζεται το ιστορικό και θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύχθηκαν κανόνες διαχείρισης και ελέγχου τόσο της εξόρυξης όσο και της εμπορικής διάθεσης των πολύτιμων μετάλλων.
Η έκθεση πλαισιώνεται με αρχαιολογικά ευρήματα, πολλά από τα οποία εκτίθενται για πρώτη φορά στο κοινό, από τις συλλογές του Επιγραφικού και Νομισματικού Μουσείου, της Νομισματικής Συλλογής Alpha Bank, του Μουσείου Ακρόπολης και του Εθνικού Αρχαιολογικού κ.ά.
Η έκθεση θα φιλοξενείται στη βιβλιοθήκη του Ερρίκου Σλήμαν στο Ιλίου Μέλαθρο και θα διαρκέσει έως τις 31 Οκτωβρίου.