Το αποτύπωμα της εικαστικής δημιουργίας των αποφοίτων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, παρουσιάζεται στην καθιερωμένη ετήσια έκθεση του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ "Απόφοιτοι 2011-2012", που εγκαινιάζεται απόψε, στις 7.30 μ.μ., στον εκθεσιακό χώρο της σχολής "Νίκος Κεσσανλής" (Πειραιώς 256, Ρέντης).
Εκατόν δεκαοκτώ έργα αποφοίτων και μια καινοτομία συγκροτούν τη φετινή διοργάνωση, αφού για πρώτη φορά η επιμέλεια ανατέθηκε σε εξωτερικό επιμελητή, τον ιστορικό τέχνης Χριστόφορο Μαρίνο, ο οποίος συγκρότησε μια ομάδα αποφοίτων και φοιτητών του θεωρητικού τμήματος της σχολής, ως βοηθούς του. Οι φοιτητές - βοηθοί είναι αυτοί που καθόρισαν τον χαρακτήρα της επιμέλειας της έκθεσης και μάλιστα με αντεστραμμένους ρόλους, καθώς οι βοηθοί έγιναν επιμελητές, ενώ ο επιμελητής έγινε αρωγός της εργασίας τους με συντονιστικό και συμβουλευτικό ρόλο. "Αυτό ίσως είναι το κλειδί για τη διαφοροποίηση της φετινής έκθεσης των αποφοίτων, που από τη φύση της είναι εκπαιδευτικού χαρακτήρα" ανέφερε ο Χριστόφορος Μαρίνος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσης. Συμπήρωσε μάλιστα για τον χαρακτήρα της έκθεσης ότι "λειτουργεί όπως ένα μενού που δίνει στο κοινό τη δυνατότητα επιλογής και το βοηθά να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα για την τέχνη που εκκολάπτεται στην ΑΣΚΤ και κατ' επέκταση στην Ελλάδα σήμερα".
Όσο για τον ρόλο της ΑΣΚΤ σ' αυτή τη διαδικασία, "είναι παρούσα στην εξέλιξη της νεοελληνικής τέχνης, με τα καλά της και τα στραβά της" είπε χαρακτηριστικά ο πρύτανης της σχολής Πάνος Χαραλάμπους, προσθέτοντας επίσης ότι στις στοχεύσεις της είναι να "προσυλιτίζει τους φοιτητές στην τέχνη και να ενδυναμώνει τις προσωπικές, καλλιτεχνικές τους αναζητήσεις".
Αναφερόμενος στην έκθεση, ο πρύτανης επισήμανε ότι "στους σκοτεινούς μας καιρούς η διοργάνωση της έκθεσης των αποφοίτων λειτουργεί ως αντίδοτο στις δυσκολίες". Ωστόσο, αναφέρθηκε και στα προβλήματα που καταδυναστεύουν σήμερα την ΑΣΚΤ, εκ των οποίων "από τα κυριότερα είναι η αιμορραγία του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού δεν γίνονται προσλήψεις στις θέσεις εκείνων που συνταξιοδοτούνται" με αποτέλεσμα στη σχολή να "λειτουργούν τα μισά εργαστήρια γιατί δεν έχουν γίνει προσλήψεις από το 2008". Όσο για τη χρηματοδότησή της, "οι περικοπές είναι τραγικές, της τάξης του 75%. Από τα 5 εκατ. ευρώ που λάμβανε το 2010, η χρηματοδότηση έχει κατρακυλήσει στις 750.000 ευρώ, ποσό που καλύπτει μόνο τα λειτουργικά έξοδα της σχολής".
Στο περιθώριο της συνέντευξης έγινε αναφορά στη βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ, την πλουσιότερη βιβλιοθήκη εικαστικών στην Ελλάδα, της οποίας η μετεγκατάσταση στο κτηριακό συγκρότημα της σχολής, σε κτήριο που αναμορφώνει ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Αντωνακάκης, προγραμματίζεται για τον επόμενο Σεπτέμβριο. Η μετεγκατάσταση γίνεται με δωρεά 400.000 ευρώ από το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου.