Live τώρα    
Τέλος στον "γόρδιο δεσμό" του Εθνικού Θεάτρου από τον υπουργό Πολιτισμού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τέλος στον "γόρδιο δεσμό" του Εθνικού Θεάτρου από τον υπουργό Πολιτισμού

Τέλος στον «γόρδιο δεσμό» του Εθνικού Θεάτρου έβαλε ο υπουργός Πολιτισμού, με χθεσινή του απόφαση, με την οποία ανακαλείται ο διορισμός του Σωτήρη Χατζάκη από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, όπως και των μελών του Δ.Σ. του οργανισμού. Η απόφαση, όπως πρώτη έγραψε χθες η Αυγή στη διαδικτυακή της έκδοση, δημοσιεύτηκε χθες στο ΦΕΚ/ΥΟΔΔ/264.

Ο υπουργός προχώρησε στην κίνηση αυτή γιατί, σύμφωνα με τα έγγραφα που έχει στα χέρια του, τόσο ο Σωτήρης Χατζάκης όσο και το μέλος του Δ.Σ. Γιάννης Μετζικώφ υπέγραψαν συμβάσεις έργου με τον οργανισμό καθ' υπέρβαση όσων ο ιδρυτικός νόμος του Θεάτρου ορίζει. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η υπέρβαση αυτή αφορά ακόμη ένα μέλος του Δ.Σ. του οργανισμού.

Επιπλέον, διεύθυνση και διοίκηση όχι μόνο δεν ανάρτησαν τις συμβάσεις στη «Διαύγεια», όπως είχαν υποχρέωση, αλλά, μετά την κυβερνητική αλλαγή της 25ης Ιανουαρίου, τήρησαν στάση παντελούς έλλειψης συνεργασίας απέναντι στην εποπτεύουσα αρχή, δηλαδή τη νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού.

Η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ

Σε μακροσκελή ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, αφού τονίζεται ότι "το προηγούμενο διάστημα προχώρησε σε έλεγχο για τη διασφάλιση της νομιμότητας και της διαφάνειας στο Εθνικό Θέατρο", σημειώνεται ότι διαπιστώθηκαν τέσσερις παραβάσεις του ιδρυτικού του νόμου:

α) "Παράλειψη ανάρτησης στη 'Διαύγεια' των συμβάσεων έργου του καλλιτεχνικού και τεχνικού προσωπικού", β) "Υπέρβαση του μέγιστου ανά θητεία επιτρεπτού αριθμού συμβάσεων του καλλιτεχνικού διευθυντή" ετησίως, γ) "Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού συμβάσεων μέλους του Δ.Σ." και δ) "Έλλειψη σύμπνοιας και διάθεσης συνεργασίας με την εποπτεύουσα αρχή". Με βάση τα παραπάνω, λύεται πρόωρα η θητεία καλλιτεχνικού διευθυντή, προέδρου και μελών του Δ.Σ., ενώ ο Γ. Μετζικώφ εκπίπτει της θέσεώς του.

Στη συνέχεια, η ανακοίνωση τονίζει ότι ο Σ. Χατζάκης "συστηματικά από την έναρξη της θητείας του παρέλειπε την ανάρτηση περιλήψεων των συμβάσεων έργου", υποχρέωση που αφορά όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σύμφωνα και με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στην οποία ο ίδιος υπέβαλε ερώτημα. "Η παράλειψη δημοσιοποίησης των εργασιακών συμβάσεων συνιστά απόκλιση από την υποχρέωση λογοδοσίας" σημειώνεται.

Αφού στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά στις τρεις συμβάσεις που υπέγραψαν καθ' υπέρβαση του νόμου ο Σ. Χατζάκης το 2014 και ο Γ. Μετζικώφ το 2015, σημειώνεται ότι "επέδειξε συστηματική άρνηση συνεργασίας με το υπουργείο Πολιτισμού ως την κατά νόμο εποπτεύουσα αρχή, δημιουργώντας συνθήκες κρίσης για τον οργανισμό", ταυτίζοντας "παραπειστικά την έννοια της αυτοδιοικητικής λειτουργίας με την πλήρη απουσία ελέγχου".

"Υπό αυτά τα δεδομένα", συνεχίζει η ανακοίνωση, "έχει διαρραγεί η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του ΥΠΟΠΑΙΘ και του καλλιτεχνικού διευθυντή ως οργάνου διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου, με συνέπεια τη δυσχέρεια επίτευξης των στόχων του οργανισμού".

Ακόμη, το υπουργείο Πολιτισμού προαναγγέλλει ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί πλήρης και εξονυχιστικός διαχειριστικός έλεγχος στο Εθνικό, ο οποίος, όπως πιστεύει η ηγεσία του υπουργείου, "πρέπει και θα είναι τακτικός και όχι περιστασιακός".

Τέλος, προαναγγέλλει ότι "σύντομα θα υπάρξει πρωτοβουλία για αλλαγή και βελτίωση του νόμου που διέπει το Εθνικό Θέατρο", ενώ νέο Δ.Σ. και καλλιτεχνικός διευθυντής θα οριστούν τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Εργαζόμενοι - ΣΕΗ

Μετά την απομάκρυνση του Σ. Χατζάκη, το Σωματείο Εργαζομένων ανακοίνωσε τη ματαίωση των προγραμματισμένων για σήμερα στάσεων εργασίας. Από τη μεριά του, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών επανήλθε, με χθεσινή ανακοίνωση, στις πληροφορίες ότι εργαζόμενοι εκβιάζονται να υπογράψουν δηλώσεις στήριξης του Σ. Χατζάκη. Το ΣΕΗ "καταδικάζει τέτοιου είδους ενέργειες που επιχειρούν να διασπάσουν τους εργαζόμενους, να τους εκφοβίσουν και να τους χωρίσουν σε καλά και κακά παιδιά".

Ο Σ. Χατζάκης

Να ενδυθεί τη λεοντή του "ήρωα για μεγάλες αποφάσεις" επιχειρεί με ανακοίνωσή του ο Σ. Χατζάκης, χωρίς όμως να κρύβει την αμηχανία του επί του πρακτέου. Έτσι, αφού δηλώνει ότι "με απόφασιν του αναπληρωτού υπουργού Πολιτισμού, επαύθην από καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, σήμερον, 21ην Απριλίου 2015", καταλήγει: "Διατελών εις τον γύψον, αναμένω οδηγίας διά πιθανήν μετάβασιν μου εις την πολιτιστικήν Μακρόνησον, όπως κατά το παρελθόν, εις την πραγματικήν, είχε σταλεί ο πατήρ μου".

Από τη μεριά του, το Δ.Σ. απέστειλε στον υπουργό επιστολή την οποία θα δημοσιοποιήσει σήμερα.

Σπύρος Κακουριώτης

Το απόστημα έσπασε

Είναι σαφές, για όποιον παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς, ότι οι κατηγορίες αυτές αποτελούν απλώς την κορυφή του παγόβουνου σε ένα πελατειακό σύστημα συναλλαγής που, με εργαλείο τη λαϊκίστικη πολιτική του, οικοδόμησε εντός Εθνικού Θεάτρου ο Σ. Χατζάκης, προς όφελος συγκεκριμένων ομάδων προσοδοθηρών, αδιαφορώντας αν, με αυτόν τον τρόπο, ο υγιής οργανισμός που παρέλαβε βυθίζεται σταδιακά στα ελλείμματα.

Με τη χθεσινή απόφασή του ο Νίκος Ξυδάκης βάζει ένα τέλος στο καθεστώς αδιαφάνειας που επέβαλε η διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, καθεστώς το οποίο έχει καταγγελθεί πολλάκις (σε ανύποπτο χρόνο) από το Σωματείο Εργαζομένων.

Το απόστημα έσπασε. Η έρευνα της νέας διοίκησης θα διαπιστώσει πόσο βαθιά στις φλέβες του οργανισμού φτάνει και αν οι ευθύνες για την κρίση στην οποία έριξε το Θέατρο η διοίκηση Χατζάκη βαραίνουν και άλλα πρόσωπα...

Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0