Την ανησυχία τους σχετικά με τις αρμοδιότητες του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού εκφράζουν τόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων, εκπρόσωποι της οποίας συναντήθηκαν χθες με τον Νίκο Ξυδάκη, όσο και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων. Η ΠΟΕ - ΥΠΠΟ σε ανακοίνωσή της επισημαίνει "Το αυτόνομο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού δεν υπάρχει πια! Η Γεν. Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών, η Γεν. Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και μία σειρά από άλλες αρμοδιότητες δεν υπάρχουν πια. Ο υπερυπουργός κ. Μπαλτάς, όπως φαίνεται, έχει την ευθύνη για τη λειτουργία, αλλά και για όλες τις τελικές αποφάσεις του πρώην υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η αντίθεση της ΠΟΕ - ΥΠΠΟ σε αυτή την εξέλιξη είναι αντίθεση αρχών. Οι διακηρυγμένες θέσεις των εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ και γενικά στο Δημόσιο, με τις οποίες σταθήκαμε απέναντι στις μέχρι τώρα ασκηθείσες πολιτικές, είναι η αφετηρία και της τωρινής μας αντίθεσης".
Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑ επισημαίνει ότι "Η συγκεκριμένη πολιτική απόφαση για 'ψαλίδισμα' των αρμοδιοτήτων του πρώην ΥΠΠΟ θα αποτελέσει μια μαύρη σελίδα στην ιστορία των δημόσιων πολιτικών για τον πολιτισμό στη χώρα μας".