Για ακόμη ένα χρόνο, η Πέμπτη θα είναι ημέρα δωρεάν εισόδου σε όλα τα κτήρια του Μουσείου Μπενάκη, χάρη στην ανανέωση της δωρεάς του Ιδρύματος "Σταύρος Νιάρχος" προς το Μουσείο, μέρος της οποίας καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα αυτής της ημέρας.
Όπως σημείωσε, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η πρόεδρος του Μουσείου Αμαλία Γερουλάνου, το ποσό αυτό δίνεται με τη μέθοδο του matching fund, υπό την προϋπόθεση, δηλαδή, το Μουσείο να εξασφαλίσει το ισόποσο της δωρεάς από χορηγίες. Από τη μεριά του, ο Γιώργος Αγουρίδης, μέλος του Δ.Σ. του ΙΣΝ, τόνισε πως η συνέχιση της στήριξης του μουσείου, σε περίοδο μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά και των εσόδων από εισιτήρια, στοχεύει στη διευκόλυνση όσων δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στις εκθέσεις του.
Ο Χάρης Σιαμπάνης, οικονομικός διευθυντής του Μουσείου, είπε πως κατά την περσινή εφαρμογή, η δωρεάν ημέρα συγκέντρωσε το 26% της ετήσιας επισκεψιμότητας (έναντι 16% άλλες χρονιές), που αντιστοιχεί σε 34.000 επισκέπτες, εκ των οποίων το 41% αφορά μαθητές, άνεργους και άτομα άνω των 65, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα αυξήθηκε κατά 15%.
Τέλος, ο Νίκος Τριβουλίδης, υπεύθυνος σχεδιασμού, είπε πως σε τρεις μήνες έχει εξασφαλιστεί το 78% του ποσού που απαιτείται από 51 δωρητές που προέρχονται από την Ελλάδα (44%) και το εξωτερικό (56%).
Μιλώντας με τον Γ. Αγουρίδη, στο περιθώριο της συνέντευξης, για το Κέντρο Πολιτισμού στο Φάληρο, χαρακτήρισε τη μέχρι τώρα συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία υπό τη νέα τους ηγεσία "ενθαρρυντική".
Σ.Κ.