«Όλοι στο βουνό»: αυτός είναι ο τίτλος του αυτοβιογραφικού βιβλίου της Πόπης και του Θάνου Παπαθεοδώρου, που ήταν γιατρός του ΕΛΑΣ (1943-'44) στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Στερεάς Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανία, Ναυπακτία, Ευρυτανία).
Τα χρόνια όμως πέρασαν και το βιβλίο αποτυπώθηκε και στο πανί, υπό τη μορφή ντοκιμαντέρ, που γύρισαν και επιμελήθηκαν οι τρεις κόρες τους, η Χαρά, η Ειρήνη και η, αγαπητή ηθοποιός, Έφη Παπαθεοδώρου.
Το ντοκιμαντέρ θα προβληθεί αύριο, Πέμπτη, στο στέκι του ΣΥΡΙΖΑ Καισαριανής (Συβρισσαρίου και Ούλωφ Πάλμε, στάση Παναγίτσα), στις 8 μ.μ. (η «πρώτη» του ντοκιμαντέρ ήταν πριν μερικές ημέρες στον κινηματογράφο «Αλκυονίς»).
Η ταινία αποτυπώνει τη συγκινητική προσπάθεια του αγωνιστή, του επιστήμονα, του ανθρώπου να στήσει ιατρείο, ακόμη και νοσοκομείο (!) από το «μηδέν» για τους ΕΛΑΣίτες και τον ντόπιο πληθυσμό. Στην κάμερα μιλούν άνθρωποι που γνώρισαν τον γιατρό Θ. Παπαθεοδώρου και την οικογένειά του.
Μία από τις ιστορίες που ξεχωρίζει είναι αυτή των Εσθήρ και Λέοντα Μάτσα, Εβραίων του Αγρινίου, που διασώθηκαν φεύγοντας στο βουνό. Η συγκεκριμένη πόλη ήταν από τις περιπτώσεις εκείνες που δεν παρέδωσαν τους Εβραίους στα γερμανικά Ες-Ες.
Η σκηνοθεσία είναι του Αλέκου Παπαηλιού, το μοντάζ του Χρήστου Χατζημπάρμπα, η φωτογραφία της Κατερίνας Τζιγκοτζίδου και η μουσική του Γιώργου Καραγιάννη, ενώ αφηγητές είναι η Έφη Παπαθεοδώρου και ο Θέμης Ροδαμίτης.
Ν.ΠΑΠ.