Δήλωση εξέδωσε η τομεάρχης Ισότητας και Δικαιοσύνης και βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έλενα Ακρίτα αναφορικά με το περιστατικό του βιασμού και της βιντεοσκόπησης μιας ανήλικης στα Χανιά από πέντε νεαρούς, μεταξύ των οποίων και δύο ανήλικοι.
Η δήλωση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνει μια σειρά σοβαρών περιστατικών βίας μεταξύ ανηλίκων, όπως σεξουαλικές επιθέσεις και περιστατικά σκληρού μπούλινγκ, τα οποία συχνά καταγράφονται σε βίντεο και διακινούνται στα κοινωνικά δίκτυα, πολλαπλασιάζοντας τον εξευτελισμό των θυμάτων.
Τονίζεται επίσης ότι η ανήλικη παραβατικότητα εμφανίζεται ολοένα και πιο έντονη και συχνά στρέφεται κατά κοριτσιών και νεαρών γυναικών. Παράλληλα, στην δήλωση ασκείται κριτική στην προσέγγιση που δίνει έμφαση αποκλειστικά στην αυστηροποίηση των ποινών, υποστηρίζοντας ότι η σκληρότερη καταστολή δεν αρκεί για να ανακόψει την κλιμάκωση της βίας.
Τέλος στην δήλωση της η Έλενα Ακρίτα υπογραμμίζει ότι το φαινόμενο συνδέεται με βαθύτερα κοινωνικά προβλήματα, όπως η αποδυνάμωση των θεσμών, η έλλειψη στήριξης των οικογενειών και η γενικότερη κοινωνική κρίση. Ως εκ τούτου, η αποτελεσματική αντιμετώπιση θα πρέπει να στηριχθεί κυρίως στην πρόληψη, στην ενίσχυση των κοινωνικών δομών και στη συνολική αντιμετώπιση των αιτιών που γεννούν την παραβατικότητα.
Ακολουθεί το κείμενο της δήλωσης:
«Βιασμός και βιντεοσκόπηση μιας ανήλικης στα Χανιά από πέντε νεαρούς, μεταξύ των οποίων και δύο ανήλικοι.
Άγριο λεκτικό και σωματικό μπούλινγκ σε μια 11χρονη από 9 παιδιά, επτά κορίτσια και δυο αγόρια που μάλιστα ανέβασαν το υλικό στα κοινωνικά δίκτυα για να την εξευτελίσουν ακόμα περισσότερο.
Θύματα σκληρής κακοποίησης δυο κορίτσια, δράστες ανήλικοι. Και πάντα η απαραίτητη βιντεοσκόπηση για να αναπαραχθεί όσο γίνεται περισσότερο, για να παραταθεί στο διηνεκές η προσωπική τραγωδία των θυμάτων.
Ανήλικη παραβατικότητα που μοιάζει ανεξέλεγκτη και στοχοποιεί συχνότατα κορίτσια και νεαρές γυναίκες. Πώς πρέπει να αντιδράσει μια κοινωνία και ένα κράτος δικαίου;
Ξέρουμε ήδη τι θα πει μια μερίδα συμπολιτών μας που εκφράζει τόσο πιστά η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης. «Δρακόντειες» ποινές, «αυστηροποίηση», «να είμαστε αμείλικτοι».
Τίποτα δεν θα λύσει το σπιράλ της κλιμάκωσης, η όλο και σκληρότερη καταστολή μιας όλο και σκληρότερης παραβατικότητας.
Η ανήλικη παραβατικότητα είναι γέννημα μιας κοινωνίας σε κρίση, κατάρρευσης κανόνων, αξιών, φροντίδας. Απίσχνασης θεσμών και δομών που πρέπει να περιβάλλουν τις οικογένειες και τα παιδιά.
Η απάντηση είναι πρώτα εκεί: στην αναστροφή της διάλυσης. Στην πρόληψη, στην πλαισίωση, στην ανασυγκρότηση των κοινωνικών δομών της Πολιτείας, στην αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης στη ρίζα της».