Σε ένα ακόμα δείγμα της τιμωρητικής πολιτικής της κυβέρνησης απέναντι στους ανθρώπους που αναζητούν καταφύγιο στην Ελλάδα, 247 μετανάστες που έφτασαν το τελευταίο 24ωρο στην Κρήτη και τη Γαύδο μεταφέρθηκαν σε κλειστά κέντρα κράτησης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Μετανάστευσης, Θάνου Πλεύρη.
Όπως ανέφερε ο ίδιος σε δημόσια ανάρτησή του, όλοι οι νεοαφιχθέντες συνελήφθησαν αμέσως μετά την αποβίβασή τους και οδηγούνται πλέον σε δομές περιορισμού, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη για αξιολόγηση αιτήματος ασύλου.
Ο κ. Πλεύρης υπογράμμισε ότι, σε συνεργασία με το Λιμενικό και την Αστυνομία, μετατρέπονται υφιστάμενες δομές του Υπουργείου Μετανάστευσης σε αυστηρά ελεγχόμενες εγκαταστάσεις, ώστε οι συλληφθέντες να κρατούνται «μέχρι την επιστροφή τους» στις χώρες προέλευσης.
Οι 247 που εισήλθαν παράνομα συνελήφθησαν και ήδη οδηγούνται από την αστυνομία σε δομές κράτησης. Αντιστοίχως σε στενή συνεργασία με το λιμενικό και την αστυνομία μετατρέπουμε δομές του υπουργείου μετανάστευσης σε κλειστές δομές κράτησης για να οδηγηθούν σε καθεστώς εγκλεισμού…
— Θάνος Πλεύρης (@thanosplevris) July 20, 2025
Σε μια περίοδο που η Μεσόγειος μετατρέπεται ξανά σε υγρό τάφο, η κυβέρνηση επιλέγει να υψώσει φράχτες αντί να χτίσει διαύλους αλληλεγγύης.
Πρόκειται για μία ακραία μετατόπιση προς το μοντέλο «μηδενικής ανοχής», που θίγει βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και απομακρύνει τη χώρα από κάθε έννοια προστασίας προσφύγων, όπως αυτή ορίζεται στο διεθνές δίκαιο.