Η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και συγκεκριμένα η ποιότητα των υπηρεσιών του, αποτελούν ζητήματα που απασχολούν καθημερινά πλέον τους πολίτες, με τον βουλευτή Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Γιώργο Ψυχογιό, να φέρνει το ζήτημα στη Βουλή.
Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., Γεώργιος Ψυχογιός κατέθεσε αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, παρουσιάζοντας υπόμνημα του Σωματείου Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ) που υπογραμμίζει τα σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων επιβατών.
Τα στοιχεία που καταγράφονται στο υπόμνημα αποκαλύπτουν μια ζοφερή εικόνα για τον Προαστιακό, με ατυχήματα, καθυστερήσεις, και ακινητοποιήσεις συρμών λόγω της παλαιότητας και της ελλιπούς συντήρησης
Ενδεικτικά, καταγράφονται περιστατικά όπως η αντίθετη κίνηση συρμών επί της ίδιας γραμμής στους Αγίους Αναργύρους, η πρόσκρουση τρένου σε δέντρα στη Σφενδάλη, και η παραλίγο εισαγωγή συρμού του Προαστιακού στο δίκτυο του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτά τα περιστατικά όχι μόνο καθιστούν την καθημερινή μετακίνηση μια ριψοκίνδυνη διαδικασία, αλλά αποδεικνύουν και την απουσία ενός επαρκούς πλάνου συντήρησης και ασφαλούς διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο Γεώργιος Ψυχογιός στην αναφορά του, επισημαίνει ότι η χώρα μας, αντίθετα με άλλες προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, επενδύει μόλις το 0,7% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης στη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, όταν η Γαλλία επενδύει το 7%.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., όπως αναφέρει ο βουλευτής, έχει επανειλημμένα ζητήσει από το αρμόδιο Υπουργείο να αναλάβει δράση για την ενίσχυση της ασφάλειας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Προαστιακού, χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει ανταπόκριση.
Το Σωματείο Εργαζομένων επισημαίνει ότι οι καθυστερήσεις στη συντήρηση, η έλλειψη τηλεδιοίκησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης επιδεινώνουν καθημερινά το πρόβλημα και απαιτούν άμεση παρέμβαση. Η ολοκλήρωση των αναγκαίων έργων, σύμφωνα με το ίδιο το Υπουργείο, τοποθετείται αισιόδοξα στο 2028, αφήνοντας για μια πενταετία τους επιβάτες και εργαζόμενους να πορεύονται σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο δίκτυο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η στάση της κυβέρνησης φαίνεται να αγνοεί τα καθημερινά προβλήματα και τις αγωνίες των πολιτών, οι οποίοι αξίζουν ένα ασφαλές και σύγχρονο μεταφορικό δίκτυο.
Οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση κρίσιμων έργων απλά αυξάνουν την αίσθηση της ανασφάλειας.
Η κυβέρνηση πρέπει να πάψει να αγνοεί τις επείγουσες ανάγκες των πολιτών και να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα: η ασφάλεια και η ποιότητα των μετακινήσεων δεν μπορούν να παραμένουν σε δεύτερη μοίρα.
Η αναφορά του βουλευτή Γεώργιου Ψυχογιού
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
Για τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: Άμεσες παρεμβάσεις για την ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων ζητά με Υπόμνημά του το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ).
Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., κ. Γεώργιος Ψυχογιός, καταθέτει ως Αναφορά προς το αρμόδιο Υπουργείο το από 31/10/2024 Υπόμνημα που υπογράφεται από την κ Μ. Φρώυντε, Πρόεδρο και τον κ. Γ. Παπαδημητρίου, Αντιπρόεδρο, του Σωματείου Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ), και αφορά στα επείγοντα ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών του Προαστιακού σιδηρόδρομου.
Σύμφωνα με το υπόμνημα, ως εκπρόσωποι του Σωματείου, που αριθμεί περί τα 2.000 μέλη αιτούνται συνάντηση με τον Υπουργό προκειμένου να ενημερωθούν και να συζητήσουν σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναγκαία ενίσχυση της ασφάλειας του Προαστιακού σιδηρόδρομου και τη βελτίωση των υπηρεσιών μετακίνησης.
Επικαλούνται:
- τα άκρως ανησυχητικά περιστατικά που σημειώνονται συχνά στο σιδηροδρομικό δίκτυο και όπως την αντίθετη κίνηση δύο συρμών του Προαστιακού επί της ίδιας γραμμής, Στ. Αγίων Αναργύρων (13/9/2024), την πρόσκρουση του Προαστιακού σε δέντρα επί της σιδηροδρομικής γραμμής, Σφενδάλη (14/9/2024), την παρ’ ολίγον είσοδο συρμού του Προαστιακού σε σήραγγα του Μετρό, Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας (09/10/2024).
- την επιδεινούμενη ποιότητα της μετακίνησης με τον Προαστιακό (αλλεπάλληλες καθυστερήσεις ή και ακινητοποιήσεις, πολλές από τις οποίες, οφείλονται στην παλαιότητα ή την ελλιπή συντήρηση των τρένων, επεισόδια βίας και παραβατικότητας εντός των συρμών, αδικαιολόγητος και επικίνδυνος συνωστισμός επιβατών σε κεντρικούς σταθμούς μετεπιβίβασης, όπως στον Σταθμό Κάτω Αχαρνών) χωρίς να διαφαίνεται στον διαχειριστικό ορίζοντα ο παραμικρός εναλλακτικός προγραμματισμός.
- την εκκρεμή αποκατάσταση της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης σε σημαντικά σημεία του δικτύου, καθώς και την απουσία νέου συστήματος σηματοδότησης και ETCS στη γραμμή Άνω Λιόσια–Κιάτο (η ολοκλήρωση του οποίου, κατά την επίσημη εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον Μάρτιο του 2024, τοποθετείται στο έτος 2028).
Τονίζουν πως η ανησυχία όλων των επιβατών του Προαστιακού, και των εργαζομένων σε αυτόν, δεν είναι απλώς εύλογη, αλλά επιτείνει συνεχώς την αίσθηση ότι ταξιδεύουν καθημερινά με ίδιον κίνδυνο.
Ζητούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να λάβει σοβαρά υπόψη την ανησυχία όλων των επιβαινόντων στον Προαστιακό και να προβεί άμεσα στα απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών μετακίνησης.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Συν: Το από 31/10/24 Υπόμνημα του Σωματείου Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού (ΣΕΕΠ).
Αθήνα, 4/11/2024
Ο καταθέτων βουλευτής
Ψυχογιός Γεώργιος