Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
15.8°C19.3°C
1 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
16 °C
11.6°C19.0°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
12.0°C15.9°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.8°C19.7°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.9°C15.7°C
0 BF 82%
ΠΓ ΣΥΡΙΖΑ / Καταθέτουμε ολοκληρωμένη πρόταση για τον σιδηρόδρομο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΠΓ ΣΥΡΙΖΑ / Καταθέτουμε ολοκληρωμένη πρόταση για τον σιδηρόδρομο

Σύγκρουση τρένων
INTIME/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΔΩΝΑΣ

Για συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και την ανάταξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ποιοτικού δημοσίου σιδηροδρομικού δικτύου, με αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και εθνικών πόρων δεσμεύεται ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης «η τραγωδία στα Τέμπη κατέδειξε με δραματική ευκρίνεια την αποτυχία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, που εφαρμόζει με ευλαβική εμμονή η κυβέρνηση της ΝΔ, να διαφυλάξει την ανθρώπινη ζωή».

Παράλληλα η ΠΓ αναφερόμενη στις ευθύνες τις κυβέρνησης Μητσοτάκη για το δυστύχημα, υπογραμμίζει ότι «απαξίωσε και εγκατέλειψε συνειδητά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί είναι αυτή που αγνόησε συστηματικά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, που κατήγγειλαν ζητήματα ασφάλειας».

Επιπλέον, αναφερόμενη στην κυβέρνηση, η ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημειώνει ότι «είναι αυτή που αγνόησε τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για συναφή ζητήματα. Γιατί από το καλοκαίρι του 2019, απαξιώθηκαν και καταργήθηκαν μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας, που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το δυστύχημα, όπως το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αρκετοί και εκπαιδευμένοι σταθμάρχες».

«Γιατί είναι η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή που παρέλαβε το έργο της τηλεδιοίκησης υλοποιημένο σε ποσοστό πάνω από 72% και τέσσερα χρόνια μετά δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει. Γιατί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή άλλαξε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρία να απαλλαγεί από επενδύσεις σχεδόν 600 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα να απαλειφθεί η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας» τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος, η Π.Γ. της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθυμίζει ότι «επί αυτής της κυβέρνησης έγινε η ρουσφετολογική μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, η αίτηση του οποίου θα έπρεπε να απορριφθεί, λόγω υπέρβασης του ορίου ηλικίας που ο ίδιος ο ΟΣΕ είχε θέσει. ως απαιτούμενο πρόσθετο τυπικό προσόν. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη ΡΑΣ, ο κύκλος της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε και ο εν λόγω σταθμάρχης ήταν ελλιπής και ανεπαρκής»

«Ήταν επιλογή οι δεκάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις με μπλοκάκια και οι επιλεκτικές μετατάξεις» τονίζει η ΠΓ αναφερόμενη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, προσθέτοντας ότι «ματαίως προσπαθεί, με τη διάχυση των ευθυνών και το “όλοι ίδιοι είναι”, να στρέψει την κοινωνία, και ιδίως τη νεολαία, προς την αποχή ή την δήθεν “αντισυστημική” ψήφο».

«Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η Δικαιοσύνη θα πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει  απερίσπαστη και με ταχύτητα το έργο της. Αλλά και όλος ο πολιτικός κόσμος οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προσθέτοντας ότι θα κάνει «ό,τι χρειαστεί για να λάμψει η αλήθεια, να υπάρχει Δικαιοσύνη και δικαίωση για τα θύματα αυτής της ανείπωτης τραγωδίας».

Αναλυτικά η απόφαση της Πολιτικής γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

«Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών συγκλόνισε και συγκλονίζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Πάνδημο αίτημα όλων είναι να πέσει άπλετο φως για τα αίτια αυτής της τραγωδίας, να μαθευτεί η αλήθεια και να αποδοθεί Δικαιοσύνη.

Από την πρώτη στιγμή, ο ελληνικός λαός, με τη νεολαία να πρωταγωνιστεί, εξέφρασε  τη συντριβή του για την τραγωδία, την αλληλεγγύη προς τα θύματα, αλλά και την οργή του. Με τις ουρές στα κέντρα αιμοδοσίας, με δράσεις στις αυλές των σχολείων, με διαδηλώσεις και πορείες σε ολόκληρη τη χώρα, απαιτώντας να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη.   Παράλληλα, εμφανίστηκε η δυναμική διεκδίκηση μιας εντελώς διαφορετικής πορείας, καθώς είναι ορατές οι καταστροφικές συνέπειες της εφαρμογής του νεοφιλελεύθερου σχεδίου.

Όμως, ακόμα και σε  αυτές τις δύσκολες στιγμές, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης λειτουργούν με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης και συγκάλυψης των πολιτικών ευθυνών. Αρχικά, ο Κ. Μητσοτάκης έσπευσε να προκαταλάβει το αποτέλεσμα των ερευνών, και να μιλήσει περί “ανθρώπινου λάθους”. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, η οποία είναι ελεγχόμενη, διόρισε χωρίς καμία διαβούλευση ή διάλογο με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα μια Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πρωθυπουργός, με την επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παρενέβη με αντιθεσμικό τρόπο, στη λειτουργία της Δικαιοσύνης.

Τόσες μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο παραιτημένος υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής αλλά και οι αρμόδιοι υφυπουργοί σιωπούν και είναι εξαφανισμένοι, ενώ ο πρωθυπουργός παρουσιάζεται, για άλλη μια φορά, μετά την πανδημία και το σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, ως “ανήξερος.

Από την πρώτη στιγμή, η κυβέρνηση προσπαθεί να αποσείσει τις δεδομένες ευθύνες της για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Όμως, οι ευθύνες της είναι δεδομένες.

Η κυβέρνηση απαξίωσε και εγκατέλειψε συνειδητά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί είναι αυτή που αγνόησε συστηματικά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, που κατήγγειλαν ζητήματα ασφάλειας. Είναι αυτή που αγνόησε τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για συναφή ζητήματα. Γιατί από το καλοκαίρι του 2019, απαξιώθηκαν και καταργήθηκαν μια σειρά από   δικλείδες ασφαλείας, που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το δυστύχημα, όπως το Δευτεροβάθμιο Κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αρκετοί και εκπαιδευμένοι σταθμάρχες. Γιατί είναι η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή που παρέλαβε το έργο της τηλεδιοίκησης υλοποιημένο σε ποσοστό πάνω από 72% και τέσσερα χρόνια μετά δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει. Γιατί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή άλλαξε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρία να απαλλαγεί από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα να απαλειφθεί η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας.

Γιατί επί αυτής της κυβέρνησης έγινε η ρουσφετολογική μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, η αίτηση του οποίου θα έπρεπε να απορριφθεί, λόγω υπέρβασης του ορίου ηλικίας που ο ίδιος ο ΟΣΕ είχε θέσει. ως απαιτούμενο πρόσθετο τυπικό προσόν.  Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη ΡΑΣ, ο κύκλος της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε και ο εν λόγω σταθμάρχης ήταν ελλιπής και ανεπαρκής. Ήταν επιλογή οι δεκάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις με μπλοκάκια και οι επιλεκτικές μετατάξεις.

Η κυβέρνηση ματαίως προσπαθεί, με τη διάχυση των ευθυνών και το “όλοι ίδιοι είναι”, να στρέψει την κοινωνία, και ιδίως τη νεολαία, προς την αποχή ή την δήθεν “αντισυστημική” ψήφο.

Δεν θα τα καταφέρει.

Όπως δεν θα καταφέρει με την καταστολή και την αστυνομική βία κατά ειρηνικών διαδηλωτών, να φιμώσει τη φωνή της κοινωνίας, που ζητά Δικαιοσύνη και αλήθεια. Το μόνο που αποδεικνύει με τη βία και τον αυταρχισμό, είναι ο φόβος της απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά, που αγωνίζεται και διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον.

Η ελπίδα που ξεπήδησε από τις κινητοποιήσεις της νεολαίας δεν μπορεί να νικηθεί.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η Δικαιοσύνη θα πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει  απερίσπαστη και με ταχύτητα το έργο της. Αλλά και όλος ο πολιτικός κόσμος οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να λάμψει η αλήθεια, να υπάρχει Δικαιοσύνη και δικαίωση για τα θύματα αυτής της ανείπωτης τραγωδίας.

Η τραγωδία στα Τέμπη κατέδειξε με δραματική ευκρίνεια την αποτυχία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, που εφαρμόζει με ευλαβική εμμονή η κυβέρνηση της ΝΔ, να διαφυλάξει την ανθρώπινη ζωή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα αναστρέψει αυτήν την πολιτική, όχι μόνο για τον σιδηρόδρομο, αλλά συνολικά για τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά, καθώς και για τις δημόσιες υποδομές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταθέσει μια συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και την ανάταξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ποιοτικού δημοσίου σιδηροδρομικού δικτύου, με αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και εθνικών πόρων. Γιατί πρέπει να μπει ένα τέλος στην απαξίωση των δημόσιων υποδομών της χώρας, αλλά και γιατί η “ασφάλεια” που έχει κοινωνικό περιεχόμενο, και αφορά πρώτιστα την υγεία, την παιδεία, την κοινωνική πρόνοια, τις υποδομές. δεν μπορεί και δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό του κέρδους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL