Εικόνα μπάχαλου στην κυβέρνηση με τους συμβασιούχους που έχουν προσληφθεί λόγω του κορωνοϊού. Ο ένας υπουργός θεωρεί ότι τελείωσε η πανδημία και απολύει τους συμβασιούχους, ο άλλος υπουργός ότι συνεχίζεται και επαναπροσλαμβάνει τους ήδη υπηρετούντες. Ο πρώτος είναι ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, ο δεύτερος ο υπουργός Υγείας Θανάσης Πλεύρης. Το μόνο βέβαιο είναι ότι τα υπουργικά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη των εργαζόμενων, η πλειονότητα των οποίων υπηρετεί στην Περιφέρεια Αττικής και στους δήμους.
Έτσι η κυβέρνηση πέτυχε το παράδοξο φαινόμενο η Περιφέρεια να χρηματοδοτεί την παράταση των συμβάσεων ΙΔΟΧ σε κρατικές δομές λόγω πανδημίας, ενώ η Πολιτεία απορρίπτει την παράταση συμβάσεων στις δομές Υγείας της Περιφέρειας!
Τον Μάρτιο του 2022 (με τον νόμο 4817) η κυβέρνηση με επείγουσα νομοθετική ρύθμιση παρατείνει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022 τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε δομές και φορείς Υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ρύθμιση υπογράφεται από τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη. Μάλιστα ο υπουργός Υγείας ζήτησε από την Περιφέρεια Αττικής (η οποία εμπλέκεται γιατί οι πληρωμές γίνονται με πόρους που διαχειρίζεται η τελευταία) αύξηση του ποσού και της διάρκειας της σύμβασης. Η Περιφέρεια το έκανε στις 4 Μαΐου, με αποτέλεσμα το ποσό για τη χρηματοδότηση των συμβάσεων ΙΔΟΧ σε δομές και φορείς Υγείας από 90 εκατ. ευρώ να ανέλθει στα 104 εκατ. ευρώ και να παραταθεί η διάρκεια της σύμβασης.

Φαίνεται όμως ότι διαφωνεί ο Μ. Βορίδης! Γιατί μετά από μία εβδομάδα η Περιφέρεια Αττικής ζήτησε από τον υπουργό Εσωτερικών να δοθεί παράταση ώς τις 31 Δεκεμβρίου 2022 στις συμβάσεις για τις (ήδη υποστελεχωμένες) Υπηρεσίες Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας. Ζήτησε δηλαδή την αναλογική εφαρμογή του νόμου 4917/2022 στην Περιφέρεια.
Η απάντηση του Μ. Βορίδη ήταν αρνητική! «Η πανδημία αποκλιμακώθηκε και είναι εντελώς προφανές ότι εκ των οριζομένων στην από 13 Απριλίου 2020 ΠΝΠ μέτρων, σήμερα, την 11η Μαΐου 2022, ελάχιστα εξ αυτών διατηρούνται. Κατά συνέπεια και οι ανάγκες σε προσωπικό για τη διαχείριση της πανδημικής κρίσης έχουν άκρως περιοριστεί και ουδείς λόγος υπάρχει πλέον για παράταση των σχετικών συμβάσεων», απάντησε ο υπουργός Εσωτερικών.
Σημειώνεται ότι από την έναρξη της πανδημίας και καθ΄ όλη τη διάρκειά της η σχετική νομοθεσία αναφέρει πως η έλλειψη κινδύνου εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού βεβαιώνεται με απόφαση του υπουργού Υγείας (και όχι του υπουργού Εσωτερικών). Επίσης προχθές ο υπουργός Υγείας και χθες η αναπληρωτής υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα προανήγγειλαν υποχρεωτική τέταρτη δόση από το φθινόπωρο, ενώ εξέλιπε κατά τον αναρμόδιο υπουργό Εσωτερικών.