Live τώρα    
Η Βουλή ορίζει τις τηλεοπτικές άδειες / Εκβιάζουν υπέρ καναλαρχών Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η Βουλή ορίζει τις τηλεοπτικές άδειες / Εκβιάζουν υπέρ καναλαρχών Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ

Τον νυν υπέρ πάντων αγώνα υπέρ των καναλαρχών έδωσαν, και έχασαν, χθες στη Βουλή η Ν.Δ., το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων. Η Βουλή ψήφισε την τροπολογία της κυβέρνησης προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και για τη διενέργεια διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες.

Η τροπολογία του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά ορίζει ότι η Βουλή θα αποφασίσει για τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών, αποσυμπιέζοντας, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, τα κόμματα από τις πιέσεις των οικονομικών συμφερόντων: "Υπάρχει διάθεση μέσω της ανάληψης της ευθύνης από τη Βουλή για το θέμα του αριθμού των αδειών να αποσυμπιεστούν και τα κόμματά της από ενδεχόμενες πιέσεις που ασκούνται από οικονομικά συμφέροντα, έτσι ώστε τη Δευτέρα που έχουμε Διάσκεψη των Προέδρων να καταλήξουμε στο ΕΣΡ".

Ν. Παππάς: Χυδαιότητες και εμετός κατά της κυβέρνησης

Ο υπουργός Επικρατείας απάντησε στην κριτική ότι θέλει να ελέγξει την ενημέρωση. "Αν αυτός ήταν ο σκοπός μας, κάποιες τουλάχιστον από τις χυδαίες επιθέσεις που και εγώ προσωπικά αλλά και άλλοι υπουργοί της κυβέρνησης δεχόμαστε, θα είχαμε καταφέρει τουλάχιστον να τις αποτρέψουμε. Τουλάχιστον στη χυδαιότητα και στον εμετό θα είχαμε καταφέρει να βάλουμε ένα φρένο. Και λυπάμαι -το λέω και αυτοκριτικά- που η κατάσταση αυτή δεν έχει διορθωθεί".

Βορίδης, Γεωργιάδης: Κανένας διαγωνισμός!

Η "αντιπολίτευση των καναλαρχών" κατέβασε όλα της τα όπλα: Ευάγγελος Βενιζέλος, Μάκης Βορίδης, Άδωνις Γεωργιάδης, Ανδρέας Λοβέρδος, Χάρης Θεοχάρης κ.ά. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Νίκος Δένδιας καλυπτόταν σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης από τη δεξιότατη ομάδα της Ν.Δ., η οποία ξεκάθαρα απειλεί ότι δεν θα επιτρέψει να γίνει διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες. Και τον ίδιο τόνο έδωσαν από το ΠΑΣΟΚ οι Α. Λοβέρδος και Ευ. Βενιζέλος...

"Δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία διαδικασία διαγωνισμού γιατί το Σύνταγμα ορίζει ότι είναι αρμοδιότητα του ΕΣΡ και το ΕΣΡ δεν θα συσταθεί όσο δεν φεύγει από την εξουσία του Ν. Παππά", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Άδωνις Γεωργιάδης. "Δεν θα εκδοθεί ποτέ αυτή η προκήρυξη. Δεν θα εκδοθεί ποτέ γιατί το ΕΣΡ δεν έχει νόμιμη συγκρότηση", είπε και ο Μ. Βορίδης κατηγορώντας μάλιστα τον ΣΥΡΙΖΑ ότι "οικοδομεί το κομματικό κράτος της Αριστεράς". "Να σε κατηγορεί η Ν.Δ. για κομματικό κράτος και συναλλαγή είναι σαν ο βασιλιάς Ηρώδης να παραπονιέται ότι δεν βρίσκουμε αρκετούς γαμπρούς για τις κοπέλες για να παντρευτούν", σχολίασε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Ευ. Βενιζέλος: Πολιτικός τάφος της κυβέρνησης αν γίνει διαγωνισμός!

Το είπε ευθαρσώς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος: "Η διαδικασία των δήθεν αδειών, με βάση το νομοθέτημα της κυβέρνησης Τσίπρα - Καμμένου, δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Και αν επιδιώξετε την ολοκλήρωσή της αυτό θα είναι το μεγαλύτερο θεσμικό σκάνδαλο και τελικά ο πολιτικός τάφος της κυβέρνησής σας". Και παράλληλα παραπονέθηκε ο πρ. πρόεδρος για τη στάση των ΜΜΕ απέναντί του: "Ποιος έρχεται σ' επαφή με τα συμφέροντα και με τη διαπλοκή; Αυτός ο οποίος είναι πολιτικό θύμα των μέσων ενημέρωσης, επειδή τα μέσα ενημέρωσης ήταν μαζικά και δυναμικά αντιμνημονιακά τα προηγούμενα χρόνια ή αυτός που έγινε εκ του μηδενός κυβέρνηση μέσα στο κλίμα της αντιμνημονιακής δημαγωγίας; Ποιος είναι αυτός που έχει επαφές και συναλλαγές, αυτός που υπερασπίζεται τη νομιμότητα και τη συνταγματικότητα ή αυτός που υπόσχεται άδειες;".

Β. Λεβέντης: Δεν θα μπορεί να ανέβει βουλευτής σας στη Β. Ελλάδα!

Ακόμη πιο "πεζός" ήταν ο Βασίλης Λεβέντης μιλώντας για κανάλι ιδιοκτησίας Κυριακού. "Αν κλείσει το κανάλι 'Μακεδονία' και πάρει Τούρκος κανάλι, δεν θα μπορεί να ανέβει βουλευτής σας στη βόρειο Ελλάδα", είπε. Μέσα στο άγχος του ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων πήρε δύο φορές τον λόγο και επιτέθηκε συνολικά στην κυβέρνηση. "Αφού κάνατε ότι διαπραγματευτήκατε, πήγατε μια ωραία βραδιά και κατεβάσατε τα παντελόνια και υπογράψατε τα πάντα", είπε και εκτίμησε ότι "θα το πληρώσει ο Τσίπρας και θα χάσει την εξουσία".

Ν. Βούτσης: Η δημοκρατία, όχι η αγορά, θα ορίσει τις άδειες

"Μην παραπέμπετε στην αγορά το θέμα των αδειών. Όποιος υπεύθυνος πολιτικός το λέει, κάνει λάθος κατά το Σύνταγμα. Αυτό ισχύει για τον Τύπο, όχι για τις συχνότητες που είναι περιουσία του Δημοσίου", τόνισε ο Ν. Βούτσης ξεκαθαρίζοντας ότι το κριτήριο είναι η βιωσιμότητα των καναλιών: "προφανώς μας ενδιαφέρει να μη μείνει κανείς άνεργος και ταυτόχρονα να σταματήσει και η γαλέρα. Θα υπάρξουν δεκάδες θεματικά και περιφερειακά κανάλια. Η συζήτηση γίνεται για τα πανελλαδικά με πλήρες πρόγραμμα σε 24ωρη βάση και με νόρμες που θα πιστοποιούν τη βιωσιμότητά τους. Οι τρεις εταιρείες της κινητής έδωσαν 180-200 εκατ. ευρώ για τις άδειές τους και τα κανάλια 17,5 εκατ. για την DIGEA".

Σημειώνεται πως και ο Σπύρος Δανέλλης από το Ποτάμι, που καταψήφισε την τροπολογία, συμφώνησε πως είναι θέμα της δημοκρατίας και όχι της αγοράς η ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου. Σε πιο οξύ ύφος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Χάρης Θεοχάρης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση έχει αλλεργία στις ανεξάρτητες αρχές.

Χρ. Μαντάς: Τι άλλαξε στη Ν.Δ. με την εκλογή Μητσοτάκη;

"Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εκλογής του Κ. Μητσοτάκη άλλαξαν τα πράγματα, στη Διάσκεψη των Προέδρων. Εκεί έγινε η αλλαγή. Στη Διάσκεψη στην οποία είχαμε συγκλίνει και ήμασταν έτοιμοι πράγματι να συγκροτήσουμε το ΕΣΡ. Μια εβδομάδα μετά άλλαξε η γη. Τι άλλαξε;", έθεσε το κρίσιμο ερώτημα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς.

Ν. Δένδιας, Ν. Βούτσης θυμήθηκαν Καραμανλή και βασικό μέτοχο

Πιο ήπιος από τη Ν.Δ. ήταν ο Ν. Δένδιας που υπερασπίσθηκε το καραμανλικό παρελθόν του κόμματος θυμίζοντας τον βασικό μέτοχο. "Δεν έχετε ηθικό δικαίωμα να μας κουνάτε το χέρι. Εμείς το παλέψαμε, ηττηθήκαμε και το πληρώσαμε πάρα πολύ ακριβά. Αλλά το δικό μας χάσμα με τη διαπλοκή υπάρχει και θα υπάρχει και δεν σας επιτρέπουμε να υπονοείτε ότι οι πράξεις μας, τα κίνητρά μας ή οι νομοθετικές μας πρωτοβουλίες έχουν να κάνουν οτιδήποτε με συμπόρευση με έναν χώρο που είμαστε διαχρονικά απέναντι".

Η αναφορά του έγινε δεκτή με χειροκροτήματα από τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς έκρουε ανοικτή θύρα. Λίγη ώρα νωρίτερα, ο πρόεδρος της Βουλής Ν. Βούτσης είχε υπενθυμίσει πως "υπάρχει ένα παρελθόν το οποίο είναι όνειδος για την Ελληνική Δημοκρατία και που μερικοί θέλουν να το ξεχνούν: Ήταν η βαθύτατη υπονόμευση που έγινε τότε -άλλη κυβέρνηση ήταν τότε, δεν ήταν η Αριστερά, ήταν η κυβέρνηση Καραμανλή- από λομπίστες των κομμάτων και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, που συνωθούνταν στις Βρυξέλλες για να καταπέσει ο νόμος περί βασικού μετόχου".

"Όλα τα κόμματα συμφωνούν ότι κουμάντο στην ενημέρωση θα κάνουν οι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι" και το θέμα είναι ποιος θα έχει το πάνω χέρι, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος. "Δεν θέλω αριθμό αδειών. Θέλω ονόματα. Τα ονόματα των νταβατζήδων. Θα είναι πάλι ο Μπόμπολας; Ο Ψυχάρης; Η Αγγελοπούλου; Αυτοί θα κάνουν κουμάντο;" είπε ο χρυσαυγίτης Ηλίας Κασιδιάρης.

Ύβρις από Α. Λοβέρδο: "Χουντική Βουλή"!

Νωρίτερα ο Αν. Λοβέρδος πυροδότησε τη συζήτηση μιλώντας για "χουντική Βουλή". Και μετά συνέχισε να βρίζει. "Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει το κοινοβούλιο, κοινοβούλιο που κάθε υπουργός θα το μετατρέπει σε χουντικό κοινοβούλιο", είπε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ. "Τι είναι αυτά που λες!" φώναζε όρθιος ο Ν. Παππάς, αλλά ο Αν. Λοβέρδος συνέχισε το τηλεοπτικό σώου:

Αν. Λοβέρδος: Να καθίσεις κάτω! Να ανέχεσαι τον διάλογο.

Ν. Παππάς: Ντροπή σου!

Αν. Λοβέρδος: Εσύ να ντρέπεσαι! Άσχετε! Είσαι άσχετος και μπλέκεις το κοινοβούλιο.

Ν. Παππάς: Δεν ντρέπεσαι! Ντροπή σου! Να ανακαλέσεις τώρα.

Αν. Λοβέρδος: Να κάτσεις κάτω. Κάτω να κάτσεις!

Ν. Παππάς: Ντροπή σου!

Αν. Λοβέρδος: Ντροπή δική σου! Άσχετε! Είσαι άσχετος, προσωπικά. Να μιλάς καλά σ' εμένα. Τι θα πεις; Να μου μιλάς καλά! Εδώ δεν θα τραμπουκίζεις.

"Υπάρχουν φράσεις οι οποίες ακολουθούν τους πολιτικούς" του απάντησε ο Ν. Παππάς και πρόσθεσε πως "αν είχε παρατείνει νύχτα τις άδειες των υπαρχόντων τηλεοπτικών σταθμών με μόνο δική του υπογραφή ή εάν είχε φέρει πάλι νύχτα, πάλι μόνο με υπουργική υπογραφή, στις 31/12/2015 μία τροπολογία, για να συνεχιστεί το καθεστώς της ανομίας, δεν θα είχατε κανένα πρόβλημα. Και αυτό προσωπικά με θλίβει. Ελπίζω και πιστεύω ότι δεν χαρακτηρίζει και την παράταξή σας".

Σε μία προσπάθεια κωλυσιεργίας η Ν.Δ. έθεσε μέχρι και θέμα αντισυνταγματικότητας, το οποίο όμως απέρριψε η Βουλή, καθώς δεν συγκέντρωσε τη συναίνεση ούτε της αντιπολίτευσης. Την ένσταση καταψήφισαν όχι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, αλλά και το Ποτάμι, ενώ και το ΚΚΕ απείχε της ψηφοφορίας. Υπέρ ψήφισαν μόνο Ν.Δ., Χρυσή Αυγή και Ένωση Κεντρώων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0