ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Καταιγιστικές είναι οι εσωκομματικές εξελίξεις στη Ν.Δ., καθώς, παρά τις εργώδεις προσπάθειες Σαμαρά να "ξεπεράσει" το θέμα ηγεσίας που τίθεται από πολλές πλευρές, οι διεργασίες επανενεργοποιούνται με τους περισσότερους εσωκομματικούς παίκτες να συμφωνούν στην πρόβλεψη - εκτίμηση ότι, μετά την επίτευξη "ενδιάμεσης συμφωνίας" μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών, η κατάσταση στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα καταστεί... ανεξέλεγκτη από την ηγεσία του κόμματος.
Μετά το δείπνο πολλών πρώην βουλευτών του κόμματος την περασμένη εβδομάδα σε αίθουσα της πλατείας Μαβίλη, όπου οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι "εκλογές με Σαμαρά δεν ξανακερδίζονται", χθες ο πρόεδρος της Ν.Δ. έλαβε μία επιστολή από 15 πρώην βουλευτές με την οποία τα "γαλάζια" στελέχη ζητούν τη διεξαγωγή ενός "συνεδρίου επανεκκίνησης", με ανοιχτό, προφανώς, το θέμα της ηγεσίας.
"Επιβάλλεται συνέδριο"
Μεταξύ άλλων, στην επιστολή τους προς τον Αντ. Σαμαρά οι 15 πρώην βουλευτές -που ήταν στη Βουλή έως την περασμένη κοινοβουλευτική περίοδο- σημειώνουν χαρακτηριστικά:
"Επειδή πρέπει να επαναβεβαιωθεί η ταυτότητα της παράταξής μας και να κερδηθεί ξανά η εμπιστοσύνη της πλειονότητας των Ελλήνων», (...) «η κατάληξη του διαλόγου αυτού απαιτεί και επιβάλλει διαδικασίες συνεδρίου. Ενός συνεδρίου ανοικτού, χωρίς αποκλεισμούς και διαχωρισμούς. Επιβάλλεται και πρέπει να γίνει μία νέα δυναμική επανεκκίνηση και ανασυγκρότηση της παράταξής μας μέσα από συγκεκριμένες αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων και του Συνεδρίου".
Παράλληλα, πολλά στελέχη της εν λόγω "κίνησης", με επικεφαλής τον Δ. Τζαμτζή, δεν κρύβουν την εκτίμησή -και τη φιλοδοξία τους- σε ένα τέτοιο συνέδριο να έχει ανοιχτό και το θέμα της ηγεσίας, προκειμένου να υπάρξει "νέα αρχή" για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Παράλληλα, στην ίδια επιστολή, οι 15 πρώην βουλευτές κατηγορούν τον Αντ.Σ αμαρά πως τα τελευταία χρόνια, επί ηγεσίας του, η Ν.Δ. "έχασε το συγκριτικό της πλεονέκτημα στην κοινωνία και άσκησε πολιτικές πρακτικές αντίθετες προς την ιδεολογία της και την ιδρυτική της διακήρυξη" και καλούν "όλους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και με γνώμονα την ενότητα του χώρου".
"Κανείς δεν δικαιούται να αρνηθεί τη συνεισφορά του στο αύριο της παράταξής μας" καταλήγουν στην επιστολή τους προς τον Αντ. Σαμαρά οι Ηλ. Βλαχογιάννης, Π. Βογιατζής, Αν. Καρυπίδης, Κ. Κόλλιας, Γ. Κοντογιάννης, Κων. Κουτσογιαννακόπουλος, Ανδρ. Κουτσούμπας, Στ. Κωνσταντινίδης, Θαν. Νταβλούρος, Κων. Παπασιώζος, Φεβρ. Πατριανάκου, Θ. Σολδάτος, Δ. Τζαμτζής και Λ. Τσαβδαρίδης.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον άλλοι 5 πρώην βουλευτές στηρίζουν την "κίνηση των 15", ενώ αρκετοί εκ των υπογραφόντων έχουν εξαιρετικές σχέσεις με την Ντ. Μπακογιάννη, όπως η Φεβρ. Πατριανάκου και ο Γ. Κοντογιάννης (που την είχε ακολουθήσει και στη Δημοκρατική Συμμαχία).