Τον διάχυτο εκνευρισμό όσων είχαν επενδύσει στην αποτυχία της επταμερούς, δηλαδή της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, αντιμετώπισε χθες στη Βουλή η κυβέρνηση. Και οι δύο αμφισβήτησαν την επιτυχία που αναγνώρισαν μέχρι και τα γερμανικά ΜΜΕ. Από κοντά και το Ποτάμι, που δεν αντέχει τη σκληρή διαπραγμάτευση, κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να συμβιβαστεί με τη Γερμανία. "Πολιτική μικρότητα" τους καταλόγισε ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος υποστήριξε ότι οι τράπεζες θα χρειαστούν νέα ανακεφαλαιοποίηση, η οποία θα γίνει με κούρεμα καταθέσεων επειδή χάθηκαν τα 11 δισ. του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. "Υπεγράφη η παράδοση άνευ όρων των 11 δισ. του αποθεματικού του ΤΧΣ πίσω στο EFSF, ώστε τώρα που θα χρειαστούν οι τράπεζες νέα ανακεφαλαιοποίηση αυτή να γίνει με τους όρους της νέας οδηγίας δυστυχώς. Δηλαδή πρώτα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από τους παρόντες μετόχους, μετά bail in όπως προσδιορίζει η οδηγία και μετά συμμετοχή του Δημοσίου μέσω του ΤΧΣ" υποστήριξε.
"Γιατί μας εγκαλείτε; Μήπως χάσαμε κανέναν ευρώ και δεν το καταλάβαμε για να αναλάβουμε την ευθύνη;" του απάντησε ο Ν. Βούτσης, υπογραμμίζοντας ότι "η χώρα πληρώνει ατελείωτα όλες τις δεσμεύσεις που είχατε αναλάβει εσείς".
Ο Ευ. Βενιζέλος υποστήριξε ότι η επταμερής ήταν αποτυχία και η κυβέρνηση "αυτοπαραμυθιάζεται". Είπε ότι κακώς ο πρωθυπουργός πάει στο Βερολίνο, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για "αφέλεια και όψιμο φιλοαμερικανισμό", αποκάλεσε "δακτυλοδεικτούμενο" τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, υποστήριξε εμμέσως τους χαρακτηρισμούς Φορτσάκη κατά του πρωθυπουργού κάνοντας λόγο για "στάγδην δηλητηριασμό" της δημοκρατίας και ισχυρίστηκε ότι η πρόεδρος της Βουλής διαφωνεί με το κατεπείγον και γι' αυτό δεν προήδρευσε χθες.
"Τόσο μας τυφλώνει η πολιτική μικρότητα; Δεν βλέπουμε ότι μετά από δύο μήνες μπρος - πίσω μπήκαμε σε πολιτική διαπραγμάτευση;" αναρωτήθηκε ο υπουργός Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι δεν έγινε καμία υποχώρηση για συντάξεις, μισθούς, εκποίηση δημόσιου πλούτου.
Στ. Θεοδωράκης: Συμφωνία άρον άρον
Άρον άρον συμφωνία με τη Γερμανία αναζητεί το Ποτάμι. "Βάλτε τέλος στις γενικόλογες διακηρύξεις αγάπης προς την Ευρώπη και καταλήξτε άμεσα σε μια οριστική συμφωνία" είπε ο Σταύρος Θεοδωράκης δηλώνοντας πρόθυμος να τη στηρίξει. "Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός δεν έχει κανένα δικαίωμα να οδηγήσει τη χώρα σε μια, δήθεν ηρωική, συντριβή. Δεν υπάρχει ηρωική ήττα. Η ήττα είναι ταπείνωση και συμφορά για τους πολίτες", πρόσθεσε ο επικεφαλής του Ποταμιού.
"Λυπάμαι και εκπλήσσομαι γιατί προσχωρήσατε σε ένα δόγμα σοκ και δέος" του απάντησε ο Ν. Βούτσης υπογραμμίζοντας ότι "επικαλείστε έναν μελλοντικό εφιάλτη, που δεν θα έρθει ποτέ στη χώρα, για να καλύψετε την παντελή απουσία του χώρου σας από τα κινήματα και τις αντιστάσεις τα προηγούμενα χρόνια και αφετέρου την παντελή έλλειψη κριτικής σ' αυτά που εφαρμόσθηκαν επί πέντε χρόνια". "Εδώ δεν είναι εκπομπή, δεν είναι εξυπνακισμοί, δεν παίζει κανείς με τον εφιάλτη της χώρας, δεν παίζει κανείς με τον Αρμαγεδδώνα", πρόσθεσε.
Απόντος του Αντώνη Σαμαρά, τη Ν.Δ. εκπροσώπησε ο Άδωνις Γεωργιάδης. "Δεν κόβετε το δούλεμα; Η τρόικα είναι εδώ, η αξιολόγηση είναι εδώ. Ζητήστε ένα συγγνώμη, κυρίως από τη Ν.Δ. και τον Α. Σαμαρά" είπε καλωσορίζοντας ειρωνικά τον ΣΥΡΙΖΑ στη "φυλακή των Μνημονίων". "Δεν ανταποκρινόμαστε στο καλωσόρισμα του Αδ. Γεωργιάδη στη φυλακή του Μνημονίου. Δεν θα περάσουμε αυτή τη σιδερένια πόρτα, γι' αυτό να μην μας κάνει καλωσορίσματα. Θα μείνουν μόνοι τους όσοι υπέγραψαν τα Μνημόνια. Τις ιστορικές ευθύνες όσων τα υπέγραψαν δεν τις ξεπλένει όλος ο Ειρηνικός» του απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δημήτρης Στρατούλης.