Υπέρ των συμφερόντων της Ελληνικός Χρυσός και των Καναδών και Ελλήνων ιδιοκτητών της τάσσεται το Ποτάμι. Τρεις βουλευτές του κόμματος (Γιώργος Αμυράς, Χριστίνα Ταχιάου και Γρηγόρης Ψαριανός) κατέθεσαν, χθες, ερώτηση στον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για το μέλλον της επένδυσης εξόρυξης χρυσού στα μεταλλεία Χαλκιδικής.
Μεταξύ άλλων οι τρεις βουλευτές ρωτούν την κυβέρνηση:
* Θα εμμείνει στην υλοποίηση τόσο των προεκλογικών όσο και των πρόσφατων δεσμεύσεών της για κλείσιμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική κοινωνία αλλά και το Δημόσιο συνολικά σε οικονομικούς και κοινωνικούς όρους.
* Είναι εις γνώσιν του υπουργείου οι οικονομικές συνέπειες και οι ζημίες για το Δημόσιο σε περίπτωση εκπόνησης διαδικασίας ακύρωσης της σύμβασης με την εταιρεία "Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.".
* Αν σε περίπτωση ακύρωσης της επένδυσης υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο αποκατάστασης:
1. Των οικονομικών ζημιών που θα υποστεί το Δημόσιο εξαιτίας της ακύρωσης της σύμβασης παραχώρησης (ρήτρες, αποζημίωση προς την εταιρεία).
2. Των απωλειών εσόδων του κράτους και των δήμων της περιοχής όπου βρίσκονται τα μεταλλεία.
3. Των εργαζομένων στα μεταλλεία.
4. Του περιβάλλοντος;
Ακόμη το Ποτάμι κάνει λόγο για "διχογνωμία" ανάμεσα στον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, που θέλει το κλείσιμο της επένδυσης, και τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, που "κρατά λιγότερο απόλυτη στάση διαβεβαιώνοντας ότι δεν θα γίνουν ενέργειες που μπορεί να ζημιώσουν το Δημόσιο και θα εξεταστούν όλες οι παράμετροι της επένδυσης".