ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Τακτική υπέρβασης της εσωκομματικής κρίσης στη Ν.Δ. με... επίθεση στην κυβέρνηση εφαρμόζει ο Αντ. Σαμαράς, καθώς χθες έφτασε στο σημείο να θυμηθεί την προ 2012 αντιμνημονιακή λεοντή του και να κατηγορήσει την κυβέρνηση πως βάζει τη χώρα στο Μνημόνιο, ενώ εκείνος ήταν έτοιμος για το... αντίθετο.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μάλιστα, "αξιοποίησε" τη γνωστή και δοκιμασμένη μέθοδο της "μονταζιέρας", καθώς, παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Οικονομικών και του Μεγάρου Μαξίμου περί του αντιθέτου, "είδε" όχι μόνο νέα μέτρα, αλλά και... ταυτοσημία της επιστολής Βαρουφάκη με το περίφημο e-mail Χαρδούβελη, που ανήκει πλέον στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. "Αφού η κυβέρνηση αποδέχτηκε προχθές την παράταση του Μνημονίου και ενώ έχει ήδη αποδεχτεί τη βιωσιμότητα του χρέους, σήμερα με την πρόταση Βαρουφάκη αποδέχθηκε και το e-mail Χαρδούβελη" δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αντ. Σαμαράς, ισχυριζόμενος πως "ενώ το e-mail Χαρδούβελη ήταν για να βγούμε από την εποχή των Μνημονίων, η πρόταση Βαρουφάκη το υιοθετεί (και μάλιστα με δυσμενέστερες εκδοχές σε κάποια σημεία), για να φέρει τη χώρα σε νέο Μνημόνιο".
"Γαλάζια" μονταζιέρα
Στη μακροσκελή δήλωσή του, ο πρόεδρος της Ν.Δ. προεξοφλεί αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ "στα φάρμακα, και τα βιβλία και στους μειωμένους συντελεστές στα νησιά" -παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης"- "ανακαλύπτει" ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζει την υποχρέωση της χώρας περί ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, προφητεύει "αύξηση ορίων συνταξιοδότησης" και φτάνει στο σημείο να παρουσιάσει ως ενέργειες της... δικής του κυβέρνησης την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων, επικαλούμενος το γεγονός ότι "η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει επιπλέον 740 εκατομμύρια ευρώ στον προϋπολογισμό και πρόσθετα 700 εκατομμύρια στο e-mail Χαρδούβελη για χτύπημα του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής για το 2015".
Παράλληλα, ο Αντ. Σαμαράς και η γαλάζια μονταζιέρα "βλέπουν" "ενταφιασμό" της αύξησης του κατώτατου μισθού και της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων, "απορούν" για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική κρίση χωρίς "αρνητικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα" και στηλιτεύει το γεγονός ότι "δεν υπάρχει (σ.σ.: στην επιστολή Βαρουφάκη) καμία αναφορά στην ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της επιχειρηματικότητας". "Το e-mail Βαρουφάκη υποβλήθηκε στην τρόικα (στους 'θεσμούς'), για να εγκριθεί! Ώστε να ολοκληρωθεί η τελευταία αξιολόγηση του Μνημονίου. Και θα αποτελέσει τη 'γέφυρα' για να πάμε σε νέο Μνημόνιο (που θα αποκαλείται πλέον 'Συμβόλαιο')", ισχυρίστηκε ο τέως πρωθυπουργός, διαπιστώνοντας πως "χάθηκαν δύο μήνες εκλογικής αβεβαιότητας και ένας μήνας 'εικονικής διαπραγμάτευσης', για να επιστρέψει η χώρα πιο πίσω από εκεί που ήταν πέρυσι τον Νοέμβριο". «Συναντηθήκαμε τελικά με τον ΣΥΡΙΖΑ στην... έξοδο του Μνημονίου: Εμείς βγαίναμε, ενώ εκείνοι έμπαιναν με φόρα» κατέληξε ο Αντ. Σαμαράς.
Μαξίμου: "Ας τελειώνουν τα ψέματα"
Η δήλωση του τέως πρωθυπουργού προκάλεσε την οργίλη αντίδραση της κυβέρνησης. Κυβερνητικές πηγές έλεγαν χθες πως "ο κ. Σαμαράς, κατά την προσφιλή του συνήθεια, έβαλε μπροστά την περίφημη μονταζιέρα, προσπαθώντας να πείσει ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική του!". "Αυτοί που υπόσχονταν επιδείνωση του εργασιακού μεσαίωνα, μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, κατάργηση προνοιακών επιδομάτων και αύξηση της φορολογίας, ενώ έκλειναν το μάτι στη φοροδιαφυγή και τη διαφθορά, έχουν το θράσος να μας 'επιπλήττουν' επειδή ανοίγουμε τον δρόμο σε μία πολιτική που αντιστρέφει τη μνημονιακή κατρακύλα των τελευταίων πέντε χρόνων", συνέχιζαν οι ίδιες πηγές, βάλλοντας και κατά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλου, που χθες εμφανίστηκε σε αρμονία με τον πρώην κυβερνητικό εταίρο του. "Την ίδια στιγμή, ο μνημονιακός εταίρος του κ. Σαμαρά, ο κ. Βενιζέλος, τα βάζει με την κοινωνία επειδή στηρίζει στη συντριπτική της πλειοψηφία τη νέα ελληνική κυβέρνηση και όχι αυτόν" έλεγαν από το Μέγαρο Μαξίμου, καταλήγοντας ως εξής: "Ας τελειώνουν τα ψέματα. Οι πολίτες μπορούν να κρίνουν ποιος διαπραγματεύεται προς όφελος της κοινωνίας".
Ξεκινά ο εσωκομματικός διάλογος
Εν τω μεταξύ, χθες, μετά την κατάληξη της συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης με τους πιστωτές, έληξαν οι "έκτακτες συνθήκες" τις οποίες είχε επικαλεστεί προ δύο εβδομάδων ο Αντ. Σαμαράς για να "παγώσει" τον εσωκομματικό διάλογο για την "επόμενη μέρα" και τη διαδοχή στη Συγγρού. Έτσι, εκών άκων, ο πρόεδρος της Ν.Δ. συναίνεσε στην έναρξη της σχετικής συζήτησης, αλλά... όχι αμέσως. Όπως, λοιπόν, ανακοινώθηκε χθες, στις 5 Μαρτίου θα συνεδριάσει η Κ.Ο. της Ν.Δ. και εκεί οι βουλευτές θα μπορέσουν να πάρουν τον λόγο για να ασκήσουν κριτική στην ηγεσία του κόμματος -και άλλοι για να θέσουν θέμα ηγεσίας. Επίσης, στις 8 Μαρτίου θα συνεδριάσει και η Πολιτική Επιτροπή του κόμματος και μένει να φανεί αν θα τεθεί θέμα σύγκλησης έκτακτου συνεδρίου με όλα τα θέματα ανοιχτά - κάτι που θα ζητήσουν αρκετά "γαλάζια" στελέχη, προερχόμενα από το "φιλελεύθερο" αλλά και από το "καραμανλικό" μπλοκ.