Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.2°C23.0°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.6°C17.8°C
3 BF 85%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
5 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
28 °C
26.6°C28.8°C
4 BF 33%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
18.4°C18.5°C
3 BF 83%
Κορωνοϊός / Η πανδημία απογείωσε τα on line super markets
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κορωνοϊός / Η πανδημία απογείωσε τα on line super markets

Καλάθι σούπερ μάρκετ και πληκτρολόγιο

Η έξαρση των on line αγορών στη χώρα μας κατά την περίοδο της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση στην αγορά, είτε των καθολικών είτε και των τοπικών, ευνόησε, μεταξύ των άλλων, και τον κλάδο των super markets που πραγματοποιούν τζίρο μέσω του Διαδικτύου. Έτσι συνεχίζει να αναπτύσσεται ο κλάδος των οnline supermarket με αλματώδεις ρυθμούς στη χώρα μας, καθώς το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους παρατηρήθηκε αύξηση σε ποσοστό ίσο με 122% στην αξία των πωλήσεων, συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσό που δαπανήθηκε κατά το α’ εξάμηνο του 2020.

Αγορές τη Δευτέρα

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από τη ad hoc μελέτη της Convert Group, το «work from home trend» εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές για τη διεξαγωγή των αγορών τους, με τις 7 στις 10 (και συγκεκριμένα με το 71%) του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από συσκευές laptops και desktops. Από όλες δε τις ημέρες της εβδομάδας, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών και οι ώρες μεταξύ 11:00 και 12:00 το πρωί συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη της Convert Group, η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε μέσα στο α’ εξάμηνο του 2021 το ποσόν των 140,6 εκατ. ευρώ και θεωρείται ως εκ τούτου βέβαιο πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ, το ποσό δηλαδή με το οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος κατά το περασμένο έτος. Όσον αφορά δε τις προ πανδημίας πωλήσεις του κλάδου, αυτές φαίνεται να αποτελούν πλέον μακρινό παρελθόν, καθώς, σύμφωνα με τους αναλυτές της Convert Group, μόνο κατά το α’ εξάμηνο του 2021 ο τζίρος ήταν υπερτριπλάσιος από τον συνολικό τζίρο του 2019.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην εξαμηνιαία αναφορά που δημοσίευσε χθες η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Στο δείγμα του eRetail Audit, όπου περιλαμβάνονται οι 7 από τις 9 βασικές επιχειρήσεις του χώρου, καθως επίσης και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market, ο ρυθμός ανάπτυξης το α’ εξάμηνο του 2021 άγγιξε το +148%.

Πρώτα τα κατοικίδια

Στις κατηγορίες εκείνες στις οποίες αυξήθηκαν σε αξία οι online αγορές κατά το διάστημα που μελετά η εν λόγω έρευνα, παρουσιάζονται τα εξής ποσοστά αυξήσεων: +192% σε προϊόντα για κατοικίδια, +179% σε προϊόντα αρτοποιίας, +173% σε ποτά και αναψυκτικά, +155% σε φρέσκα τρόφιμα, +144% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +143% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +142% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +139% σε διάφορα προϊόντα, +133% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +99% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Εξαλλου, η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί κατά το α’ εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ, με τον ΦΠΑ να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 38 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι αποτελούν φρέσκα τρόφιμα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της εταιρείας όσον αφορά τα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ, με το 37% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online super markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Από την άλλη πλευρά πάλι, σημειώθηκε πτώση της τάξεως των 7,5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020 στις πωλήσεις που προήλθαν από οργανικά αποτελέσματα (21% κατά το πρώτο τρίμηνο και 16% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL