Live τώρα    
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ Η ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ / Δυναμική και μαζική η απεργιακή συγκέντρωση: Οι εργαζόμενοι δεν κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ Η ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ / Δυναμική και μαζική η απεργιακή συγκέντρωση: Οι εργαζόμενοι δεν κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

Από μεγάλη συμμετοχή κόσμου και σχεδόν παντελή απουσία αστυνομικών δυνάμεων χαρακτηρίστηκαν οι χθεσινές απεργιακές συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας, στην παρθενική "Πρωτομαγιά" αριστερής κυβέρνησης στη χώρα. Οι ανοικτοί σταθμοί του μετρό βοήθησαν ώστε να κατέβει στο κέντρο αρκετός κόσμος, που αντί του "τριημέρου" προτίμησε να τιμήσει την εξέγερση των προλετάριων του Σικάγο και κυρίως να διεκδικήσει την επαναφορά των εργασιακών και ασφαλιστικών του δικαιωμάτων, δηλώνοντας παράλληλα την απόλυτη αντίθεσή του στην παράταση της λιτότητας. Πέντε χρόνια Μνημονίων ήταν αρκετά.

"Φτάνει πια!" φώναξαν λοιπόν χιλιάδες, ανάμεσά τους πολλές οικογένειες. Εικόνες με ισχυρό συμβολισμό αλλά και ουσία, όπως παιδάκια που, αντί να πίνουν την Coca Cola, κρατούσαν μπαλόνια που έγραφαν "Ούτε γουλιά!", κυριάρχησαν. Αντιθέτως έλειψαν εκείνες που είχαμε συνηθίσει παλιότερα, με αποκλεισμένους από ΜΑΤ δρόμους και φαινόμενα ωμής καταστολής. Κάποιες ρίψεις αντικειμένων από αντιεξουσιαστές δεν προκάλεσαν επεισόδια. Υπήρξε ωστόσο ένταση για αρκετή ώρα μετά το τέλος των διαδηλώσεων στα Εξάρχεια.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΓΣΕΕ - ΕΚΑ, ΑΔΕΔΥ και ΜΕΤΑ είχαν δώσει ραντεβού στις 11 στην πλατεία Κλαυθμώνος. Αφού έγιναν οι ομιλίες, ξεκίνησε πορεία που πέρασε από το Σύνταγμα, τη Βουλή, τα Προπύλαια και κατέληξε στην Ομόνοια. Με μικρή διαφορά ακολούθησαν τα μπλοκ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, των υπόλοιπων εξωκοινοβουλευτικών αριστερών κομμάτων και των αναρχικών συλλογικοτήτων - οργανώσεων, που είχαν συγκέντρωση στο Μουσείο.

Αντίσταση και αγώνας

Στην κεφαλή της διαδήλωσης, που ξεκίνησε από την Κλαυθμώνος, βρισκόταν το πανό των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, που έγραφε "Αντίσταση και αγώνας για τα δικαιώματά μας", ενώ ακολουθούσαν μαζικά οι εκπαιδευτικοί κρατώντας τις χαρακτηριστικές ποροτοκαλί σημαίες της ΟΛΜΕ και φωνάζοντας: "Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συντεχνία, παλεύουν για δημόσια και δωρεάν Παιδεία".

Δυναμική παρουσία είχε το ΜΕΤΑ και ιδίως οι εργαζόμενοι στην Υγεία. "Περιμένουμε από την κυβέρνηση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της και να γίνουν οι προσλήψεις γιατρών και νοσοκόμων που μας έχουν πει. Η κατάσταση παραμένει δύσκολη στα νοσοκομεία και θα πρέπει να γίνει κάτι άμεσα" είπε στην "Α" ο Θανάσης Σέρμπας από το Δρομοκαΐτειο.

Την ίδια αγωνία για την υλοποίηση των κυβερνητικών εξαγγελιών έδειξαν και οι εργαζόμενοι της ΒΙΟΜΕ, που αψήφησαν την εγκατάλειψη της εργοδοσίας και συνεχίζουν τον αγώνα τους δουλεύοντας το εργοστάσιο. "Αναμένουμε τη δικαστική απόφαση (ζητούν την ακύρωση της πτώχευσης) όπως και τη στάση της κυβέρνησης. Σε κάθε περίπτωση εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε" είπε ο Κώστας Χαριτάκης.

Έκδηλη ήταν από την άλλη η ικανοποίηση στις απολυμένες καθαρίστριες του υπ. Οικονομικών. "Είμαστε με την κυβέρνηση. Είναι πιστή στις δεσμεύσεις της και θέλουμε να τη στηρίξουμε ώστε να δικαιωθούν και άλλοι" ανέφεραν.

Δυναμικό "παρών" έδωσαν επίσης μαθητές και φοιτητές, που ζητούσαν να "ξηλωθούν τα Μνημόνια". "Ή εμείς ή αυτοί" μάς είπε ένα ζευγάρι ανέργων που έχασαν το μαγαζί τους, οι οποίοι είδαν στον ΣΥΡΙΖΑ την ελπίδα, όμως περιμένουν την έκβαση των διαπραγματεύσεων. "Να διαγραφεί το χρέος. Δεν το κάναμε εμείς, δεν φταίμε σε κάτι για να το πληρώνουμε" πρόσθεσαν και φαινόταν ότι έβραζαν μέσα τους. "Να καταδικαστεί η Χρυσή Αυγή", ζητούσαν οι πολλοί μετανάστες που κατέβηκαν επίσης στη διαδήλωση, δίνοντας μια άλλη διάσταση στις αρνητικές προεκτάσεις της λιτότητας, όπως είναι η φασιστικοποίηση ολόκληρων γειτονιών.

Σημαντικό κομμάτι του σώματος της πορείας καταλάμβαναν επίσης οι τοπικές οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που προέρχονταν από τα Εξάρχεια μέχρι το Μαρούσι και από το Αιγάλεω μέχρι την Παλλήνη, ενώ ξεχωριστό "παρών" έδωσε η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ. Αντί επιλόγου, η ατάκα ενός μαθητή, ενδεικτική του κλίματος που επικράτησε χθες: "Το μέλλον μας ανήκει, είτε τους αρέσει είτε όχι".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0