Live τώρα    
Υπ. Οικονομικών: Αποδεχόμαστε το 0% του Μνημονίου, απορρίπτουμε το 30% των τοξικών μέτρων / Γ. Βαρουφάκης: Αν δεν διανοείσαι ρήξη, δεν διαπραγματεύεσαι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Υπ. Οικονομικών: Αποδεχόμαστε το 0% του Μνημονίου, απορρίπτουμε το 30% των τοξικών μέτρων / Γ. Βαρουφάκης: Αν δεν διανοείσαι ρήξη, δεν διαπραγματεύεσαι

«Αν δεν είσαι διατεθειμένος να διανοηθείς τη ρήξη, δεν διαπραγματεύεσαι. Εάν δηλώσεις εκ προοιμίου ότι θα περάσουν κάποιες μέρες, αλλά την τελευταία στιγμή θα αποδεχθείς ό,τι σου δώσουν, θα χάσεις».

Με τη φράση αυτή, κατά την ανάγνωση στη Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων, ο υπουργός Οικονομικών έδωσε χθες το βράδυ λίγες ώρες πριν από το σημερινό κρίσιμο έκτακτο Εurogroup, ένα ακόμη στίγμα της κυβερνητικής στάσης κατά τη διάρκεια των σκληρών, όπως αποδεικνύονται, διαπραγματεύσεων μεταξύ Αθήνας και δανειστών.

Ο Γιάνης Βαρουφάκης τόνισε ξεκινώντας την ομιλία του ότι "με την ψήφο εμπιστοσύνης ξεκινά η μεταμνημονιακή πορεία της χώρας", κάτι που ανέλυσε περαιτέρω λέγοντας: "...Μνημόνιο ήταν ο συνδυασμός νέων δανείων που δίνονταν για να αποπληρωθούν τα παλαιότερα. Πριν από το Μνημόνιο και το 2010, είχαμε μια φούσκα δανεισμού. Μετά μπήκαμε σε περίοδο συρρίκνωσης, αλλά συνεχίστηκε ο μεγάλος δανεισμός. Αυτό είναι το Μνημόνιο και είναι 'τοξικό'. Πυραμιδική λιτότητα που επέβαλε και περιφρουρούσε η τρόικα".

Στο σημείο αυτό απηύθυνε τη "ρητορική" ερώτηση: "Πόσο ποσοστό του Μνημονίου αυτού δεχόμαστε;" Για να δώσει αμέσως την απάντηση: "Μηδέν τοις εκατό. Δεν θα ανεχτούμε ούτε μια γραμμή που ενισχύει την άρνηση της πραγματικότητας. Δεν θα υποκύψουμε στην απατηλή πλάνη ότι η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας αποτελεί μεταρρύθμιση" είπε ο υπουργός Οικονομικών.

Εξέφρασε ακόμη την αισιοδοξία του ότι "θα προκύψει μια νέα καλύτερη συμφωνία. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο για να αποτραπεί, αλλά δεν θα διανοηθούμε να την αρνηθούμε".

Ξεκαθάρισε ότι «θα προσέλθουμε στους εταίρους με σοβαρές προτάσεις" διευκρινίζοντας ότι, αν και ασχολείται για χρόνια με τη θεωρία παιγνίων, δεν θα την εφαρμόσει. Με την τύχη της χώρας και της Ευρώπης δεν παίζεις. Θα πάμε με καθαρές κουβέντες" ανέφερε.

Επανέλαβε ότι το 70% του καταλόγου που συνόδευε το Mνημόνιο είναι είτε άνευ σημασίας ή ανεξάρτητο από την μνημονιακή λογική. "Γύρω στο 30% είναι το τοξικό κομμάτι που θα απορρίψουμε" τόνισε.

Ζήτησε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης να στηρίξουν μιλώντας στους εταίρους τους στα ευρωπαϊκά όργανα και είπε: "Κατανοώ τη συγκινητική προσπάθεια όσων δεν διανοήθηκαν τη ρήξη με το Μνημόνιο να μας χαρακτηρίσουν μνημονιακούς. Θα τους συμβούλευα, αντί να προβάλλουν την υποταγή του Μνημονίου σε εμάς, γιατί δεν ενώνετε τις δυνάμεις μας μαζί μας. Θα σας πρότεινα να μας συμβουλέψετε να μη διανοηθούμε να γυρίσουμε από τις Βρυξέλλες χωρίς μια έντιμη αντιμνημονιακή συμφωνία...". Και κατέληξε εκφράζοντας την πεποίθηση πως από τη διαπραγμάτευση θα προκύψει μία θετική και καλή συμφωνία τόσο για τον Έλληνα πολίτη, όσο και για τον μέσο Ευρωπαίο.

Θ.Π.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0