Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.1°C23.2°C
5 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C22.7°C
5 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.7°C19.4°C
4 BF 54%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
22 °C
19.3°C22.8°C
5 BF 53%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.8°C21.9°C
4 BF 26%
Υπουργείο Μεταφορών / Επιτροπή για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ μετά την κατακραυγή
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Υπουργείο Μεταφορών / Επιτροπή για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ μετά την κατακραυγή

134517414aa.jpg

Στη σύσταση ειδικής επιτροπής για την προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών μετά την κατακραυγή για τον νέο, αναθεωρημένο Κανονισμό Δικαιωμάτων Επιβατών, στον οποίο δεν... αναθεωρήθηκε η διακριτική διάταξη για την κατ’ εξαίρεση άρνηση επιβίβασης Ατόμων με Αναπηρία στα ΜΜΜ.

Η σύσταση της επιτροπής έρχεται μετά την αρνητική δημοσιότητα που έλαβε η δημοσίευση του ΦΕΚ με τον νέο Κανονισμό Επιβατών στις αρχές του μήνα, ο οποίος αναθεωρήθηκε με απόφαση της υφυπουργού Χριιστίνας Αλεξοπούλου έπειτα από συνολικά οκτώ χρόνια. Εντούτοις, μεταξύ των διατάξεων διατηρήθηκε εκείνη που προβλέπει άρνηση επιβίβασης ανάπηρων ατόμων όταν οι μεταφορείς δεν διαθέτουν ασφαλείς υποδομές, διάταξη που ερείδεται σε προ δεκατριών ετών ευρωπαϊκό Κανονισμό «για τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν» (Ε.Ε. 181/2011, άρθρο 10).

Το θέμα της ασφάλειας των υποδομών των μεταφορέων είχε επικαλεστεί και η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, υπερθεματίζοντας για τη διατήρηση της διάταξης και οξύνοντας περαιτέρω με αυτόν τον τρόπο τις αντιδράσεις για τη νομιμοποίηση μιας μισαναπηρικής πρακτικής. Όπως σημείωνε χαρακτηριστικά, «με άλλα λόγια, ο νέος Κανονισμός φροντίζει ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών και δη των Ατόμων με Αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα», αφού πρώτα είχε περιγράψει τι περιλαμβάνει η διάταξη για την κατ’ εξαίρεση άρνηση επιβίβασης.

Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της επιτροπής είχε ανακοινώσει αρχικά η Χρ. Αλεξοπούλου στα μέσα Δεκεμβρίου, ωστόσο παρέμενε στον πάγο και επισπεύσθηκε μετά την κατακραυγή για τον Κανονισμό, με το υπουργείο Μεταφορών να ανακοινώνει επίσημα χθες τη σύσταση επιτροπής «για τη μελέτη των αναγκαίων μέτρων ώστε να διασφαλιστεί η καθολική πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία και μειωμένης κινητικότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ταξί και των ΚΤΕΛ».

Η επταμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους αρμόδιων φορέων, και εφόσον δεν αποδειχθεί διακοσμητική, θα υποβάλει το σχετικό πόρισμα στην υφυπουργό Μεταφορών Χρ. Αλεξιάδου εντός πέντε μηνών. Μεταξύ των καθηκόντων της επιτροπής θα είναι «η εξαγωγή συμπερασμάτων, η διατύπωση θέσεων και η υποβολή προτάσεων για την υιοθέτηση των βέλτιστων πολιτικών για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Ανεμικές αναφορές στην Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, παρά τις προσωπικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού ήδη από τις πρώτες μέρες διακυβέρνησης τον Αύγουστο του 2019 και τις βαρύγδουπες δηλώσεις του περί «υλοποίησης μιας τολμηρής πολιτικής για τα Άτομα με Αναπηρία», εντούτοις μέχρι σήμερα, πέντε χρόνια μετά, καμία τέτοια πρωτοβουλία δεν είχε αναληφθεί για την προσβασιμότητα στα μέσα μεταφοράς.

Την ίδια στιγμή, στις δύο εκθέσεις προόδου (2021 και 2022) της περίφημης Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση το 2021, η επίλυση των προβλημάτων προσβασιμότητας σε λεωφορεία και ΚΤΕΛ απουσιάζει πανηγυρικά, με μια αόριστη μόνο περιγραφή πως στο πλαίσιο των συνεδριάσεων «τέθηκε το ζήτημα της προσβασιμότητας των ΚΤΕΛ» από τον συμμετέχοντα γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά, χωρίς καμία περαιτέρω αναφορά, πολλώ δε μάλλον συγκεκριμένη λύση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL