Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.4°C22.4°C
3 BF 45%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.6°C20.8°C
2 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C22.0°C
1 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.5°C19.9°C
3 BF 37%
Μετρό Θεσσαλονίκης / Παίζουν με το χρονοδιάγραμμα σε βάρος των πολιτών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μετρό Θεσσαλονίκης / Παίζουν με το χρονοδιάγραμμα σε βάρος των πολιτών

133139916.png

Επικοινωνιακά παιχνίδια σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης και τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης συνεχίζουν να παίζουν τα κυβερνητικά στελέχη, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δηλώνει στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Σταύρο Θεοδωράκη ότι η κυβέρνησή του «κατάφερε και ξεμπλόκαρε το μετρό της Θεσσαλονίκης και θα έχουμε στις αρχές του 2024 και μετρό, και αρχαία». Αρχαία αποσπασμένα και κατεστραμμένα, βέβαια, όπως έχουν επισημάνει δεκάδες κορυφαίοι επιστήμονες.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε γενικόλογα στο μετρό Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι «θα το έχουμε» στις αρχές του 2024, αποφεύγοντας να αναφερθεί σε πρακτική λειτουργία του.

Την ίδια ώρα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας του παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, έκανε λόγο για «πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του έργου προς λειτουργία στην καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου 2023».

Ενα χρονοδιάγραμμα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει αμφισβητήσει δημόσια ήδη δύο φορές, κάνοντας λόγο για ολοκλήρωση της κατασκευής εντός του 2024.

«Κατάντησαν φαρσοκωμωδία τον χρόνο παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης» σχολίασε ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο προκαλεί οργή και αγανάκτηση στους Θεσσαλονικείς.

Ο Χρ. Γιαννούλης επισημαίνει πως «είναι πραγματικά φιλότιμη η προσπάθεια του κ. Ταχιάου να μας πείσει πως καταληκτική ημερομηνία παράδοσης είναι η 31η Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, δυστυχώς όμως το χρονοδιάγραμμα αυτό θα μείνει στα χαρτιά, όπως παραδέχτηκε δημοσίως -και μάλιστα δύο φορές- ο πρωθυπουργός».

Κινήσεις απόγνωσης

Από τη μεριά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος δηλώνει στην ΑΥΓΗ ότι τεχνηέντως τα γαλάζια στελέχη κάνουν λόγο απλά για ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό και όχι για λειτουργία του.

Οπως σημειώνει ο Γ. Μυλόπουλος, «από τον Σεπτέμβριο 2019 και μετά, το μετρό Θεσσαλονίκης είναι στον αέρα. Χωρίς χρονοδιάγραμμα και χωρίς δεσμευτική υποχρέωση του εργολάβου να το παραδώσει σε αποκλειστική προθεσμία. Γι’ αυτό και το 2019 ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα παραδινόταν τον Απρίλιο 2023. Μετά είπαν ότι θα τελειώσει τέλος του 2023. Και τώρα λένε το 2024».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «δεν μιλούν για λειτουργία, αλλά για ολοκλήρωση. Γιατί για να λειτουργήσει το αυτόματο, χωρίς οδηγό μετρό, χρειάζονται από τη στιγμή που θα ανατεθεί η λειτουργία 18 μήνες δοκιμαστικών δρομολογίων. Η λειτουργία όμως δεν έχει ακόμη ανατεθεί. Γιατί δεν κατάφεραν επί τέσσερα χρόνια να ολοκληρώσουν τον σχετικό διαγωνισμό. Και τώρα αναθέτουν τη λειτουργία απευθείας στον εργολάβο».

Πρόκειται για μια «κίνηση απόγνωσης», σύμφωνα με τον Γ. Μυλόπουλο, «καθώς η απευθείας ανάθεση της εμπορικής λειτουργίας απαγορεύεται διά ροπάλου από την ευρωπαϊκή νομοθεσία». «Νέες περιπέτειες και νέες καθυστερήσεις λοιπόν έρχονται. Αλλά ποιος νοιάζεται; Αφού από το 2019 και μετά το Δημόσιο πληρώνει στον εργολάβο αποζημιώσεις για την καθυστέρηση που το ίδιο προκαλεί, ύψους σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ τον μήνα. Η ίδια ιστορία με τις καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα και τα εκατομμύρια που χαρίζουν στους ιδιώτες επαναλαμβάνεται και στο μετρό» τονίζει ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η κυβέρνηση πέρασε fast track τροπολογία από τη Βουλή η οποία δίνει τη δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση των υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης στον ανάδοχο του βασικού έργου για χρονικό διάστημα έως και τρία χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL