Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από τις νέες αποκαλύψεις σχετικά με τον ΟΣΕ και την Hellenic Train, με φόντο το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων.
Σύμφωνα με το OPEN η Hellenic Train αν και παρέλαβε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ συρμών και σταθμών, GSMR, δεν αντικατέστησε το παλιό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα.
Το έγγραφο με ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 που παρουσιάζει το τηλεοπτικό κανάλι, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον». Έχει αποστολέα τη διεύθυνση πραγματισμού και υποστήριξης κυκλοφορίας του ΟΣΕ, φέρει την υπογραφή του πρώην πλέον διευθύνοντα σύμβουλου του ΟΣΕ Σπύρου Πατέρα, και έχει αποδέκτη τη Hellenic Train.
Με το εν λόγω έγγραφο ο ΟΣΕ ζητούσε από την Hellenic Train να θέσει σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα.
Η Hellenic Train από την πλευρά της πρόβαλε αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ στο έγγραφο αυτό επισημαίνει ότι όλο το προσωπικό έχει εκπαιδευτεί στο GSMR με δική του ευθύνη και δίνει παράταση εφαρμογής του συστήματος έως τις 30 Νοεμβρίου του 2022.
Σημειώνεται ότι μέχρι και σήμερα, οι συρμοί και οι σταθμοί επικοινωνούν με το παλιό σύστημα VHF το οποίο δεν πιάνει σε κάθε σημείο. Το GSMR αποτελεί το πιο σύγχρονο σύστημα επικοινωνίας καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN δίνεται η δυνατότητα ακόμη να ακινητοποιηθεί το τρένο, ενώ πιάνει σε κάθε σημείο της χώρας, ακόμη και εντός των σηράγγων.