Scooter από χρυσάφι φαίνεται πως αγοράζει η ΣΤΑΣΥ καθώς πρόκειται να δαπανήσει συνολικά 110.000 ευρώ για την αγορά 20 τέτοιων δικύκλων μικρού κυβισμού με προμηθεύτρια μια…κατασκευαστική εταιρεία!
Μετά τον σχετικό διαγωνισμό για την «Προμήθεια είκοσι (20) δίκυκλων τύπου scooter 200 cc» κηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος μια τεχνική κατασκευαστική εταιρεία με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση κατακύρωσης του ΔΣ της ΣΤΑΣΥ 19/12/2022, που αναρτήθηκε στη διαύγεια, πρόκειται να λάβει 88.680,00 € πλέον ΦΠΑ, συνολικά δηλαδή κοντά στα 110.000 ευρώ.
Το υπέρογκο ποσό το οποίο πρόκειται να δαπανήσει η ΣΤΑΣΥ γίνεται εύκολα αντιληπτό, αν υπολογίσει κανείς ότι η μέση τιμή ενός scooter 200cc στην αγορά ανέρχεται στις 3000 ευρώ, με δεδομένο μάλιστα ότι στην προκήρυξη του διαγωνισμού δεν αναφέρεται κανένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ως προδιαγραφή των δικύκλων που να εκτοξεύει την τιμή τους στις 5.500 ευρώ έκαστο, παρά μόνο να διαθέτουν μπαγκαζιέρα.
Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να περιλαμβάνει τέτοια προδιαγραφή, αφού η χρήση των scooter στη ΣΤΑΣΥ, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, διατίθεται για τη γρήγορη μετακίνηση εργαζόμενων όταν προκύπτει κάποια ανάγκη, πχ στις αποθήκες του οργανισμού, ή όταν υπάρχει ανάγκη να μεταφερθούν άμεσα επόπτες σε σημεία των γραμμών του τραμ.
Σχεδόν διπλάσια η τιμή σε σχέση με την αγορά ίδιων δικύκλων το 2016
Για να γίνει ακόμη πιο αντιληπτή, μάλιστα, η υπερκοστολόγηση των 20 scooter, με βάση την έρευνα μας στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, η προμήθεια δύο αντίστοιχων δικύκλων 200 κυβικών για την ίδια χρήση το 2016, είχε κοστίσει στην εταιρεία μόλις 5.990 ευρώ, δηλαδή, 3000 ευρώ για κάθε όχημα!
Επανερχόμενοι στις προδιαγραφές των 20 δικύκλων, στο πλήρες κείμενο της προκήρυξής του διαγωνισμού, παρατίθενται πολύ γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά (σελίδα 68-70) των υπό προμήθεια σκούτερ, χωρίς να αναφέρεται κανένας τύπος αντίστοιχων δίκυκλων, αφήνοντας δηλαδή ανοιχτό το πεδίο να κατατεθούν προσφορές για όλες τις μάρκες των 200cc. Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση της «προκήρυξης ανοιχτού ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού» για την αγορά 20 βενζινοκίνητων δικύκλων τύ̟που scooter 200cc, πρέπει «τα υ̟πό ̟προµήθεια δίκυκλα - 2 τροχών & 2 θέσεων - scooter να είναι καινούρια και όλα της ίδια µάρκας .Να συνοδεύονται α̟πό τα ̟προβλε̟πόµενα εργαλεία συντήρησης και ̟παρελκόµενα για την ασφαλή και κανονική λειτουργία τους. Η διάρκεια της σύµβασης ορίζεται έξι µήνες και µέχρι την ολοσχερή εκ̟πλήρωση των αµοιβαίων ̟παρε̟πόµενων συµβατικών υ̟ποχρεώσεων σύµφωνα µε το άρθρο 202 του νόµου 4412/2016».
Σύμφωνα δε με την προκήρυξη κριτήριο για την επιλογή του αναδόχου παρατίθεται μόνο η οικονομικότερη προσφορά, καθώς όπως περιγράφεται «η σύµβαση θα ανατεθεί µε το κριτήριο της ̟πλέον συµφέρουσας α̟πο οικονοµική ά̟ποψη ̟προσφοράς α̟ποκλειστικά βάσει τιµής».
Ωστόσο, η «λυσιτελέστερη» αυτή προσφορά αντιστοιχεί σε έκπτωση μόλις 1.320 ευρώ, καθώς ο αρχικός προϋπολογισμός της προκήρυξης ήταν 90.000 ευρώ (χωρίς φπα) και η προμήθεια ανατέθηκε στον ανάδοχο έναντι 88.860 ευρώ (χωρίς φπα), όπως γράψαμε και παραπάνω!
Κατασκευαστική εταιρεία σε ρόλο προμηθεύτριας scooter
Οι σκιές και τα ερωτηματικά για τα κριτήρια με τα οποία συντάχθηκε η εν λόγω προκήρυξη εντείνονται περαιτέρω λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως η προμηθεύτρια εταιρεία που κηρύχθηκε ανάδοχος (ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΤΣΙΔΟΝΙΩΤΑΚΗ ΑΤΕΒΕ με διακριτικό τίτλο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΣ Α.Τ.Ε.Β.Ε.) είναι μια τεχνική κατασκευαστική εταιρεία με έδρα την Κρήτη, η οποία τόσο στην ιστοσελίδα της όσο και στο ΓΕΜΗ περιγράφει τις δραστηριότητες της, οι οποίες κάθε άλλο παρά με την εμπορία δικύκλων έχουν σχέση.
Μεταξύ άλλων, όπως αναφέρεται, η εταιρεία ασχολείται με μελέτες και κατασκευές από οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, επιβλέψεις και κατασκευές, υδραυλικά και λιμενικά έργα, καθώς και έργα οδοποιίας και χωματουργικά. Την ίδια στιγμή, δραστηριοποιείται και στην προμήθεια μηχανημάτων έργου και εξειδικευμένου εξοπλισμού σε βιομηχανικές και εμπορικές εγκαταστάσεις.
Κοινώς, η ΣΤΑΣΥ προκηρύσσει προσωρινό ανάδοχο για μια υπερκοστολογημένη προμήθεια 20 δικύκλων μια μη συναφής, άσχετη με το αντικείμενο εταιρεία. Γεγονός, που θέτει αμείλικτα ερωτήματα προς τη ΣΤΑΣΥ για τον τρόπο που διεξήχθη ο διαγωνισμός, τα χαρακτηριστικά/προδιαγραφές που επιλέγησαν να περιληφθούν στην προκήρυξη, καθώς και αν στη διαγωνιστική διαδικασία υπήρξαν καν άλλες προσφορές.