Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.6°C20.7°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
11.8°C15.6°C
3 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C16.6°C
3 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.6°C18.2°C
4 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.9°C14.9°C
2 BF 58%
Hellenic Train / Αυτεπάγγελτη έρευνα μετά το φιάσκο με τα ακινητοποιημένα τρένα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Hellenic Train / Αυτεπάγγελτη έρευνα μετά το φιάσκο με τα ακινητοποιημένα τρένα

τρένο βέλος Hellenic Train
EUROKINISSI/ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Το «βέλος» της Hellenic Train)

Την αυτεπάγγελτη έρευνα της Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προκάλεσε το νέο φιάσκο με την ακινητοποίηση δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) μετά από διακοπή ρεύματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι όλα ξεκίνησαν χθες λίγο μετά τις 17:00 όταν το πολυδιαφημισμένο «Λευκό Βέλος», το γρήγορο τρένο της εταιρίας, ξεκίνησε από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο έξω από την Αθήνα και συγκεκριμένα κοντά στο σταθμό της Δεκέλειας, ακινητοποιήθηκε.

Στη συνέχεια η εταιρεία έστειλε το συμβατικό τρένο των 19:22, ώστε να παραλάβει τους επιβάτες του «Βέλους», ωστόσο μετά από λίγη ώρα και το νέο τρένο ακινητοποιήθηκε λόγω διακοπής ρεύματος.

Η ΡΑΣ μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών και συνακόλουθα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, γνωστοποίησε τη διεξαγωγή έρευνας, «κατά την οποία θα διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας θα κινηθεί σε δύο επίπεδα.

Αρχικά στη διερεύνηση πιθανολογούμενων παραβάσεων της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης και του Διαχειριστή Υποδομής σε ζητήματα ασφάλειας και στη συνέχεια στα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών.

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου σε δήλωσή της επισημαίνει ότι «οποιαδήποτε ενέργεια ή συμβάν που θίγει το δικαίωμα των επιβατών στην απρόσκοπτη μετακίνησή του, θα αντιμετωπιστεί έγκαιρα, αποτελεσματικά και χωρίς καμία ανοχή».

«Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις, έχουν σαφή και ξεκάθαρα δικαιώματα, η καταπάτηση των οποίων επισείει κυρώσεις και πρόστιμα, τα οποία ανάλογα με τη φύση, τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της παράβασης, μπορούν να ανέλθουν  στο 1 εκατομμύριο ευρώ, για κάθε παράβαση που διαπιστώνεται», τονίζει η ίδια και προσθέτει:

«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καταγράφει στη σημερινή ανακοίνωση τις υποχρεώσεις της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης έναντι των επιβατών στις περιπτώσεις συμβάντων όπως το χθεσινό και θα προχωρήσει άμεσα στη διερεύνηση τους, μέσω της αυτεπάγγελτης έρευνας, προκειμένου να διαπιστώσει αν όλες οι προαναφερθείσες υποχρεώσεις, εφαρμόστηκαν ορθώς από τη σιδηροδρομική επιχείρηση, καθώς αποτελούν θεσμοθετημένα δικαιώματα των επιβατών. Στην περίπτωση αποδεδειγμένης μη συμμόρφωσης προς αυτά, η Αρχή οφείλει να προχωρήσει στις κυρώσεις που προαναφέρθηκαν».

Σημειώνεται ότι για το νέο φιάσκο της Hellenic Τrain παρέμβαση έκανε και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Νίκος Παππάς υπογραμμίζοντας ότι «η χώρα έμεινε χωρίς σιδηρόδρομο με ευθύνη των Μητσοτάκη και Καραμανλή». Ο ίδιος κάλεσε μάλιστα τη ΡΑΣ «να εξαντλήσει τα όρια των αρμοδιοτήτων και της αυστηρότητάς της».

Τα δικαιώματα των επιβατών

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1371/07 οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν τα παρακάτω.

Άρθρο 8 / Ταξιδιωτικές πληροφορίες:

Η εταιρεία οφείλει να παράσχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έκτακτο συμβάν το οποίο είναι δυνατόν να διακόψει ή να καθυστερήσει  την υπηρεσία μεταφοράς στην οποία είναι υπόχρεη έναντι του εκάστοτε επιβάτη.

Άρθρο 16 / Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση:

Εφόσον η καθυστέρηση άφιξης στον τελικό προορισμό υπερβεί τα 60 λεπτά, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα:

  • Επιστροφής του κομίστρου στο ακέραιο για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν.
  • Συνέχισης του ταξιδιού ή επαναδρομολόγησης, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, προς τον τελικό προορισμό και με την πρώτη ευκαιρία ή σε ύστερη ημερομηνία κατά την προαίρεση του επιβάτη,

Άρθρο 17 / Αποζημίωση κομίστρου:

Ο επιβάτης μπορεί να αιτηθεί αποζημίωσης για καθυστερήσεις.

Ειδικότερα:

25% του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών

50% του κομίστρου για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω

Άρθρο 18 / Συνδρομή:

Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες πρέπει να είναι ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση, όπως επίσης να γνωστοποιείται από τη Σιδηροδρομική επιχείρηση, τόσο η εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης όσο και η εκτιμώμενη ώρα άφιξης.

Επίσης, στην περίπτωση καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, η εκάστοτε Εταιρεία οφείλει να προσφέρει δωρεάν:

  • Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής
  • Ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος
  • Εφόσον η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, η σιδηροδρομική επιχείρηση, φροντίζει για την
  • έγκαιρη και ασφαλή  μεταφορά των επιβατών από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό
  • Οφείλει να λάβει μέριμνα και να αντιμετωπίσει  τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα  όπως και τα πρόσωπα που τους συνοδεύουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL