Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
17.5°C21.8°C
2 BF 44%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.1°C
2 BF 38%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.4°C
4 BF 62%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.8°C20.2°C
5 BF 47%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.0°C19.9°C
2 BF 40%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Παρατείνεται η παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Παρατείνεται η παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ

ΟΣΥ

55 εκατομμύρια ευρώ θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο η παράταση κατά ένα έτος των συμβάσεων του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ προκειμένου να συνεχίσουν εκτελούν δημόσιο συγκοινωνιακό έργο!

Μπορεί ο υπουργός Μεταφορών να εξαπέλυσε μύδρους χθες κατά των εργαζομένων της ΟΣΥ για την 24ωρη απεργία που προκήρυξαν αντιδρώντας στην επέκταση ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, όμως η επιλογή να δώσει ακόμη ένα παχυλό ποσό προς ιδιώτες ξηλώνοντας περαιτέρω τον δημόσιο χαρακτήρα των ΜΜΜ δεν μπορεί να κρυφτεί.

Στη σχετική τροπολογία που κατέθεσε μάλιστα για την παράταση, στην ειδική έκθεση επισημαίνεται ρητώς ότι «το ύψος της εν λόγω δαπάνης εκτιμάται στο ποσό των 55 εκατ. ευρώ συνολικά και κατανέμεται, κατ’ έτος, ως εξής: για το 2022 ποσό 7 εκατ. ευρώ περίπου, για το 2023 ποσό 48 εκατ. ευρώ περίπου».

Να θυμίσουμε ότι μόνο η σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΑΣΑ τον Οκτώβριο του 2020 με τα ΚΤΕΛ Αττικής για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου των 60 γραμμών για δύο έτη κόστισαν στο Ελληνικό Δημόσιο 60 εκατ. ευρώ (συν 1,5 εκατ. ευρώ επιπλέον με συμπληρωματική σύμβαση). Στο ίδιο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, ο υπουργός Μεταφορών μοίρασε άλλα 50 εκατ. για την προμήθεια με μακροχρόνια μίσθωση (leasing) 293 λεωφορείων με το γνωστό φιάσκο της μη ύπαρξης σε αυτά ανοιγοκλειόμενων παραθύρων.

Παρ’ όλα αυτά, όχι μόνο δεν υπήρξε φειδωλός στους χαρακτηρισμούς του προς τους εργαζόμενους και τους συνδικαλιστές της ΟΣΥ αναφέροντας πως «ταλαιπωρούν τόσο πολύ τον κόσμο για ένα καπρίτσιο», αλλά υπερασπίστηκε εκ νέου την ιδιωτικοποίηση αναφέροντας πως «είναι προφανές όμως ότι δεν θα καταφέρναμε αυτή τη θεαματική αύξηση (σ.σ.: του στόλου) αν δεν είχαμε ενώσει δυνάμεις και με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing».

Την ίδια στιγμή, επανέφερε το ψέμα το οποίο έχει αποδομήσει τεκμηριωμένα η ΑΥΓΗ, ότι η κυβέρνηση παρέλαβε διαλυμένες συγκοινωνίες με μόλις 850 λεωφορεία, που σήμερα έχουν γίνει 1.300.

Στο ίδιο το κείμενο της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ (108/2020), η οποία τώρα παρατείνεται με την τροπολογία, περιλαμβάνονται αναλυτικά και επίσημα στοιχεία σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο της ΟΣΥ 2015-2019. Στη σελίδα, λοιπόν, 69 της σύμβασης παρατίθενται αδιάψευστα στοιχεία ότι ο αριθμός των λεωφορείων δεν έπεσε ποτέ στα τέσσερα χρόνια κάτω από τα 1.050 λεωφορεία!

Όπως ενημέρωσε ο ίδιος ο κ. Καραμανλής, η κυβέρνηση προσέφυγε χθες στα δικαστήρια για να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία. Την ίδια στιγμή πάντως οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΑ υπερασπιζόμενοι τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL