Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
21.7°C26.3°C
2 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.6°C24.9°C
3 BF 38%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
19.4°C24.3°C
2 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.4°C21.6°C
2 BF 64%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.9°C23.5°C
0 BF 37%
Cosco / Δύο εργατικά ατυχήματα μέσα σε 24 ώρες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Cosco / Δύο εργατικά ατυχήματα μέσα σε 24 ώρες

Mόλις έξι μήνες μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στις προβλήτες της COSCO, με τον 46χρονο λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή να κόβεται στα δύο από μια παλιά γερανογέφυρα, το τραγικό σκηνικό πήγε να επαναληφθεί, απλώς σε άλλο πεδίο εργασίας. Με διαφορά μόνο λίγων ωρών το ένα από το άλλο, στο λιμάνι του Πειραιά, συνέβησαν χθες και την Τετάρτη ακόμα δύο εργατικά δυστυχήματα, με αποτέλεσμα την εσπευσμένη διακομιδή ενός νέου σε ηλικία εργαζόμενου στο νοσοκομείο.

Το τελευταίο χρονικά ατύχημα και πιο σοβαρό, λόγω του τραυματισμού του λιμενεργάτη, συνέβη χθες, στις 5 το ξημέρωμα, στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, πάνω σε πλοίο-φορτηγό, όταν το κιγκλίδωμα ασφαλείας απ’ όπου ήταν περασμένη η ζώνη προστασίας του κατέρρευσε κι έπεσε και ο ίδιος στο κενό, ήτοι στο κατάστρωμα του καραβιού, από ύψος 12 μέτρων. Από την πτώση υπέστη πολλαπλά κατάγματα σε όλο του το σώμα, στη μέση, στα πόδια και στο κεφάλι, κατάφερε ωστόσο, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που είχε η ΑΥΓΗ λίγο πριν κλείσει το φύλλο, να διαφύγει του κινδύνου για τη ζωή του κι έτσι να ανακουφιστούν τόσο οι συνάδελφοι όσο και η οικογένειά του.

Να γίνεται προληπτικός έλεγχος ασφαλείας στα πλοία

Ο τραυματίας λιμενεργάτης είναι 37 χρόνων και έχει ένα μικρό παιδάκι. Υποφέροντας από σκλήρυνση κατά πλάκας, είχε ζητήσει από την εταιρεία να εργάζεται σε πρωινές βάρδιες και όχι σε κυλιόμενο πρόγραμμα ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει.  Όπως ωστόσο καταγγέλλουν συνάδελφοί του, η συνδικαλιστική του συμμετοχή τον έχει στοχοποιήσει, με αποτέλεσμα να αφήνεται το αίτημά του να χρονίζει.

Σαν να μην έφτανε όμως η στάση παγερής αδιαφορίας για τη δική του περίπτωση, προκύπτει για ακόμη μια φορά ότι δεν τηρούνται καν οι απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλείας συνολικά για το προσωπικό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εργασίας.  Όπως τονίζεται σε καταγγελίες των λιμενεργατών και με βάση φωτογραφικά ντοκουμέντα που είδαν το φως της δημοσιότητας (φαίνεται η σκουριά στο κιγκλίδωμα), δεν είχε προηγηθεί κανένας έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο. Επιβεβαιώνοντας έτσι, με δραματικό τρόπο, την έντονη ανησυχία που εκδήλωνε το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ ( Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματικοκιβωτίων), ζητώντας να γίνεται προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία πριν ανέβουν οι λιμενεργάτες για δουλειά σε αυτά.

Όσον αφορά το πλοίο στο οποίο σημειώθηκε το σοβαρό εργατικό «ατύχημα» -πώς να θεωρηθεί άλλωστε τυχαίο ένα συμβάν - αποτέλεσμα μόνιμων προβληματικών συνθηκών;- είναι το CSCL Pacific Ocean της εταιρείας COSCO Shipp, με σημαία Χονγκ Κονγκ.

Λίγες ώρες όμως νωρίτερα, το μεσημέρι της Τετάρτης συνέβη ακόμα ένα συμβάν που προκάλεσε ανησυχία στις τάξεις των λιμενεργατών, καθώς ένα από τα κοντέινερ που βρίσκεται στις ντάνες όπου τοποθετούνται τα χρωματιστά κιβώτια το ένα πάνω στο άλλο έπεσε από τη θέση του και κατέληξε σε φορτηγό που βρισκόταν στο σημείο, πάνω ευτυχώς στο μέρος που τοποθετούνται τα φορτία και όχι στη θέση του οδηγού, καθώς τα κοντέινερ ζυγίζουν το καθένα μόνο του δεκάδες τόνους.

Συνάντηση των λιμενεργατών με Πλακιωτάκη

Και όλα αυτά βέβαια τα γεγονότα, που το ένα διαδέχεται το άλλο, καταγράφονται με φόντο τα πάγια και αδικαίωτα αιτήματα των εργατών για αυξημένα μέτρα ασφαλείας και συνολικά βελτίωση των εργασιακών τους όρων. Μετά το δυστύχημα με τον 37χρονο που έπεσε στο καράβι, οι λιμενεργάτες προχώρησαν σε αποκλεισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και πέτυχαν συνάντηση με τον ίδιο τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη, όπου του διατυπώθηκαν τα εξής αιτήματα:

* Μέτρα προστασίας υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

* Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στο λιμάνι, να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις σε πλήρους απασχόλησης και αορίστου χρόνου. Οι συνάδελφοι που απασχολούνται μέσω του δουλεμπορικού καθεστώτος που έχει στηθεί με ευθύνη της COSCO, DPORT, και ΟΦΕ να ενταχθούν στην παρούσα ΣΣΕ. Να σταματήσει η ομηρεία συναδέλφων που στο σύνολό τους είναι περίπου 900 άτομα.

* Να αποτυπωθούν μέσω της παρούσας ΣΣΕ και να καταβληθούν όλες οι νόμιμες προσαυξήσεις για νυχτερινή εργασία, για εργασία τα σαββατοκύριακα και αργίες.

* Να εφαρμοστεί η ένταξη των λιμενεργατών στα ΒΑΕ, που καταχρηστικά δεν εφαρμόζεται από τις κυβερνήσεις και την εργοδοσία.

Στην αντίδρασή του ο υπουργός αναγνώρισε το δίκιο των λιμενεργατών και είπε ότι... θα δει τι μπορεί να κάνει. Η υπομονή ωστόσο των εργαζομένων έχει εξαντληθεί. Χθες πραγματοποίησαν στάση εργασίας από το πρωί μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα και προσανατολίζονταν σε κλιμάκωση του αγώνα τους με απεργία στις 1 και 2 Μαΐου, ενώ, αν συνεχίσουν να μην ικανοποιούνται τα αιτήματά τους, διαμηνύουν πως μέχρι αυτό να συμβεί, «το λιμάνι δεν θα ξανανοίξει».

Αμεση και έντονη υπήρξε η αντίδραση των Τμημάτων Εργατικής Πολιτικής και Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Ζήτησαν διερεύνηση του νέου ατυχήματος και υπογράμμισαν ότι «οι αιτίες έχουν όνομα και υπευθύνους». Για εργοδοτικό έγκλημα έκανε λόγο το ΠΑΜΕ, αναφέροντας ότι η Παγκόσμια Μέρα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία εορτάστηκε με ακόμη έναν εργαζόμενο να μακελεύεται στο κάτεργο της COSCO.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL