Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.6°C
2 BF 54%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
18.0°C24.3°C
2 BF 53%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C20.9°C
4 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.9°C20.8°C
3 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
23.4°C23.9°C
2 BF 35%
ΟΛΠ / «Ρυπαίνει με τοξικά απόβλητα τον Σαρωνικό»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΛΠ / «Ρυπαίνει με τοξικά απόβλητα τον Σαρωνικό»

ΟΛΠ cosco
EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Πειραιά από τον ΟΛΠ. Συγκεκριμένα όπως τονίζουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο ΟΛΠ υπό την προστασία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ανάπτυξης Επενδύσεων, απορρίπτει στον Σαρωνικό βυθοκορήματα που περιέχουν τοξικά απόβλητα.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνουν, ότι το έργο επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά για τη δημιουργία νέας προβλήτας η οποία θα υποδέχεται μεγάλα κρουαζιερόπλοια, έχει ξεκινήσει από τον ΟΛΠ εδώ και ενάμιση χρόνο, χωρίς την απαραίτητη απόφαση έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Παράλληλα οι ίδιοι καταγγέλλουν ότι χρησιμοποιούνται μέθοδοι που παραβιάζουν τη διεθνή και εθνική νομοθεσία, για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και δεν γίνονται έλεγχοι.

«Επειδή εξαιτίας αυτών των ενεργειών δύναται να προκληθεί επιπλέον -άμεσα ή έμμεσα- σοβαρή απειλή σε βάρος της δημόσιας υγείας, λόγω των βαρύτατων επιπτώσεων στο θαλάσσιο οικοσύστημα, καθώς και για όλα τα στοιχεία που προβάλλουν στην ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν απαντήσεις, σε 7 πολύ καίρια ερωτήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς:

  • Πόσες χιλιάδες τόνοι βυθοκορημάτων απορρίφθηκαν στο Σαρωνικό και ποια ήταν η σύστασή τους από τη στιγμή της έναρξης των βυθοκορήσεων της νότιας επέκτασης κρουαζιέρας έως σήμερα;
  • Ποια μεθοδολογία ακολουθήθηκε για τη μέτρηση της τοξικότητας και ειδικότερα της περιεκτικότητας σε βαρέα μέταλλα των βυθοκορημάτων που εν τέλει απορρίφθηκαν στο Σαρωνικό και με ποια τεκμηρίωση θεωρήθηκε ως ασφαλής η επιλογή αυτής της μεθοδολογίας;
  • Ποια πρότυπα χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να αξιολογηθεί η επικινδυνότητα των βυθοκορημάτων για την πρόκληση πολύ σοβαρών ή/και μη αναστρέψιμων βλαβών στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στα αλιεύματα και στον ανθρώπινο οργανισμό;
  • Δεδομένου ότι η απόρριψη συντελέστηκε πάνω σε αλιευτικά πεδία, ελέγχθηκε στη συνέχεια και με ποιο τρόπο η κατάσταση του βυθού και του θαλάσσιου ύδατος για την εξασφάλιση των αλιευμάτων και της τροφικής αλυσίδας τώρα και στο μέλλον;

» Πέραν των ανωτέρω επείγουσας σημασίας προβλημάτων και επειδή η διάσταση τους είναι πλέον διαχρονική, ερωτώνται επιπρόσθετα οι κύριοι υπουργοί:

  • Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή επιτέλους προτίθεται τώρα να προβεί η Ελληνική Πολιτεία για την αποτίμηση της βλάβης του θαλάσσιου οικοσυστήματος από τις χρόνιες βυθοκορήσεις και απορρίψεις βυθοκορημάτων με ανάλογο τοξικό περιεχόμενο των τελευταίων είκοσι ετών (Φαληρικός Όρμος, Μαρίνα Ζέας, Προβλήτας Αγίου Νικολάου Κεντρικού Λιμένα, Προβλήτας ΙΙΙ Λιμένα Ηρακλέους κ.α.) τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και στο Σαρωνικό;
  • Εάν, κατά τα αμέσως παραπάνω, παρά ταύτα έχει αποτιμηθεί η βλάβη σε επιμέρους πεδία, σε ποιες ενέργειες και σε ποιες περιπτώσεις η Ελληνική Πολιτεία έχει δραστηριοποιηθεί για την αποκατάσταση κάθε προκληθείσας ζημίας στο θαλάσσιο περιβάλλον κατά την τελευταία εικοσαετία και με ποια αποτελέσματα;
  • Γιατί η Πολιτεία δεν προβαίνει στην υιοθέτηση Εθνικού Καταλόγου και Κριτηρίων Αναφοράς-Παρέμβασης για την αξιολόγηση της ποιότητας και διαχείρισης των βυθοκορημάτων αντίστοιχο με αυτό των ευρωπαϊκών χωρών, όπως έντονα προτρέπει η επιστημονική κοινότητα με επαναλαμβανόμενες σοβαρές προτάσεις και ενστάσεις;»

Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:

«Επικίνδυνη απόρριψη βυθοκορημάτων που περιέχουν τοξικά απόβλητα στον Σαρωνικό από την ΟΛΠ Α.Ε. υπό την προστασία των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ανάπτυξης και Επενδύσεων»

«Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε., κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ξεκίνησε έργο που αφορά την επέκταση του λιμένα Πειραιά με νέα προβλήτα για κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους. Το έργο εκτελείται επί ενάμισι έτος χωρίς να έχει εγκριθεί ακόμη η, υποχρεωτική σύμφωνα με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο, Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Οι τρεις συναρμόδιοι παραλιμένιοι Δήμοι (Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος) και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής απέρριψαν την προτεινόμενη μελέτη της ΟΛΠ Α.Ε. λόγω των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Έλληνες πολίτες όπως και δήμαρχοι, περιφερειακοί  και δημοτικοί σύμβουλοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας τόσο για την ακύρωση προηγούμενων αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων όσο και για την αναστολή εκτέλεσης αυτών μέχρι την τελεσιδικία των εκκρεμουσών αιτήσεων. Λόγω της αναντιστοιχίας με την περιβαλλοντική νομοθεσία υφίσταται προσωρινή διακοπή μέρους των εργασιών και ειδικότερα των βυθοκορήσεων με δικαστική απόφαση.

Εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ, τεκμηριωμένη δημοσιογραφική έρευνα φέρνει στο φως της δημοσιότητας το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής από την παράνομη και χωρίς έλεγχο υλοποίηση των έργων της ΟΛΠ Α.Ε. και ειδικότερα από την απόρριψη βυθοκορημάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε τοξικά απόβλητα (βαρέα μέταλλα κ.α.) από το λιμένα Πειραιά στο Σαρωνικό.

Επειδή το έργο εκτελείται επί ενάμισι έτος χωρίς να έχει εγκριθεί ακόμη η, υποχρεωτική σύμφωνα με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο, Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Επειδή οι εν λόγω δραστηριότητες πραγματοποιούνται με μεθόδους που παραβιάζουν τη διεθνή και εθνική νομοθεσία περί προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Επειδή ο κίνδυνος που απορρέει από την απουσία ελέγχου της νομιμότητας των «αναπτυξιακών» έργων της εν λόγω εταιρίας τόσο για το περιβάλλον όσο και για τη δημόσια υγεία, μέσω των πολύ σοβαρών και μη αναστρέψιμων βλαβών στο θαλάσσιο οικοσύστημα, είναι εξόχως σοβαρός

Επειδή οι επιστημονικές απόψεις και οι προτάσεις των πλέον αρμόδιων φορέων της Πολιτείας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος όπως του ΕΛΚΕΘΕ, δεν ελήφθησαν εγκαίρως και στο σύνολό τους υπόψη από τα αρμόδια Υπουργεία.

Επειδή, παρά τις επανειλημμένες και γενικευμένες διαμαρτυρίες, την κατάθεση σημαντικού αριθμού ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου από βουλευτές και βουλεύτριες όλων σχεδόν των κομμάτων της αντιπολίτευσης, τις επισημάνσεις και διαμαρτυρίες δημάρχων και δημοτικών και περιφερειακών αρχών της περιοχής, ο Πρωθυπουργός, η

Κυβέρνηση και κυρίως οι συνυπεύθυνοι συνερωτώμενοι Υπουργοί εξακολουθούν να κρατούν στάση Πόντιου Πιλάτου

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Πόσες χιλιάδες τόνοι βυθοκορημάτων απορρίφθηκαν στο Σαρωνικό και ποια ήταν η σύστασή τους από τη στιγμή της έναρξης των βυθοκορήσεων της νότιας επέκτασης κρουαζιέρας έως σήμερα;

2. Ποια μεθοδολογία ακολουθήθηκε για τη μέτρηση της τοξικότητας και ειδικότερα της περιεκτικότητας σε βαρέα μέταλλα των βυθοκορημάτων που εν τέλει απορρίφθηκαν στο Σαρωνικό και με ποια τεκμηρίωση θεωρήθηκε ως ασφαλής η επιλογή αυτής της μεθοδολογίας;

3. Ποια πρότυπα χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να αξιολογηθεί η επικινδυνότητα των βυθοκορημάτων για την πρόκληση πολύ σοβαρών ή/και μη αναστρέψιμων βλαβών στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στα αλιεύματα και στον ανθρώπινο οργανισμό;

4. Δεδομένου ότι η απόρριψη συντελέστηκε πάνω σε αλιευτικά πεδία, ελέγχθηκε στη συνέχεια και με ποιο τρόπο η κατάσταση του βυθού και του θαλάσσιου ύδατος για την εξασφάλιση των αλιευμάτων και της τροφικής αλυσίδας τώρα και στο μέλλον;

Πέραν των ανωτέρω επείγουσας σημασίας προβλημάτων και επειδή η διάσταση τους είναι πλέον διαχρονική, ερωτώνται επιπρόσθετα οι κύριοι Υπουργοί:

5. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή επιτέλους προτίθεται τώρα να προβεί η Ελληνική Πολιτεία για την αποτίμηση της βλάβης του θαλάσσιου οικοσυστήματος από τις χρόνιες βυθοκορήσεις και απορρίψεις βυθοκορημάτων με ανάλογο τοξικό περιεχόμενο των τελευταίων είκοσι ετών (Φαληρικός Όρμος, Μαρίνα Ζέας, Προβλήτας Αγίου Νικολάου Κεντρικού Λιμένα, Προβλήτας ΙΙΙ Λιμένα Ηρακλέους κ.α.) τόσο στο λιμάνι του Πειραιά όσο και στο Σαρωνικό;

6. Εάν, κατά τα αμέσως παραπάνω, παρά ταύτα έχει αποτιμηθεί η βλάβη σε επιμέρους πεδία, σε ποιες ενέργειες και σε ποιες περιπτώσεις η Ελληνική Πολιτεία έχει δραστηριοποιηθεί για την αποκατάσταση κάθε προκληθείσας ζημίας στο θαλάσσιο περιβάλλον κατά την τελευταία εικοσαετία και με ποια αποτελέσματα;

7. Γιατί η Πολιτεία δεν προβαίνει στην υιοθέτηση Εθνικού Καταλόγου και Κριτηρίων Αναφοράς-Παρέμβασης για την αξιολόγηση της ποιότητας και διαχείρισης των βυθοκορημάτων αντίστοιχο με αυτό των ευρωπαϊκών χωρών, όπως έντονα προτρέπει η επιστημονική κοινότητα με επαναλαμβανόμενες σοβαρές προτάσεις και ενστάσεις;

Οι ερωτώντες βουλευτές και οι ερωτώσες βουλεύτριες:

Δρίτσας Θεόδωρος

Αλεξιάδης Τρύφων
Κασιμάτη Νίνα
Ραγκούσης Ιωάννης
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Φάμελλος Σωκράτης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαρδάκης Σωκράτης
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαρία-Ελίζα (Μαριλίζα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος (Αλέκος)
Φίλης Νικόλαος
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL