Live τώρα    
Ελληνικός Χρυσός / Τελικά πήρε ό,τι ήθελε
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ελληνικός Χρυσός / Τελικά πήρε ό,τι ήθελε

Τους οικονομοτεχνικούς λόγους αποκλειστικά και μόνο, προς εξυπηρετηση των συμφερόντων της Ελληνικός Χρυσός, του νέου επενδυτικού σχεδίου για τα Μεταλλεία Κασσάνδρας Χαλκιδικής φανερώνει περίτρανα η αξιολόγηση της Grand Thorton Εταιρείας Ορκωτών Λογιστών και Συμβούλων επιχειρήσεων, η οποία εκπονήθηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΝ στα τέλη του 2019.  Ήτοι δεν συμφέρει οικονομικά την εταιρεία η κατασκευή και λειτουργία του εργοστασίου για την παραγωγή καθαρών μετάλλων στον Μαντέμ Λάκκο, ενώ η μέθοδος πυρομεταλλουργίας, αυτή της ακαριαίας τήξης για την οποία αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά (Απόφαση  Έγκρισης Περιβαλλοντικών  Όρων) τον Ιούλιο του 2011, είναι ανεφάρμοστη... στο διεθνές στερέωμα, αφού «η προτεινόμενη μέθοδος για ανάκτηση από αρσενοπυρίτη είναι μοναδική και δεν υπάρχουν βιομηχανικά προηγούμενα»! Οι λόγοι δηλαδή που όφειλε η κυβέρνηση να καταγγείλει τη σύμβαση του 2004 εις βάρος της εταιρείας για παραβίαση θεμελιακών υποχρεώσεών της ως προς την καθετοποίηση της παραγωγής και έγκρισης πλήρους τεχνικής μελέτης μεταλλουργίας όπως έκρινε το ΣτΕ το 2019 και επαναβεβαίωσε η απόφαση της διαιτησίας το 2018...

Η «επιτελική σύνοψη» της παραπάνω εταιρείας και όχι η πλήρης και αναλυτική μελέτη έφτασε πρόσφατα στα χέρια της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ. από το ΥΠΕΝ, παρά το γεγονός ότι στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου επανειλημμένα υπέβαλε ερωτήσεις και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων που ουδέποτε απαντήθηκαν. Η συγκριτική αξιολόγηση του παλιού και του νέου επενδυτικού σχεδίου παραγγέλθηκε αφού η εταιρεία κατέθεσε το νέο σχέδιο στο ΥΠΕΝ τον Νοέμβριο του 2019. Από τη σύνοψη προκύπτει ότι το χρηματοοικονομικό μοντέλο του νέου σχεδίου βασίζεται στην «απόσυρση της επένδυσης που αφορά την κατασκευή εργοστασίου ακαριαίας τήξη προς εξέταση διαφορετικής μεθόδου οικονομοτεχνικά αποδεκτής»!

Επίσης «στην απόσυρση της κατασκευής δεύτερου εργοστασίου εμπλουτισμού Μαντέμ Λάκκος, δεδομένης της ήδη ολοκληρωμένης επένδυσης εκμοντερνισμού και επέκτασης του εργοστασίου Ολυμπιάδας. Απόσυρση της επένδυσης που αφορά την κατασκευή της συνδετήριας στοάς Μ. Λάκκου - Ολυμπιάδας για τη μεταφορά μεταλλεύματος και τέλματος με συμμετοχή στην άντληση και τον αερισμό του μεταλλείου Ολυμπιάδας. Το μέρος της στοάς που έχει δρομολογηθεί αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για διερευνητικές γεωλογικές γεωτρήσεις».

Η ληστρική εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος τροποποιημένη σύμβαση και τα παραρτήματά της, επενδυτικό σχέδιο κ.λπ., καθ’ υπαγόρευση των χρυσοθήρων έχει αποτυπωθεί στον κυρωτικό νόμο ΦΕΚ Α 42 4785/23/3/2021. Εκτός των πολλών άλλων όρων της «φρέσκιας» σύμβασης που προσκρούουν στο άρθρο 24 του συντάγματος και στην κοινοτική νομοθεσία, η μεταλλουργία τώρα μετατρέπεται σε προαιρετική και παραπέμπεται στις καλένδες. Μεταφέρεται δε από τον Μαντέμ Λάκκο στην Ολυμπιάδα και δεν τροφοδοτείται από όλα τα κοιτάσματα (Σκουριές, Στρατώνι), αλλά μόνο από τους αρσενοπυρίτες της Ολυμπιάδας και ούτε θα παράγει άργυρο και χαλκό.

Το παλιό Επενδυτικό Σχέδιο του 2006 προέβλεπε για το εργοστάσιο μεταλλουργίας ότι με τη μέθοδο ακαριαίας τήξης flash melting θα επεξεργαζόταν για παραγωγή καθαρών μετάλλων χρυσού, χαλκού και αργύρου, «ύλη» από το σύνολο των υποέργων των Μεταλλείων Κασσάδρας και σχεδόν όλα τα συμπυκνώματα αρσενοπυριτών Ολυμπιάδας...

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0