Live τώρα    
Θεσσαλονίκη / Δύο κρεβάτια ΜΕΘ σε κοντέινερ η ενίσχυση του ΕΣΥ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Δύο κρεβάτια ΜΕΘ σε κοντέινερ η ενίσχυση του ΕΣΥ

«Κατά τη διάρκεια της (μικρής) ύφεσης των κρουσμάτων και της χαλάρωσης (που οφείλεται και στην αισιοδοξία λόγω της έναρξης των εμβολιασμών), δεν έγινε πάλι απολύτως τίποτε για την ενίσχυση των νοσοκομείων. Με αποτέλεσμα να βρίσκονται πάλι σε πανικό οι διοικήσεις, με αλλαγές χαρακτηρισμού κλινικών και μετακινήσεις ασθενών και προσωπικού... Και να πεις ότι δεν το περιμέναμε! Γενική εφημερία σήμερα και στο 'Παπανικολάου' δεν υπάρχει κλίνη ΜΕΘ. Κλείστε τα όλα! Άντε γεια!!!»...

Αυτό έγραψε στα σόσιαλ μίντια πνευμονολόγος στο νοσοκομείο «Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης. Παρουσίασε από τα μέσα την πραγματική εικόνα, αλλά ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, που επισκέφθηκε χθες την πόλη, τα είδε και πάλι «όλα καλά» στα δημόσια νοσοκομεία. Και αντί ουσιαστικής ενίσχυσης του ΕΣΥ ανακοίνωσε με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια ότι κατά το τρίτο κύμα της πανδημίας θα έχουμε και κινητές ΜΕΘ! Αυτές, όπως υποστηρίζουν οι νοσοκομειακοί γιατροί, είναι δύο κλίνες ΜΕΘ σε κοντέινερ που τοποθετήθηκαν στο προαύλιο του νοσοκομείου «Γεννηματάς»...

Εύλογες απορίες από την ΕΝΙΘ

Σχολιάζοντας αυτό το «δώρο άδωρο» του υπουργού στο πολύπαθο νοσοκομείο η  Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ) με ανακοίνωσή της αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στο πλαίσιο των άοκνων και αποτελεσματικών προσπαθειών των υγειονομικών αρχών του τόπου για την ουσιαστική και πραγματική θωράκιση του συστήματος Υγείας, το νοσοκομείο 'Γεννηματάς' στη Θεσσαλονίκη ενισχύθηκε με άλλες δύο κλίνες ΜΕΘ, σε... κοντέινερ! Ναι, ναι, καλά διαβάσατε, σε κοντέινερ!».

Όπως εξηγούν οι γιατροί, τα δύο κρεβάτια ΜΕΘ θα είναι αδύνατον να λειτουργήσουν, αφού ο απαραίτητος εξοπλισμός δεν χωράει στα κοντέινερ.

Διερωτώνται επίσης και για το πώς θα μεταφέρονται οι ασθενείς σε άλλα τμήματα για εξετάσεις μέσα στο κρύο και τις βροχερές ημέρες. «Τα υλικά και τα μηχανήματα θα τα... πηγαινοφέρνει το προσωπικό από τα απέναντι κτήρια;» ρωτάνε, ενώ εκφράζουν και την απορία τους για το πώς θα στελεχωθούν τα κοντέινερ - ΜΕΘ.

«Θα δεσμεύεται όλο το 24ωρο ένας από τους εντατικολόγους (από αυτούς που δεν φτάνουν) γι' αυτούς μόνο τους δύο ασθενείς ή οι ασθενείς αυτοί θα είναι 'στον αυτόματο';» αναφέρουν. Καλούν τέλος τις υγειονομικές αρχές «να δείξουν τη στοιχειώδη σοβαρότητα και σεβασμό» και «να σταματήσουν να τη βομβαρδίζουν με αριθμούς πλασματικών και προσχηματικών κλινών ΜΕΘ, που δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα».

Πάμε «ανέμελα» στο τρίτο κύμα

Ο κ. Κικίλιας, πάντως, δεν προανήγγειλε σκληρό lockdown και για τη Θεσσαλονίκη, όπου το ιικό φορτίο έχει φθάσει στα όρια που ήταν στις 20.10.2020, δηλαδή λίγες ημέρες πριν από την τεράστια διασπορά στην κοινότητα, κάτι που έφερε τον «μαύρο Νοέμβριο» και την εκτός των ορίων λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων.

Οι ειδικοί επιστήμονες προειδοποιούν ότι θα έχουμε αύξηση κρουσμάτων τις επόμενες ημέρες.  Ήδη παρατηρείται και μια μικρή αύξηση στις εισαγωγές στις κοβιντοκλινικές, ενώ οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν κρύβουν την ανησυχία τους ότι μπορεί να επιστρέψουμε πίσω στην «κόλαση» του Νοεμβρίου αν δεν αλλάξει κάτι και με τις πιο μεταδοτικές μεταλλάξεις του SARS-CoV-2 να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι και πάλι δεν εκμεταλλεύτηκε το διάστημα που παρουσίασε ύφεση η διασπορά του SARS-CoV-2 για να ενισχύσει το ΕΣΥ και να το προετοιμάσει καλύτερα ενόψει του τρίτου κύματος της πανδημίας, όπως και ότι πορεύεται με το «βλέποντας και κάνοντας», χωρίς να έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντίδρασης προκειμένου να μη χτυπήσουν πάλι «κόκκινο» τα δημόσια νοσοκομεία.

«Κλείστε τα σχολεία» λένε δήμαρχοι

Ο υπουργός Υγείας, ακολουθώντας την προσφιλή κυβερνητική τακτική, έριξε το «μπαλάκι» στους πολίτες λέγοντας ότι «είναι στο χέρι μας να μην έχουμε μεγάλες απώλειες όπως είχαμε στο προηγούμενο» κύμα της πανδημίας. «Τα πράγματα θα πάνε καλύτερα, εφόσον ο καθένας από εμάς προσέχει και εφόσον όλοι είμαστε ταγμένοι σε αυτήν την προσπάθεια» πρόσθεσε μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα.

Ο τελευταίος εδώ και λίγες ημέρες αφήνει αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την πανδημία η κυβέρνηση και κυρίως για την επιλογή της να ανοίγει κατά προτεραιότητα τα σχολεία, που δημιουργούν μεγάλη κινητικότητα, και όχι το λιανεμπόριο. Στο μεταξύ αυξάνεται ο αριθμός των δημάρχων που ζητάνε το κλείσιμο των σχολείων. Χθες και ο δήμαρχος της Θάσου κατέθεσε σχετικό αίτημα μετά τις συρροές κρουσμάτων σε αυτά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0