Τον κώδωνα του κινδύνου ώστε να μην επαναληφθεί στην Θεσσαλονίκη η δραματική αδράνεια του Οκτωβρίου, έκρουσε μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Ant1 ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Νίκος Παπαΐωάννου. Τότε, η απουσία περιοριστικών μέτρων που διατηρήθηκε χάριν του εορτασμού του πολιούχου της πόλης Αγίου Δημητρίου, ακολουθήθηκε από ένα δίμηνο κατακόρυφης έξαρσης κρουσμάτων, θανάτων και ασφυξίας στις κλινικές covid-19 και τις ΜΕΘ των νοσοκομείων της πόλης και ευρύτερα της βόρειας Ελλάδας.
Τώρα, τα στοιχεία δείχνουν και πάλι ότι η άνοδος των κρουσμάτων είναι μεγάλη και ταχεία στην μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπως καταγράφεται από τις αναλύσεις των λυμάτων που παρακολουθεί το ΑΠΘ. Όπως είπε ο κ. Παπαΐωάννου:
- 25 Ιανουαρίου περίπου, το ιικό φορτίο στα λύματα της Θεσσαλονίκης ήταν «επιπεδωμένο»
- 29 Ιανουαρίου και 1η Φεβρουαρίου, ξαφνικά υπάρχει εκρηκτική άνοδος και το ιικό φορτίο του μέσου όρου των μετρήσεων είναι 50% πάνω
«Είναι προφανές ότι αυτή η αύξηση συμπίπτει με το άνοιγμα των σχολείων, το άνοιγμα της αγοράς, τις συγκεντρώσεις και τους συγχρωτισμούς στους δρόμους», είπε ο. Παπαΐωάννου, ζητώντας όσον αφορά τα μέτρα «για την Θεσσαλονίκη, ας μην έχουμε το εκκρεμές "τέλειο δράμα-είμαστε πολύ καλά". Είμαστε σε ένα σημείο που χτυπάμε το καμπανάκι, που μπορούμε "να το σώσουμε"... Βρισκόμαστε σε περίοδο αντίστοιχη με αυτής της 10ης Οκτωβρίου. Τότε δεν προσέξαμε και η 10η Οκτωβρίου έγινε Νοέμβριος. Αυτό λέμε, να προσέξουμε τώρα ... μπορεί να σωθεί, να μην ξαναγίνει», τόνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ.
Σημειώνεται ότι την Πέμπτη μεταβαίνουν στην Θεσσαλονίκη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδης και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιάς, για ευρεία σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με την συμμετοχή τοπικών αιρετών, εκπροσώπων φορέων, καθώς και των πρυτανικών αρχών του ΑΠΘ.
Αντίστοιχη σύσκεψη, όπως θυμίζει σήμερα η έντυπη έκδοση της Αυγής, είχε γίνει και στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου. Οι ειδικοί έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου, αλλά οι κυβερνητικοί έκαναν ότι δεν άκουγαν, για να ικανοποιήσουν την Εκκλησία, σύμφωνα και με όσα αποκάλυψε ο Άδωνις Γεωργιάδης, και επέτρεψαν την «κορωνοπανήγυρη» έξω από τον Άγιο Δημήτριο...