Live τώρα    
Κορωνοϊός Θεσσαλονίκη / Τρεις εβδομάδες σκληρού lockdown προτείνει ο καθηγητής Σαρηγιάννης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κορωνοϊός Θεσσαλονίκη / Τρεις εβδομάδες σκληρού lockdown προτείνει ο καθηγητής Σαρηγιάννης

Το άνοιγμα της εκπαίδευσης χωρίς κανένα επιπλέον σοβαρό μέτρο, αλλά και το «άναρχο» της αγοράς, που αύξησαν κατακόρυφα την κινητικότητα, την κοινωνικότητα και τον συνωστισμό σε αστικά λεωφορεία, έξω από σχολεία και καταστήματα, ευθύνονται για το ότι η Θεσσαλονίκη πάει να ξαναβαφτεί στο «κόκκινο» χρώμα στον χάρτη της πανδημίας του SARS-CoV-2.

Η σημαντική αύξηση των κρουσμάτων σε συνδυασμό με την εμφάνιση της βρετανικής και νοτιοαφρικανικής μετάλλαξης δημιουργούν μεγάλη ανησυχία στους ειδικούς επιστήμονες, που εδώ και κάποιες μέρες προέβλεπαν ότι το τρίτο κύμα της πανδημίας για την πόλη και τη χώρα είναι προ των θυρών με τα υφιστάμενα μέτρα, τα οποία δεν τηρούνται και με τη δέουσα «ευλάβεια» από όλους.

50% αυξήθηκε το ιικό φορτίο σε μια εβδομάδα

Χθες ήρθαν τα αποτελέσματα των μετρήσεων του γονιδιώματος του SARS - CoV-2 στα λύματα της ΕΥΑΘ για να επιβεβαιώσουν ότι η πόλη βγαίνει από την «πράσινη» ζώνη. Όπως ανακοινώθηκε από τη διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ που διενεργεί τις μετρήσεις, το ιικό φορτίο αυξήθηκε κατά 50% την τελευταία εβδομάδα και οι επιστήμονες έκρουσαν κώδωνα κινδύνου στις αρμόδιες αρχές, για να μην ξαναζήσει η πόλη έναν «μαύρο» Φεβρουάριο ή Μάρτιο, όπως συνέβη τον περασμένο Νοέμβριο και Δεκέμβριο. «Συγκρίνοντας τη μέση τιμή συνολικά οκτώ μετρήσεων, από τις 11 έως τις 27 Ιανουαρίου, με την τιμή από τις δύο τελευταίες μετρήσεις της 29ης Ιανουαρίου και 1ης Φεβρουαρίου, η αύξηση που παρατηρείται στο ιικό φορτίο των λυμάτων είναι της τάξης του 50%» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ και επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου Νίκος Παπαϊωάννου. Εξήγησε ότι «η επιδημιολογική εικόνα των λυμάτων αντανακλά την περίοδο από το άνοιγμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως εκπαιδευτικές δομές και καταστήματα λιανικού εμπορίου», και ότι «προφανώς έχουμε και τις επιπτώσεις από φαινόμενα συνωστισμού στους δρόμους και συναθροίσεων που έγιναν το προηγούμενο δεκαήμερο».

Επίσης, σύμφωνα με τον καθηγητή Χημείας του ΑΠΘ Θοδωρή Καραπάντσιο, το σημείο εκκίνησης της αυξητικής καταγραφής του ιικού φορτίου στα λύματα της Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε από την προηγούμενη Παρασκευή και επιβεβαιώθηκε τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου.

«Καθολικό lockdown για τρεις εβδομάδες»

Καθολικό lockdown για τρεις εβδομάδες προκειμένου να πετύχουμε την ανάσχεση ενός τρίτου κύματος της πανδημίας προτείνει, από την πλευρά του, ο καθηγητής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης. «Αν θέλουμε να προλάβουμε δραστικά το τρίτο κύμα, πρέπει να πάμε σε lockdown τύπου Μαρτίου για ακριβώς τρεις εβδομάδες, ούτε δύο ούτε τέσσερις» ανέφερε χαρακτηριστικά και χαρακτήρισε «ημίμετρο» την απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 το απόγευμα. Όπως εξήγησε, «μιλάμε ή για ήπια μέτρα για πολύ καιρό ή σκληρότερα για τρεις εβδομάδες», ενώ χαρακτήρισε λάθος το να κλείσουν τελευταία τα σχολεία αν δούμε αύξηση κρουσμάτων το προσεχές διάστημα, αφού είναι «ανησυχητικό ότι δρουν ως πολλαπλασιαστής» των κρουσμάτων. «Ή να αυξήσουμε την τηλεργασία στο 78% ή να κλείσουμε τα σχολεία» πρόσθεσε. Για το θέμα των μεταλλάξεων τόνισε ότι «πρέπει η κυβέρνηση να έχει καλύτερη εικόνα σε όλη τη χώρα», αναφέροντας πως υπάρχουν εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη, τα οποία πρέπει να ενεργοποιηθούν για την ανάλυση δειγμάτων.

Σύσκεψη υπό Χρυσοχοΐδη - Χαρδαλιά

Και επειδή «όποιος καεί στον χυλό φυσάει και το γιαούρτι», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, που τον περασμένο Οκτώβριο ακολουθούσε την κυβερνητική «ανεμελιά», χθες ζήτησε να υπάρξει «ακαριαία» αντίδραση για την ανάσχεση της πανδημίας. Πρότεινε να μείνει ανοιχτή μόνο η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η αγορά να γυρίσει στις αγορές με click away. Σήμερα καταφθάνουν στην Θεσσαλονίκη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδης και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Ν. Χαρδαλιάς και συγκαλούν σύσκεψη στην ΠΚΜ, στην οποία θα συμμετέχουν τοπικοί άρχοντες, εκπρόσωποι φορέων και των πρυτανικών αρχών του ΑΠΘ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην αντίστοιχη σύσκεψη που έγινε στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου, οι ειδικοί έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου και διάφοροι τοπάρχες ζήτησαν μέτρα. Όμως οι κυβερνητικοί έκαναν ότι δεν άκουγαν, για να ικανοποιήσουν την Εκκλησία, σύμφωνα και με όσα αποκάλυψε ο Άδωνις Γεωργιάδης, και επέτρεψαν την «κορωνοπανήγυρη» έξω από τον Άγιο Δημήτριο. Τα αποτελέσματα εκείνης της σύσκεψης είναι γνωστά...

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0