Στις κάλπες προσήλθαν χθες οι περίπου 53.000 καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αναδείξουν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν. Με την πρωτοποριακή ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, ο λόγος των εκπαιδευτικών μετράει κατά το 1/3 στην επιλογή διευθυντών οι οποίοι στη συνέχεια θα αναδείξουν τους διευθυντές εκπαίδευσης. Με τις εκλογές στα γυμνάσια και λύκεια ολοκληρώνεται η πρώτη εφαρμογή του νέου θεσμού για τον εκδημοκρατισμό της διοίκησης της εκπαίδευσης, καθώς στις αρχές του μήνα είχαν πραγματοποιηθεί οι αντίστοιχες εκλογικές διαδικασίες στα δημοτικά σχολεία.
Στο μεταξύ, με το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που δόθηκε χθες για διαβούλευση συστήνεται αυτοτελές Τμήμα Στελεχών Εκπαίδευσης, το οποίο θα είναι αρμόδιο για την επιλογή και τοποθέτηση των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, των διευθυντών εκπαίδευσης και των σχολικών συμβούλων, καθώς και των διευθυντών των σχολείων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Επίσης, στις αρμοδιότητες του Τμήματος αυτού θα είναι η συγκρότηση και λειτουργία των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ), των Συμβουλίων Επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης και σχολικών συμβούλων και η διαδικασία εκλογής των αιρετών στο ΚΥΣΠΕ και στο ΚΥΣΔΕ.