ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Νεοφιλελεύθερης αντίληψης χαρακτήρισε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2015 -2019 του Δήμου Αθηναίων η επικεφαλής της Ανοικτής Πόλης Ελθ. Αγγελοπούλου κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στηλιτεύοντας, ταυτόχρονα, το "γενικόλογο" περιεχόμενο του κειμένου, το οποίο και καταψήφισε.
"Δεν βλέπουμε τίποτα το καινούργιο, καινοτόμο ή ενδιαφέρον, τίποτα που να δείχνει ότι δεν είμαστε στο 2008 ή στο 2012 αλλά στο 2015", επισήμανε η Ελθ. Αγγελοπούλου καταγγέλλοντας την "ολοκληρωτική απουσία των λέξεων αλληλεγγύη, συνεργασία και δημοκρατία" και επικρίνοντας τη διοίκηση Καμίνη ότι "δαιμονοποιεί τη φτώχεια", για να προκρίνει "την ανταγωνιστικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία".
"Το Επιχειρησιακό Σχέδιο του δήμου διαπνέεται από την ίδια φιλοσοφία που έφερε τη χώρα και κατά συνέπεια και την πόλη μας στην κρίση, την ίδια φιλοσοφία που αντί να αναχαιτίσει την κρίση μάς έβαλε βαθύτερα σε αυτήν. Μια φιλοσοφία που καταδικάστηκε πρόσφατα από τον ελληνικό λαό, ο οποίος με θάρρος διεκδικεί μια διαφορετική πορεία", εξήγησε η Ελθ. Αγγελοπούλου εκφράζοντας, μάλιστα, επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της διοίκησης Καμίνη να αξιοποιήσει τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ για το 2015-2020.
Προηγουμένως, ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης επιχείρησε να προκαταλάβει τις αντιδράσεις από την αντιπολίτευση λέγοντας: "Δεν δώσαμε τη σημασία που θα έπρεπε στο προηγούμενο επιχειρησιακό σχέδιο. Ζούσαμε έκτακτες καταστάσεις. Τώρα είμαστε πιο έμπειροι και θέτουμε σε προτεραιότητα τις ανάγκες της πόλης, τις πολιτικές προτεραιότητες που θέτει το δημοτικό συμβούλιο και τους πόρους που έχουμε στη διάθεσή μας".
"Δεν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο και όραμα", αντέτεινε ο Ρ. Αξελός (Ανοιχτή Πόλη), τοποθέτηση με την οποία συμφώνησε ο Στ. Δρογώσης (Ανοιχτή Πόλη) τονίζοντας ότι "το σχέδιο είναι υπονομευμένο από την αρχή αφού συναρτάται με τον προϋπολογισμό".
Ελλείψεις εντόπισαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφούσας παράταξης ακόμη και ο εισηγητής του σχεδίου, γ.γ. του δήμου Λευτ. Καστανάκης, ο οποίος θέλησε μάλιστα να υποτιμήσει το περιεχόμενο του σχεδίου λέγοντας πως "συντάχθηκε με στοιχεία από τις υπηρεσίες" και πως "θα γίνει πιο εξειδικευμένο όταν τεθεί σε διαβούλευση". Μεταξύ άλλων παραδέχθηκε ότι "απουσιάζει αναλυτική αναφορά για τους χώρους πρασίνου στον δήμο" και τόνισε: "Θα περιμένουμε τη διαβούλευση. Θα ενσωματώσουμε τις προτάσεις και θα εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο". Σημείωσε, όμως, ότι θα περιορίζεται σε τέσσερις άξονες δράσεων που αφορούν σε (α) προστασία του περιβάλλοντος και βελτίωση της ποιότητας ζωής, (β) ενίσχυση της κοινωνικής μέριμνας και των μέτρων για την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, (γ) οικονομική ανάπτυξη και απασχόληση, (δ) εσωτερική ανάπτυξη του δήμου.