Το κράτος δικαίου και τη δημοκρατία που "χαρακτηρίζεται η ίδια εάν θα δείξει μια βαρβαρότητα" υπερασπίστηκε χθες για ακόμα μία φορά ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος με αφορμή τη διάταξη του νέου νόμου που επιτρέπει την κατ' οίκον έκτιση της ποινής για τον Σάββα Ξηρό. Στο μεταξύ, η υπόθεση εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπως προκύπτει από "τιτίβισμα" του πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα Ντέιβιντ Πιρς.
Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, ο Ν. Παρασκευόπουλος τόνισε ότι "αν θα κρατείται υπό ακατάλληλες συνθήκες ένας ανάπηρος στη φυλακή, υπό συνθήκες αδυναμίας της περίθαλψής του, είναι κάτι που χαρακτηρίζει εμάς ως χώρα" και υπογράμμισε: "Δεν ρωτάει, για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα βασανιστήρια που έρχεται να ελέγξει ή το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο δικάζει και περιπτώσεις σαν αυτή του Σ. Ξηρού, δεν ρωτάει αν μεταμελήθηκε προκειμένου να μας ελέγξει και να μας επιβάλει και πρόστιμα και να μας στιγματίσει για το ότι κρατούμε έναν άνθρωπο υπό ακατάλληλες συνθήκες". Και ο υπουργός κατέληξε: "Η δημοκρατία δεν εξαρτά τον σεβασμό των δικαιωμάτων του κράτους δικαίου από την μεταμέλεια ή μη των κρατουμένων".
Στο μεταξύ, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για το θέμα, ο Αμερικανός πρέσβης με ανάρτησή του στο twitter ανέφερε: "Ο Ξηρός δεν θα πρέπει να κάνει βήμα έξω από τη φυλακή πριν εκτίσει την ποινή του". Υπενθυμίζεται ότι ο Αλ. Τσίπρας είχε υπεραμυνθεί της ανθρωπιστικής διάστασης του νομοσχέδιου του Ν. Παρασκευόπουλου, τονίζοντας ότι "η Δημοκρατία δεν εκδικείται".