Live τώρα    
Βασιλική Κατριβάνου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ: / Βασιλική Κατριβάνου (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): Μια γενναία παρέμβαση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Βασιλική Κατριβάνου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ: / Βασιλική Κατριβάνου (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ): Μια γενναία παρέμβαση

Αν χαρακτήριζα, με δυο λόγια, το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, θα έλεγα ότι είναι μια γενναία παρέμβαση, που εισάγει μια άλλη λογική στον σωφρονισμό, που αλλάζει σημαντικά την κατάσταση στις φυλακές. Γι' αυτό πρέπει να το στηρίξουμε, με κάθε τρόπο, όλοι και όλες που δεν θέλουμε οι φυλακές να είναι αποθετήριο ανθρώπων. Το νομοσχέδιο έρχεται να ομαλοποιήσει την κατάσταση στις φυλακές και, με μέτρα έκτακτης αντιμετώπισης του υπερπληθυσμού, να δημιουργήσει πιο ανθρώπινους όρους για κρατούμενους και σωφρονιστικούς υπαλλήλους. Με λίγα λόγια:

α) Καταργεί τις φυλακές τύπου Γ' που είχαν σαν στόχο την περιστολή των δικαιωμάτων των κρατουμένων και την ανθρώπινη εξόντωση τους, χωρίς καμία σχέση με τον σωφρονισμό ή την «ασφάλεια».

β) Καταργεί την κράτηση ανηλίκων και την αντικαθιστά με αναμορφωτικά και εκπαιδευτικά μέτρα (θα κρατούνται μόνο παιδιά 15-18 ετών που η πράξη τους επισύρει ισόβια - πρόκειται για ελάχιστες περιπτώσεις).

γ) Ευνοεί την απόλυση ευάλωτων ομάδων, όπως υπερήλικων, ασθενών και ανθρώπων με αναπηρία, που η κράτησή τους στις ελληνικές φυλακές επιδεινώνει την υγεία τους. Ας μην ξεχνάμε τις άθλιες συνθήκες στο νοσοκομείο των φυλακών Κορυδαλλού, χώρο εντελώς ακατάλληλο, που, ακόμα κι αν βελτιωθεί, μόνο αναρρωτήριο μπορεί να είναι.

δ) Καθορίζει ευνοϊκότερες προϋποθέσεις για την υφ' όρο απόλυση κρατουμένων για την άμεση αποσυμφόρηση των φυλακών.

ε) Προβλέπει ρυθμίσεις για την πιο αποτελεσματική εφαρμογή του νόμου για τα ναρκωτικά, ο οποίος προκρίνει τη θεραπεία και την απεξάρτηση.

ζ) Αποφυλακίζει τους «φιλοξενούμενους» υπό απέλαση αλλοδαπούς, που έχουν εκτίσει την ποινή τους, αλλά συνεχίζουν να κρατούνται σαν να εκτίουν δεύτερη ποινή.

η) Αντιμετωπίζει ποινικά το bullying.

Είναι θλιβερό ότι από όλο τον πλούτο του νομοσχεδίου πολλά ΜΜΕ εστιάζονται στην αποφυλάκιση του Σάββα Ξηρού, λέγοντας μάλιστα ότι η διάταξη είναι φωτογραφική. Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη: Η διάταξη θα ήταν φωτογραφική αν εξαιρούσε ειδικά τον Σ. Ξηρό.

Το νομοσχέδιο αποτελεί τομή. Αναδεικνύει το δικαίωμα στην υγεία και την αξιοπρέπεια ως υπέρτατο αγαθό. Εκτός αυτού, κανονικοποιεί το σωφρονιστικό σύστημα και το ευθυγραμμίζει με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο έχει καταδικάσει επανειλημμένα τη χώρα μας για απάνθρωπες και εξευτελιστικές συνθήκες. Έτσι έχουμε βρεθεί να πληρώνουμε εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, που θα μπορούσαν να δίνονται στην καλυτέρευση των συνθηκών των φυλακών. Ας μην το ξεχνάμε κι αυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0