Live τώρα    
Το Τμήμα Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ χαιρετίζει το νομοσχέδιο / Τμήμα Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ: Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε ένα πιο δίκαιο ποινικό κατασταλτικό σύστημα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το Τμήμα Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ χαιρετίζει το νομοσχέδιο / Τμήμα Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ: Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε ένα πιο δίκαιο ποινικό κατασταλτικό σύστημα

Περιθώρια βελτίωσης στο νομοσχέδιο για την κατάργηση των φυλακών Τύπου Γ' διαβλέπει το Τμήμα Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, χαιρετίζοντας παράλληλα την κατάθεσή του ως πρώτο βήμα για λιγότερη και λιγότερο απάνθρωπη φυλακή. Ο υπουργός Δικαιοσύνης από την πλευρά του επανέλαβε και χθες ότι καταργούνται οι φυλακές Τύπου Γ' αλλά όχι και οι συνθήκες ασφάλειας και αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι η ρύθμιση για την αποφυλάκιση των βαριά ασθενών είναι "φωτογραφική" για τον Σάββα Ξηρό. Την άμεση ένταξη του νοσοκομείου των φυλακών Κορυδαλλού στο ΕΣΥ, που δεν περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο, ζητάει η Πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των κρατουμένων.

Με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι η εφαρμογή του νομοσχεδίου θα σημάνει την απόλυση περί των 2.000 κρατουμένων δίνοντας έτσι "ανάσα" στο πρόβλημα του υπερπληθυσμού, ενώ η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου "συνιστά αναγκαίο πρώτο βήμα για την καθιέρωση μιας άλλης αντίληψης: αυτήν την ισότιμης αντιμετώπισης των κρατουμένων πέρα από κοινωνικούς και ταξικούς διαχωρισμούς και με σεβασμό στα δικαιώματα του ανθρώπου". Στο πλαίσιο αυτό εκτιμά ότι "η συζήτηση περί 'φωτογραφικών' διατάξεων υπέρ συγκεκριμένων κρατουμένων οφείλεται είτε σε πλήρη άγνοια είτε σε πολιτική σκοπιμότητα, αν όχι και στα δύο".

Το Τμήμα Δικαιωμάτων επίσης θεωρεί ότι έχει η βάση η κριτική των βαριά ασθενών κρατουμένων, για τους οποίους προβλέπεται ότι θα πρέπει να έχουν εκτίσει μέρος της ποινής για την αποφυλάκισή τους κρίνοντας ότι είναι αναγκαία η "απαλοιφή του όρου της πραγματικής έκτισης, που δεν υπήρχε στον προηγούμενο νόμο".

Ο Ν. Παρασκευόπουλος πάντως επανήλθε στον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί με την αποφυλάκιση του Σ. Ξηρού τονίζοντας στον Ρ/Σ "Βήμα": "Δεν θα ήθελα για ένα πρόσωπο να επιβαρύνω και να διαμορφώσω μια ρύθμιση και να είναι δυσμενής για άλλους ή αντίστροφα να οδηγεί σε κάμψη της ποινικής καταστολής για να ωφεληθεί ένας. Θέλω η ρύθμιση να αφορά πράξεις, να είναι αντικειμενική και να έχει ισότητα απέναντι στους πολίτες".

Πρωτοβουλία: Να περάσει στο ΕΣΥ το νοσοκομείο των φυλακών

Στο μεταξύ, η Πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των κρατουμένων υπενθυμίζει τους θανάτους των κρατουμένων λόγω ελλιπούς ιατρικής φροντίδας και δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή της στις κινητοποιήσεις των κρατουμένων του νοσοκομείου των φυλακών Κορυδαλλού. Τέλος, απαιτεί "από τις νέες ηγεσίες των υπουργείων Δικαιοσύνης και Υγείας να υλοποιήσουν την προεκλογική και μετεκλογική τους δέσμευση περί άμεσης ένταξης του νοσοκομείου στο ΕΣΥ και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα αποτρέψουν την τέλεση παρόμοιων εγκλημάτων".

ΕΙΡ.ΛΑΖ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0