Live τώρα    
ΔΕΗ / ΔΕΗ: Παραίτηση Ζερβού μετά τη δίωξη για απιστία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΔΕΗ / ΔΕΗ: Παραίτηση Ζερβού μετά τη δίωξη για απιστία

Την παραίτησή του για λόγους ευθιξίας έθεσε χθες στη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΠΕΝ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός, η οποία αναμένεται σήμερα να γίνει αποδεκτή. Προηγήθηκαν η έκδοση βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών, με το οποίο ο επικεφαλής της ΔΕΗ παραπέμπεται να δικαστεί για την κακουργηματική κατηγορία της απιστίας στην υπηρεσία, αλλά και ο θόρυβος που προκάλεσε η υπογραφή της πρόσφατης συλλογικής σύμβασης με τη ΓΕΝΟΠ.

Σύμφωνα με το υπ' αριθμόν 310/2015 βούλευμα ο Α. Ζερβός φέρεται ότι χορήγησε παράνομα αξήσεις σε στελέχη της επιχείρησης, οι οποίες προκάλεσαν ζημία στη ΔΕΗ που υπερβαίνει τα 150.000 ευρώ, καθ' υπέρβαση του νόμου 3833/2010 και των σχετικών εγκυκλίων του υπουργείου Οικονομικών.

Πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ΔΕΗ χορήγησε σε 19 στελέχη της επιχείρησης μισθολογικές αυξήσεις πάνω από τα 5.981 ευρώ που όριζε ο νόμος για την περίοδο Μαρτίου - Μαΐου 2010 και τα 5.856 για το χρονικό διάστημα Ιουνίου 2010 - Αυγούστου 2012, καθώς και 5.000 από τον Σεπτέμβριο του 2012 έως σήμερα.

Το βούλευμα αναφέρει ότι ο Α. Ζερβός φέρεται ότι "με περισσότερες πράξεις του, που συνιστούν εξακολούθηση του ίδιου εγκλήματος και με την ιδιότητα του διευθύνοντα συμβούλου και προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΗ κατά τη διαχείριση των εσόδων της εταιρείας που του είχαν ανατεθεί με νόμο, ελάττωσε εν γνώσει του και για να ωφεληθεί άλλος την περιουσία της παραπάνω εταιρείας, η οποία ανήκε στο Ελληνικό Δημόσιο, που κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού της κεφαλαίου και ορίζει τη διοίκηση αυτής".

Διαφορά εκτιμήσεων επικαλείται η διοίκηση

Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης της επιχείρησης, η υπόθεση αφορά στην ουσία τη διχογνωμία μεταξύ εισαγγελίας και ΔΕΗ ως προς τις αμοιβές των συγκεκριμένων στελεχών κατά την περίοδο των μεγάλων μισθολογικών περικοπών.

Όπως αναφέρουν, για την πλήρη εφαρμογή των μισθολογικών περικοπών, όπως προβλέπονταν από αντίστοιχους νόμους, η ΔΕΗ ζήτησε γνωμοδοτήσεις δύο καθηγητών εργατικού δικαίου, τις οποίες εφάρμοσε πλήρως. Αυτόν τον τρόπο εφαρμογής, επισημαίνουν, υιοθέτησε και το Δημόσιο με σχετικές εγκρίσεις σε δύο γενικές συνελεύσεις της ΔΕΗ το 2010 και το 2011. Η εισαγγελία δεν αποδέχεται την ερμηνεία αυτή και πλέον η διαφορά ερμηνείας θα κριθεί στο δικαστήριο.

ΕΙΡ.ΛΑΖ. - Α.Ζ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0