ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΙΑΜΑΛΗ
Εκατοντάδες ακτιβιστές, διανοούμενοι και πολιτικοί από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Καραϊβικής και της Ευρώπης, που δραστηριοποιούνται στα κινήματα, μαζεύτηκαν την εβδομάδα που μας πέρασε στις Βρυξέλλες στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής ΙΙ ΕΕ-CELAC (Κοινότητα Κρατών Λατινικής Αμερικής και Καραϊβικής) για μία "αντι-σύνοδο" αλληλεγγύης στους λαούς της Λατινικής Αμερικής που δοκιμάζονται. Ο λόγος για τη Σύνοδο των Λαών...
Την Τετάρτη είπαν ένα ηχηρό και πολύχρωμο "όχι" στον ιμπεριαλιστικό καπιταλισμό, στον νεοφιλελευθερισμό, διεκδίκησαν την κυριαρχία τους, τον έλεγχο του φυσικού τους πλούτου, την κοινωνική δικαιοσύνη. Ευρωπαίοι και Λατινοαμερικάνοι διεκδίκησαν μαζί αυτά που τους ανήκουν.
Στο διήμερο της Συνόδου, Ευρωπαίοι και Λατίνοι ακτιβιστές αντάλλαξαν εμπειρίες, μοιράστηκαν παραδείγματα, μεθόδους, σχεδίασαν τα επόμενα βήματα του κοινού τους αγώνα ενάντια στον καπιταλισμό. Τα βασικά θέματα της συνόδου αφορούσαν την κλιματική αλλαγή, τις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου και την παγκόσμια δύναμη των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η "αντι-Σύνοδος" κορυφώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης όταν στην κατάμεστη Basiliek Koekelberg ο Ραφαέλ Κορέα, πρόεδρος του Ισημερινού και προεδρεύων της CELAC, μίλησε για την ενότητα και τη δυναμική των χωρών που βρίσκονται στον Νότο της αμερικανικής ηπείρου. Απ' άκρη σ' άκρη αντηχούσαν συνθήματα για την μπολιβαριανή επανάσταση. Ο ηγέτης του Ισημερινού μίλησε για τις προσπάθειες των κυβερνήσεων της Λατινικής Αμερικής να αντιμετωπίσουν τη φτώχεια και την ανισότητα και δεν παρέλειψε να καταδικάσει την Αμερική, που επέβαλε κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας.
Την τελετή λήξης έκλεισε ο αντιπρόεδρος της Βενεζουέλας Χόρχε Αρεάσα, λέγοντας πως ο σκοπός της Συνόδου των Λαών και των Κινημάτων είναι να μεταφέρουν στους λαούς της Ευρώπης την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στη Βενεζουέλα μακριά από την παραμορφωμένη εικόνα που δείχνουν τα ΜΜΕ.
Εκεί ήταν και η Αδελαΐδα Γκεβάρα, κόρη του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, που μίλησε για το παράδειγμα της Κούβας. "Μαθαίνουμε" είπε πολλές φορές στη διάρκεια της ομιλίας της...
Στη Σύνοδο των Λαών το "παρών" έδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, με βουλευτές, εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης, της Νεολαίας και του συνδικαλιστικού κινήματος. Στην τελετή λήξης χαιρετισμό απυήθυνε η βουλευτίνα Αναστασία Γκαρά, που τόνισε πως η Λατινική Αμερική δείχνει τον δρόμο και αποτελεί έμπνευση και για τον ΣΥΡΙΖΑ.