Live τώρα    
Με υπογραφή Ομπάμα ο εξωραϊσμός των παρακολουθήσεων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Με υπογραφή Ομπάμα ο εξωραϊσμός των παρακολουθήσεων

Τάξη στο χάος των ηλεκτρονικών παρακολουθήσεων από τις δεκάδες υπηρεσίες ασφαλείας που δημιουργήθηκαν στις ΗΠΑ μετά την 11η Σεπτεμβρίου υπόσχεται να βάλει ο νέος νόμος που υπεγράφη την Τρίτη από τον πρόεδρο της χώρας Μπάρακ Ομπάμα και εγκρίθηκε από το Κογκρέσο.

Η έγκριση του νόμου (USA Freedom Act), που επιτεύχθηκε χάρη σε μια συμμαχία μεταξύ Δημοκρατικών στη Γερουσία και ορισμένων από τους πιο συντηρητικούς Ρεπουμπλικανούς συναδέλφους τους, χαρακτηρίζεται από τους Αμερικανούς αναλυτές ως νίκη του Ομπάμα και ήττα για τον ηγέτη της ρεπουμπλικανικής πλειοψηφίας στη Γερουσία Μιτς ΜακΚόνελ.

Η Γερουσία έδωσε την έγκρισή της στο νομοσχέδιο με ψήφους 67-32. Είκοσι τρεις Ρεπουμπλικανοί γερουσιαστές ενέκριναν τον Freedom Act συντασσόμενοι με τους 196 συναδέλφους τους που τον ψήφισαν στη Βουλή. Η Βουλή των Αντιπροσώπων είχε εγκρίνει με μεγάλη πλειοψηφία τον νόμο τον περασμένο μήνα.

Αντιστρέφοντας την πολιτική ασφαλείας που είχε τεθεί σε ισχύ λίγο μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, ο νόμος θέτει τέρμα σε ένα σύστημα που είχε αποκαλύψει ο πρώην σύμβουλος της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφαλείας Έντουαρντ Σνόουντεν. Η υπηρεσία κατασκοπείας συγκέντρωνε και ερευνούσε αρχεία τηλεφωνικών κλήσεων σε αναζήτηση τρομοκρατικών ενδείξεων, αλλά δεν της επιτρεπόταν να ακούει το περιεχόμενό τους.

Στις 7 Μαΐου, ομοσπονδιακό εφετείο είχε κρίνει ότι η συλλογή "μεταδεδομένων" είναι παράνομη. Ο νέος νόμος υποχρεώνει εταιρείες όπως οι Verizon Communications Inc και AT&T Inc να συγκεντρώνουν και να αποθηκεύουν τηλεφωνικά αρχεία με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και σήμερα για σκοπούς τιμολόγησης.

Όμως, αντί να τροφοδοτούν τακτικά τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ με αυτά τα δεδομένα, οι εταιρείες θα υποχρεούνται να δίνουν τα στοιχεία αυτά μόνο έπειτα από κυβερνητικό αίτημα που θα εγκρίνει το Δικαστήριο Επιτήρησης Πληροφοριών Εξωτερικού.

Το Freedom Act είναι η πρώτη μεγάλη νομοθετική μεταρρύθμιση του συστήματος επιτήρησης των ΗΠΑ, μετά τις αποκαλύψεις του Σνόουντεν πριν από δύο χρόνια, που οδήγησαν σε δημόσια συζήτηση σχετικά με το πώς θα εξισορροπηθεί η δυσπιστία των Αμερικανών απέναντι στις κυβερνητικές παρεισφρήσεις με τους φόβους για τρομοκρατικές επιθέσεις. Μαζί με το πρόγραμμα καταγραφής τηλεφωνημάτων, δύο άλλα προγράμματα εσωτερικής επιτήρησης που είχαν τεθεί σε ισχύ βάσει του Πατριωτικού Νόμου (Patriot Act) του 2001 τερματίστηκαν την 1η Ιουνίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0