Live τώρα    
Καταργήθηκε η θανατική ποινή στην πρώτη πολιτεία των Ρεπουμπλικανών / Η Νεμπράσκα μπήκε στην καλή πλευρά της Ιστορίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Καταργήθηκε η θανατική ποινή στην πρώτη πολιτεία των Ρεπουμπλικανών / Η Νεμπράσκα μπήκε στην καλή πλευρά της Ιστορίας

Η Νεμπράσκα είναι από χθες η πρώτη πολιτεία υπό ρεπουμπλικανικό έλεγχο που καταργεί τη θανατική ποινή στις ΗΠΑ τα τελευταία 40 χρόνια. Αψηφώντας το βέτο του κυβερνήτη της, η Νεμπράσκα έγινε η 19η πολιτεία των ΗΠΑ που αντικατέστησε την εσχάτη των ποινών με την ισόβια κάθειρξη.

Υπό χειροκροτήματα, και πέρα από τις κομματικές διαιρέσεις, το νομοθετικό σώμα της Νεμπράσκα ανέτρεψε με 30 ψήφους έναντι 19 το βέτο του κυβερνήτη Πίτερ Ρίκετς, ο οποίος υποστήριξε με νύχια και με δόντια τη διατήρηση της θανατικής ποινής σε αυτή την πολιτεία των κεντρικών ΗΠΑ.

"Οι λέξεις δεν αρκούν για να πω ότι έχω μείνει κατάπληκτος από την απώλεια ενός κρίσιμου εργαλείου για την προστασία του νόμου και των οικογενειών της Νεμπράσκα", αντέδρασε ο κυβερνήτης, εκτιμώντας ότι τα μέλη του νομοθετικού σώματος "δεν έλαβαν υπόψη τους πολίτες" με αυτή την ψήφο.

"Έχουμε υποχρέωση να δείξουμε τον δρόμο και το παράδειγμα στην κοινωνία, ο φόνος από την πολιτεία δεν μπορεί να εξυψώνεται, δεν πρέπει να καθαγιάζεται", δήλωσε ο εισηγητής του νόμου Ερνι Τσάμπερς στο τέλος μιας τεταμένης συζήτησης πριν από την ψηφοφορία καλώντας "τη Νεμπράσκα να μπει στην Ιστορία, στην καλή πλευρά της Ιστορίας".

Η Νεμπράσκα γίνεται η 19η αμερικανική πολιτεία στις 50, συν την ομοσπονδιακή πρωτεύουσα Ουάσιγκτον, που επισήμως καταργεί τη θανατική ποινή. Είναι η πρώτη πολιτεία που την καταργεί μετά το Μέριλαντ το 2013 και η έβδομη από το 2007.

Ισόβια για δέκα άτομα

Η ρεπουμπλικανική αυτή πολιτεία δεν είχε προβεί σε καμιά εκτέλεση από το 1997 και στον διάδρομο του θανάτου παραμένουν δέκα θανατοποινίτες, οι οποίοι θα δουν την ποινή τους να μειώνεται σε ισόβια κάθειρξη. Ο ενδέκατος πέθανε την Τρίτη από καρκίνο ύστερα από 30 χρόνια στη φυλακή.

Ουσιαστικά, 29 πολιτείες συνολικά, καθώς και η πρωτεύουσα Ουάσιγκτον και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, δεν εφαρμόζουν πλέον την εσχάτη των ποινών: 19 την κατήργησαν με νόμο, 10 ουσιαστικά παραιτήθηκαν από την πρακτική αυτή ελλείψει προϊόντων που χρησιμοποιούνται στις εκτελέσεις ή λόγω της αύξησης εκτελέσεων που γίνονται με μη εγκεκριμένες ουσίες και εξελίσσονται άσχημα.

"Η Νεμπράσκα είναι ένας μικρόκοσμος αυτού που συμβαίνει σε εθνική κλίμακα", δήλωσε για τον Εθνικό Συνασπισμό Κατάργησης της Θανατικής Ποινής η διευθύντριά του της Νεμπράσκα Νταϊάν Ραστ-Τιέρνι, εκτιμώντας ότι η απόφαση αυτή δείχνει "ακόμη πιο ξεκάθαρα ότι η θανατική ποινή είναι μια συνήθεια του παρελθόντος".

Οι 31 πολιτείες που διατηρούν θεωρητικά τη θανατική ποινή αντιμετωπίζουν έλλειψη βαρβιτουρικών για τις θανατηφόρες ενέσεις: ορισμένες χρησιμοποιούν, με άκρα μυστικότητα, νέα μη εγκεκριμένα προϊόντα ή επιστρέφουν στην ηλεκτρική καρέκλα, το εκτελεστικό απόσπασμα, την εισπνοή αζώτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0