Όλο και περισσότεροι Κροάτες εισέρχονται στη ζώνη της απόλυτης φτώχειας, την ώρα που η κυβέρνηση αποφεύγει να επιλύσει το πρόβλημα με συστηματικό και εποικοδομητικό τρόπο, τόνισε η Μιλένα Ρόμιτς από το δίκτυο Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων "Οίκος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων", παρουσιάζοντας, στην κροατική Βουλή, έκθεση για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων το 2014.
Τα κληροδοτημένα προβλήματα παραμένουν, είπε και προειδοποίησε ότι παρ' ότι στο Σύνταγμα ορίζεται πως η Κροατία είναι κράτος πρόνοιας, η χώρα βυθίζεται όλο και περισσότερο στη ζώνη της ανισότητας, του αποκλεισμού και των διακρίσεων. Σημείωσε ότι ορισμένοι όροι και λέξεις, όπως η αλληλεγγύη, τα δικαιώματα και η ισότητα των εργαζομένων, έχουν εξοριστεί εντελώς από τον πολιτικό λόγο.
Εκτός από τις ευπαθείς ομάδες, που είχαν επισημανθεί σε προηγούμενες εκθέσεις -τα Άτομα με Αναπηρία, τις εθνικές μειονότητες και τις γυναίκες-, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με εμφάνιση νέων ευπαθών ομάδων, όπως είναι οι εργαζόμενοι που δεν πληρώνονται για την εργασία τους, οι νέοι και τα παιδιά, καθώς και εκείνοι που είναι "σκλάβοι" διάφορων χρεών, υπογράμμισε.