Συνεχίζει την αντιευρωπαϊκή ρητορική της και την τακτική της θυματοποίησής της η τουρκική κυβέρνηση με αφορμή τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας του 1915, καθώς στις 24 Απριλίου συμπληρώνεται ένας αιώνας από την έναρξη της συστηματικής εκστρατείας εξόντωσης της αρμενικής μειονότητας της Τουρκίας από την δυνάμεις των Οθωμανών.
Χθες ο Τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου καταδίκασε σε έντονο ύφος το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το οποίο ζητεί από την Άγκυρα να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Αρμενίων ισχυριζόμενος πως το ψήφισμα αυτό συμβολίζει την "άνοδο του ρατσισμού" στην Ευρώπη.
"Αν θέλει να συμβάλει στην ειρήνη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν θα πρέπει να λαμβάνει αποφάσεις που υποκινούν το μίσος ενάντια σε μια συγκεκριμένη θρησκεία ή σε μια συγκεκριμένη εθνοτική ομάδα" δήλωσε ο Νταβούτογλου από την Άγκυρα. "Το θέμα ξεπερνά πλέον το τουρκοαρμενικό ζήτημα. Είναι ένα νέο δείγμα ρατσισμού στην Ευρώπη" πρόσθεσε.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός πέρασε μάλιστα στην αντεπίθεση, καταγγέλλοντας την εκπροσώπηση εθνικιστικών και ακροδεξιών κομμάτων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. "Όλες οι περιθωριακές ομάδες της Ευρώπης κατάφεραν να αποκτήσουν έδρα εκεί όπου οι αποφάσεις λαμβάνονται με πολύ ελαφρό τρόπο" είπε με δηκτικό ύφος.
Στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του Νταβούτογλου, ο Γιουσούφ Καμπλάν, αρθρογράφος της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας "Γενί Σαφάκ", κατηγόρησε τους Ευρωπαίους ότι διεξάγουν "έναν ανομολόγητο πόλεμο εναντίον της Τουρκίας" επικαλούμενους "τους πολέμους κατά των θρησκειών" και "την αιματηρή ιστορία της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας".