Δωρεάν Ίντερνετ στα φτωχά νοικοκυριά υπόσχεται η ισλαμοσυντηρητική κυβέρνηση της Τουρκίας σε ένα νέο "φιλολαϊκό" της μέτρο που θέλει να αποτρέψει το ταξικό χάσμα να επεκταθεί και στον ψηφιακό κόσμο...
Σύμφωνα με το σχετικό σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, πληροφορίες του οποίου δημοσίευσε χθες το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή, οι δικαιούχοι της νέας υπηρεσίας θα μπορούν να «περιηγούνται στο Διαδίκτυο» χωρίς να πληρώνουν και να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους σερφάροντας σε ιστοτόπους που κρίνονται «χρήσιμοι», ωστόσο η δωρεάν πρόσβαση θα τους προσφέρεται για περιορισμένη χρονική διάρκεια.
Το πρακτορείο δεν διευκρίνισε πάντως με ποιο τρόπο ή από ποιους θα καθορίζονται αυτοί οι «χρήσιμοι» ιστότοποι.
Σημειώνεται ότι εδώ κι ένα χρόνο οι τουρκικές αρχές δέχονται σωρεία επικρίσεων για το μπλοκάρισμα που επιβάλλουν κατά διαστήματα σε Twitter και Facebook με την κατηγορία ότι οι χρήστες τους διασπείρουν "ψευδείς πληροφορίες" για σκάνδαλα διαφθοράς. Παράλληλα, έχει επιβληθεί επανειλημμένα μπλοκάρισμα σε ιστοτόπους που θεωρήθηκαν «προσβλητικοί» για το Ισλάμ.
Τον περασμένο χρόνο, έρευνα που διεξήγαγε η κυβέρνηση έδειξε ότι το 43% των τουρκικών νοικοκυριών εξακολουθούσε να μην έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο κυρίως επειδή θεωρούνταν «πολύ ακριβή» υπηρεσία.