ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΑΖΙΔΗ
Η απόφαση του αθλητικού δικαστή του ΕΣΑΚΕ, με την οποία μια ομάδα χάνει αγώνα, που έχει νικήσει εντός αγωνιστικού χώρου, "στα χαρτιά", επειδή τιμωρημένος παραγοντάς της βρισκόταν στην εξέδρα, είναι κάτι που δεν έχει προηγούμενο, όχι μόνο στον ελληνικό αθλητισμό, αλλά ίσως και παγκόσμια!
Ο αθλητικός δικαστής έκανε δεκτή την καταγγελία του Ολυμπιακού κατά του Παναθηναϊκού σχετικά με την αναμέτρηση του προημιτελικού του Κυπέλλου Ελλάδας (είχε νικήσει με 77-76 ο Παναθηναϊκός) και η ομάδα του Πειραιά καλείται να παίξει στα ημιτελικά της διοργάνωσης κόντρα στον ΠΑΟΚ στη Θεσσαλονίκη.
Ο Ολυμπιακός είχε προσφύγει στην αθλητική δικαιοσύνη επειδή ο επικεφαλής -τότε- της ΚΑΕ Παναθηναϊκός Δημήτρης Γιαννακόπουλος βρισκόταν στις εξέδρες του ΟΑΚΑ αν και τιμωρημένος. Επιπλέον, υποστήριξε ότι στις κερκίδες υπήρχαν υπεράριθμοι φίλαθλοι, αν και το ντέρμπι διεξαγόταν κεκλεισμένων των θυρών λόγω τιμωρίας των "πρασίνων" από την περασμένη αγωνιστική περίοδο.
Ο αθλητικός δικαστής του ΕΣΑΚΕ, Ανδρέας Λίλος, απεφάνθη πως: "Δέχεται την από 13-10-2014 καταγγελία της Ολυμπιακός ΣΦΠ ΚΑΕ και επιβάλλει την απώλεια του αγώνα Κυπέλλου της Παναθηναϊκός Α.Ο. ΚΑΕ στον αγώνα καλαθοσφαίρισης που διεξήχθη στο ΟΑΚΑ την 9-10-2014".
Όμως, ο ίδιος δικαστής στις 31 Οκτωβρίου 2014 είχε εκδώσει μια εντελώς διαφορετική απόφαση: "Το παρόν Δικαστήριο επιβάλλει ποινές που προβλέπονται από τον Ειδικό Πειθαρχικό Κανονισμό του ΕΣΑΚΕ για παραπτώματα ειδικά σε αυτόν προβλεπόμενα. Μάλιστα, ο Ειδικός Πειθαρχικός Κανονισμός αυτός δεν έχει προβλέψει πουθενά την ως άνω ποινή, ήτοι την κατακύρωση του αγώνα σε βάρος ΚΑΕ. Τέλος, η κρινόμενη καταγγελία πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, εφόσον ήθελε κριθεί ότι αυτή φέρει τη μορφή ενστάσεως του άρθρου 54 του Κανονισμού της ΕΟΚ, τη στιγμή που δεν υπεγράφη στην αποκλειστική προθεσμία των 48 ωρών που ορίζει η άνω διάταξη αλλά 4 μέρες αργότερα και δεν καταβλήθηκε το σύμφωνα με το άρθρο 54 παρ. 4Β καθοριζόμενο παράβολο".
Η ΚΑΕ Ολυμπιακός προσέφυγε στο ΑΣΕΑΔ, που "εξαφάνισε" την απόφαση του αθλητικού δικαστή και αποδέχθηκε την προσφυγή των "ερυθρολεύκων". Η υπόθεση γύρισε στα χέρια του αθλητικού δικαστή, ο οποίος έκρινε ότι το παιχνίδι πρέπει να κατακυρωθεί υπέρ του Ολυμπιακού. Η επανεξέταση της υπόθεσης καθυστέρησε, καθώς η διοργανώτρια του Κυπέλλου ΕΟΚ ζήτησε διευκρινίσεις από το Ανώτατο Συμβούλιο Επίλυσης Αθλητικών Διαφορών σχετικά με την ερμηνεία της ακύρωσης της προηγούμενης απόφασης του Αθλητικού Δικαστή. Η εκδίκαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε πριν από τις γιορτές, ωστόσο η απόφαση ανακοινώθηκε μόλις την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου.
Ο Παναθηναϊκός, πάντως, έχει δικαίωμα να προσφύγει στο ΑΣΕΑΔ, το οποίο, όμως, έχει παραπέμψει ήδη την υπόθεση στον αθλητικό δικαστή του ΕΣΑΚΕ σε ανάλογο αίτημα του Ολυμπιακού! Πολλοί οπαδοί του Παναθηναϊκού ζητάνε να μην πάει στο ΑΣΕΑΔ η ομάδα τους, θεωρώντας ότι μια τέτοια απόφαση θα αποτελέσει "μαύρη σελίδα" στην ιστορία του "αιωνίου" αντιπάλου, ανάλογη μ' αυτήν της υπόθεσης Βάλνερ της Καλαμαριάς, που είχε επιδικασθεί υπέρ του Ολυμπιακού και είχε πάρει "στα χαρτιά" το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του 2008 ο Ολυμπιακός, ενώ στα γήπεδα το είχε κατακτήσει η ΑΕΚ.
Από την πλευρά τους οι οπαδοί του Ολυμπιακού πανηγυρίζουν ότι "επιτέλους τιμωρήθηκε ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος", αλλά πολλοί απ' αυτούς ζητάνε να παίξει με την εφηβική ομάδα ο Ολυμπιακός κόντρα στον ΠΑΟΚ, κάτι όμως που δεν φαίνεται να ενστερνίζεται η διοίκηση της ΚΑΕ...
Θυμίζουμε ότι στον τελικό του Κυπέλλου έχει ήδη προκριθεί ο Απόλλωνας Πάτρας, που στον ημιτελικό νίκησε εκτός έδρας τη Νέα Κηφισιά...