Κατά 30%-40% θα αυξηθούν οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών του ΟΑΣΑ, καθώς ήδη έχουν διατεθεί σχεδόν 200.000 κάρτες, εκτίμησε ο διοικητής του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Τις επόμενες ημέρες ενεργοποιούνται 600 σημεία πώλησης και διασυνδέονται οι τράπεζες για αγορές μέσω web banking. Αναλυτικές οδηγίες για απόκτηση κάρτας με κατάθεση φακέλου χωρίς αναμονή στα γκισέ.
«Το "έξυπνο", ηλεκτρονικό εισιτήριο, φέρνει μία επανάσταση στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ... σπάει το κύκλωμα των πλαστών εισιτηρίων και έχει σαφή εικόνα και διαχείριση των προϊόντων κομίστρου ηλεκτρονικά», τόνισε ο κ. Ταστάνης.
Το θέμα που έχει προκύψει οφείλεται στο ότι το έργο, που είχε σχεδιαστεί με συγκεκριμένο τρόπο, «στην πορεία -πολύ νωρίς, πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία ολοκλήρωσης- προέκυψαν τα προβλήματα με τα προσωποποιημένα δεδομένα και άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο ο επιβάτης παίρνει την κάρτα στα χέρια του ... Ενώ είχε προγραμματιστεί ότι θα γινόταν με μία διαδικασία όπου ο επιβάτης θα έμπαινε στο σύστημα ηλεκτρονικά, θα έδινε τα στοιχεία του και η κάρτα θα έφτανε ταχυδρομικά στα χέρια του, αυτό διαφοροποιήθηκε μετά τη γνωμάτευση της αρμόδιας Αρχής. Αναγκαστήκαμε να αναπροσαρμόσουμε αυτό το μεγάλο έργο στα καινούργια δεδομένα», όπως είπε.
Ωστόσο, το επόμενο διάστημα θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, εκτίμησε, καθώς «ήδη έχουν εκδοθεί 130.000-140.000 κάρτες και επίσης έχουν αποσταλεί 40.000 ακόμη περίπου ... η εικόνα που είχαμε ήταν ότι οι μηναίες κάρτες, εκεί όπου υπάρχει το πρόβλημα, ήταν περίπου 250.000 ... τώρα, θα περάσουμε αυτό το νούμερο πάρα πολύ, θα έχουμε μία αύξηση τουλάχιστον 30%-40%».
Πώς να προμηθευτείτε τις κάρτες χωρίς να στηθείτε στην ουρά
Προμήθεια των ηλεκτρονικών εισιτηρίων είναι δυνατή, εκτός των σταθμών, σε 600 περίπου σημεία συνολικά, θύμισε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ, «υπάρχουν post που τις επόμενες ημέρες θα ενεργοποιηθούν, στο πλαίσιο τις σύμβασης με τις τράπεζες, προκειμένου να προχωρήσει η λειτουργική σύνδεση για να προμηθεύονται οι επιβάτες τα προϊόντα αυτά και με web banking».
Ο κ. Ταστάνης θύμισε επίσης ότι ο πολίτης μπορεί να αποφύγει τις ουρές δίνοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την προσωποποιημένη κάρτα σε φάκελο. Ο φάκελος, με το όνομα του ενδιαφερόμενου γραμμένο απ' έξω χειρόγραφα, παραδίδεται στα εκδοτήρια χωρίς να περιμένει στην ουρά, ενώ υπάρχουν και επτά σημεία ειδικά για αυτή τη διαδικασία. Η παράδοση του φακέλου δεν είναι απαραίτητο να γίνει από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο.
Μετά από τρεις ημέρες αποστέλλεται η κάρτα με συστημένη επιστολή από τα ΕΛΤΑ Courier, μαζί με αναλυτικές οδηγίες.
Καμία ανησυχία για ανέργους και δικαιούχους μειωμένου κομίστρου
«Για τα εισιτήρια των ανέργων και όλων των ομάδων που μετακινούνται με μειωμένο κόμιστρο, ολοκληρώνεται το αμέσως επόμενο διάστημα η νομοθετική διαδικασία που θα λύσει το πρόβλημα ... δεν θα υπάρξει καμία πίεση, με κλείσιμο πυλών κτλ., εάν δεν ολοκληρωθεί, είναι ξεκάθαρο, να μην ανησυχούν», διαβεβαίωσε ο ίδιος.
Θύμισε επίσης ότι αυτή τη στιγμή, αγοράζοντας 10 εισιτήρια ο επιβάτης παίρνει 11, δηλαδή το κόμιστρο μειώνεται στο 1,27 ευρώ. Το επόμενο διάστημα, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, είναι στις προθέσεις του ΟΑΣΑ και του υπουργείου να προχωρήσει η αναλογική χρέωση, από σταθμό σε σταθμό, πολύ πιο αναλογικά και δίκαια.
Έτσι, «άλλη χρέωση θα έχει κάποιος που παίρνει ένα μέσο από την αφετηρία μέχρι το τέρμα και άλλη κάποιος που μετακινείται μόνο για λίγες στάσεις, αλλά αυτά θα αξιολογηθούν με τα δεδομένα που θα συλλεχθούν ... θα επανασχεδιαστούν τα προϊόντα, στην κατεύθυνση ώστε οι δημόσιες αστικές μεταφορές να παραμείνουν δημόσιο αγαθό», όπως είπε.