Στην ανάγκη να ξαναστηθεί η οικονομία σε νέα βάση, με σεβασμό στον άνθρωπο, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, επικεντρώνεται ο αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ Γ. Τσιρώνης στο μήνυμά του για τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
Όπως επισημαίνει, "η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι κόστος για την οικονομία αλλά επένδυση για την κοινωνία. Η διατήρηση της βιοποικιλότητας, η αποτελεσματική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών, η βελτίωση της ποιότητας των υπόγειων και επιφανειακών υδάτων, η προστασία και η αύξηση του δασικού πλούτου δεν είναι απλά στόχοι μίας φιλοπεριβαλλοντικής πολιτικής, αλλά επένδυση στο μέλλον της χώρας μας. Ένα μέλλον που μπορεί να βασίζεται στο απόλυτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας, που έχει την πλουσιότερη βιοποικιλότητα στην Ευρώπη: στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, που δικαιούμαστε να απολαμβάνουμε τόσο εμείς όσο και οι φιλοξενούμενοί μας".
WWF: Να μην χειροτερέψει η νομοθεσία της Ε.Ε.
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και το WWF Ελλάς επιλέγει την ξενάγηση μέσα από "μοναδικές εικόνες στην υπέροχη ελληνική φύση", καλώντας τους πολίτες να ανακαλύψουν ξανά όσα μας συνδέουν μαζί της και να την προστατέψουμε. Ταυτόχρονα αναρωτάται: "Και αν σε κάποιους φαίνεται πολυτέλεια να μιλά κανείς για τη φύση στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η ερώτηση είναι απλή: μπορούμε να χτίσουμε χωρίς θεμέλια; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτήν;".
Εστιάζει σε δύο περιοχές με μοναδικά είδη. Τη Γυάρο, που φιλοξενεί το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού της μεσογειακής φώκιας Monachus Monachus, και την παραλία των Σεκανίων στη Ζάκυνθο, που αποτελεί τη σπουδαιότερη παραλία ωοτοκίας της Caretta Caretta στη Μεσόγειο, καθώς συγκεντρώνει κάθε χρόνο 500-1.000 φωλιές.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ένας πρώην τόπος εξορίας και ένας παγκοσμίως γνωστός τουριστικός προορισμός συνδέονται μεταξύ τους λόγω δύο μοναδικών ειδών, αλλά και ως κομμάτια του ευρωπαϊκού δικτύου προστασίας της φύσης Natura 2000".
Το WWF Ελλάς αναδεικνύει τον κίνδυνο αναθεώρησης προς το χειρότερο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την προστασία της φύσης που ενέχεται να ανοίξει η Κομισιόν, υπογραμμίζοντας: "Η Γυάρος, η Ζάκυνθος, δεκάδες από τους νησιωτικούς υγρότοπους, ρυάκια, σπήλαια, δάση -και όχι μόνο- ανήκουν στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστασίας της φύσης Natura 2000. Χωρίς αυτό, δεν θα ήταν εφικτή η προστασία της Caretta Caretta και της παραλίας ωοτοκίας της στη Ζάκυνθο και δεν θα βρισκόμασταν τώρα στη Γυάρο για να προστατέψουμε την απειλούμενη με εξαφάνιση Monachus Monachus. Χωρίς την ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν θα είχαμε τα 'όπλα' να αναχαιτίζουμε περιπτώσεις υποβάθμισης μοναδικών οικοσυστημάτων, όπως αυτά που θαυμάζουμε στις φωτογραφίες και στηρίζουν την ευημερία μας".
Και υπενθυμίζει την κινητοποίηση 100 και πλέον ευρωπαϊκών οργανώσεων για τη συλλογή υπογραφών υπέρ της ευρωπαϊκής φύσης, σε μια εκστρατεία που έχει ήδη ξεπεράσει τις 195.000 υπογραφές (http://www.wwf.gr/campaigns/keep-nature-alive#nature- content).
Οικολόγοι Πράσινοι: Θετικός ο σχεδιασμός για τα απόβλητα
Η ελπίδα που θέλει να φέρει η νέα κυβέρνηση δεν μπορεί παρά να περνάει από την προστασία του περιβάλλοντος της χώρας μας, σημειώνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι.
Στην ανακοίνωσή τους, μεταξύ άλλων, θεωρούν ότι ο νέος Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) που είναι σε διαβούλευση ενσωματώνει βασικές προτάσεις της Πολιτικής Οικολογίας και του οικολογικού κινήματος σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων, όπως την έμφαση στην πρόληψη, την επαναχρησιμοποίηση, τη διαλογή στην πηγή και την κομποστοποίηση, τις αποκεντρωμένες μονάδες μικρής κλίμακας και κόστους, τη δημόσια διαχείριση, αλλά και την κοινωνική ενεργοποίηση και συμμετοχή.
Εκφράζουν την ελπίδα ότι η νέα κυβέρνηση θα προάγει άμεσα την εξοικονόμηση ενέργειας ως βασικό πυλώνα για την παραγωγική ανασυγκρότηση, όπως και τη διαφωνία τους, διότι "η νέα ηγεσία του ΥΠΑΠΕΝ συνεχίζει την καταστροφική πολιτική της μονοκαλλιέργειας του λιγνίτη, παρά το γεγονός ότι η σύγχρονη τάση και στόχευση στην Ε.Ε. είναι η αύξηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η κατασκευή της νέας λιγνιτικής μονάδας παλαιάς τεχνολογίας στην Πτολεμαΐδα, αλλά και το αίτημα επαναλειτουργίας της ξεπερασμένης λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα 3 προδίδουν μια ακατανόητη εμμονή στο ξεπερασμένο μοντέλο άνθρακα - λιγνίτη και τις αρνητικές του επιπτώσεις στην οικονομία, το φυσικό περιβάλλον και τη δημόσια υγεία".