Live τώρα    
Τη Δευτέρα το νομοσχέδιο επανίδρυσης, σύμφωνα με πηγές του Μαξίμου / Εξασφάλιση ομαλής επανεκκίνησης της ΕΡΤ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τη Δευτέρα το νομοσχέδιο επανίδρυσης, σύμφωνα με πηγές του Μαξίμου / Εξασφάλιση ομαλής επανεκκίνησης της ΕΡΤ

Σε τέσσερις βασικούς άξονες θα κινείται το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ, το οποίο, σύμφωνα με πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου, θα κατατεθεί τη Δευτέρα. Όπως σημειώνουν μάλιστα, η αναζήτηση ομαλής μετάβασης από τη ΝΕΡΙΤ στη νέα ΕΡΤ είναι η αιτία της καθυστέρησης κατάθεσής του. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι οι εξής:

1. Επιστροφή των απολυμένων της 11.6.2013, οπότε έπεσε το «μαύρο».

2. Ομαλή μετάβαση στην ΕΡΤ, με επίλυση των νομικών και τεχνικών προβλημάτων που επινόησε η προηγούμενη συγκυβέρνηση δημιουργώντας το εκτρωματικό ουσιαστικό και κανονιστικό πλαίσιο του κλεισίματος της ΕΡΤ, της μετάβασης προς το μόρφωμα ΝΕΡΙΤ διά της ΔΤ.

3. Οικονομικός έλεγχος της ΝΕΡΙΤ. Προκειμένου να διαπιστωθεί πώς αξιοποιήθηκαν τα κονδύλια από το υπουργείο Οικονομικών και στη συνέχεια από το ανταποδοτικό τέλος. Η ρύθμιση για τα παραπάνω αποτελεί ένα δυσεπίλυτο παζλ, καθώς ό,τι διορθώνει ένα πρόβλημα μπορεί να δημιουργεί ένα νέο.

4. Η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής δημόσιας τηλεόρασης, με ελκυστικό πρόγραμμα, το οποίο θα αξίζει την επιβάρυνση του ανταποδοτικού τέλους.

Οι ίδιοι κύκλοι επιχείρησαν επίσης να δώσουν ένα περίγραμμα των νέων ρυθμίσεων. 'Οπως φαίνεται, πρόκειται για νομοθέτημα το οποίο περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο ρυθμίσεις μεταβατικού χαρακτήρα, που σχετίζονται με την επιστροφή των εργαζομένων, την ανασυγκρότηση της ΕΡΤ και των δομών της, την εξασφάλιση της χρηματοδότησής της. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται:

* Η ΕΡΤ ανοίγει, οι εργαζόμενοι επιστρέφουν. Ο δημόσιος φορέας θα λειτουργήσει προς την πραγματική εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης για ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού.

* Η ΕΡΤ θα είναι πράγματι ανεξάρτητη από κάθε φορέα δημόσιας ή ιδιωτικής εξουσίας διασφαλίζοντας την πολυφωνία, την ανεξάρτητη ενημέρωση, την υψηλή ποιότητα του περιεχομένου, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους πνευματικούς δημιουργούς και καλλιτέχνες να προβάλλουν το έργο και τις ιδέες τους.

* Η ΕΡΤ θα έχει για την εκπομπή της όλα τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα (αναλογικά, ψηφιακά, δορυφορικά, διαδικτυακά κ.ά.) σε όλη την ελληνική επικράτεια, αλλά και προς τον απόδημο Ελληνισμό ανά την υφήλιο. Η ΕΡΤ επίσης θα κατέχει, τηρεί και παρέχει με ψηφιακό τρόπο στο κοινό το οπτικοακουστικό αρχείο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

* Οι πόροι της ΕΡΤ θα προέρχονται από το ανταποδοτικό τέλος, από το οποίο απαλλάσσονται μεταξύ άλλων όσοι έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ.

* Η ΕΡΤ θα διοικείται από Δ.Σ. επτά μελών, εκ των οποίων δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων. Υπάρχει πρόβλεψη σε σχέση με την κατάργηση παροχών, απολαβών και προνομίων.

* Οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης της εταιρείας θα στηρίζονται στο ανταποδοτικό τέλος και δεν θα δημιουργούν καμία δημοσιονομική επιβάρυνση. Οι εξωφρενικές δαπάνες των εξωτερικών / μεικτών παραγωγών περιορίζονται δραστικά με ρητή πρόβλεψη στον νόμο.

Α.Γ.Ν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0