Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
13 °C
9.2°C14.6°C
2 BF 84%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.7°C14.1°C
1 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
12.0°C14.9°C
3 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.8°C14.1°C
3 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
6 °C
5.9°C9.5°C
2 BF 100%
Αρώματα / H έκπληξη της χρονιάς!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αρώματα / H έκπληξη της χρονιάς!

αρωμα
Φωτογραφία από S. Hermann και F. Richter για το Pixabay.com

Ποτέ δεν ήμουν μεγάλη λάτρης των αρωμάτων. Όσο θυμάμαι, είχα πάντα δύο αρώματα, ένα πιο ελαφρύ και ενα πιο βραδυνό, έτσι για το καλό. Το πότε τα φόραγα, ούτε που θυμάμαι.

Αυτες τις βδομάδες όμως, τις δύσκολες βδομάδες της δεύτερης καραντίνας, που μοιάζει σαν να είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας μια δεκαετία, μου έχει γεννηθεί μια ακατανίκητη επιθυμία να μυρίζω αρώματα.

Βλέπω διαφημίσεις αρωμάτων στην τηλεόραση, που άλλοτε μου περνούσαν πιο αδιάφορες και απο διαφημίσεις τελεμάρκετινγκ, και αμέσως πιάνω το κινητό για να εντοπίσω τα συστατικά τους. Ξεκινώ ετσι την αναζήτηση αρωμάτων με νότες που μου αρέσουν περισσότερο όπως το κόκκινο πιπέρι, τα μούρα, τα tonka beans και το γιασεμί. Διαβάζω την ιστορία του κάθε οίκου αρωμάτων, την ιστορία πίσω απο την δημιουργία του κάθε αρώματος, όπως για το θρυλικό άρωμα no 5 της Chanel με νότες απο αλδεΰδες, Υλάνγκ Υλάνγκ, νερόλι, περγαμόντο και λεμόνι, γιασεμί, τριαντάφυλλο, κεχριμπάρι, σανδαλόξυλο, Βέτιβερ, Βανίλια και πατσουλί. Άρωμα που δημιουργήθηκε το 1921 και κάνει υψηλές πωλήσεις ακόμα και σήμερα. Διαβάζω σε τί διαφέρουν τα καινούρια αρώματα (σήμερα είναι πιο απαλές οι μυρωδιές, πιο ανάλαφρες, πιο πουδρένιες), πως και απο που συλλέγονται τα υλικά τους (εκεί βρίσκεται και η διαφορά στις τιμές τους), ψάχνω πληροφορίες για τον αρωματοποιό, απο που εμπνεύστηκε και τί άλλα αρώματα έχει φτιάξει.

Και τα θέλω όλα.

Το πρόβλημα είναι πως με τα κλειστά μαγαζιά δεν μπορώ να δοκιμάσω το άρωμα που μου έχει κλέψει -ιντερνετικά εστω- την καρδιά, και δυστυχώς η αγορά αρωμάτων δεν συγκαταλέγεται στα φθηνα σπορ.

Απο την άλλη, δεν εχω καμία διάθεση να αγοράσω ούτε ρούχα, ούτε παπούτσια, και απο βιβλία έχω περίπου είκοσι αδιάβαστα απο την προηγούμενη καραντίνα. Οπότε χωρίς τύψεις και με αυτοπεποίθηση αγοράζω δυο αρώματα, με τελείως διαφορετικές νότες μεταξύ τους για να δω ποιο μου αρέσει περισσότερο. Όταν φτάνει το δέμα μου, σα να γίνομαι εξι χρονών και να είναι Χριστούγεννα. Ανοίγω το δέμα με προσμονή που μου προκαλεί έκπληξη και η λαχτάρα όταν βλέπω τα μπουκαλάκια θα έκανε κάθε λογικό άνθρωπο να απορήσει. Όμως είναι τόσο όμορφα, σα βγαλμένα απο ταινία. Το ένα είναι ασημί με γαλάζιους ιριδισμούς και το άλλο σκούρο βαθύ κόκκινο με ροζ.

Τα ανοίγω, ψεκάζω και τα δυο μου χέρια και μυρίζω πότε το ένα, πότε το άλλο, προσπαθώντας να αντιληφθώ τις νότες τους. Καταφέρνω να ξεδιαλύνω κάθε άρωμα που γράφει στην περιγραφή, και την λεβάντα και το περγαμόντο και την βανίλια, και νιώθω μια τρομερή ευχαρίστηση. Ο εγκέφαλός μου είναι σε μια έντονη υπερδιέγερση.

Τα πρωϊνά που είμαι στο σπίτι -που αλλού- είτε δουλεύω είτε οχι, βάζω λίγο απο το άρωμα που νιώθω οτι ταιριάζει εκείνη την στιγμή. Πότε ένα πιο γλυκό, πότε ενα πιο ξυλώδες. Είναι ένα που μου θυμίζει έντονα Χριστούγεννα, χωρίς να μπορώ να καταλάβω γιατί.

Έχω ανακαλύψει κάθε δειγματάκι αρώματος που είχα ξεχασμένο μέσα στο σπίτι, και σε πρόσφατη click away αγορά παρακάλεσα την security του μαγαζιού που μου έφερε την παραγγελία μου, αν μπορεί να μου δώσει δειγματάκια αρωμάτων. Όσα περισσότερα, τόσο το καλύτερο. Με κοίταξε με ενα κενό βλέμμα, λεω πάει, θα νομίζει οτι το 'χω χάσει τελείως, αλλα επιστρέφει με περίπου 20 μικρά μπουκαλάκια. Την ευχαριστώ με ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.

Προσπαθούσα να σκεφτώ τί έχω πάθει ξαφνικά με τα αρώματα, τι περίεργη επιθυμία είναι αυτή, και βρίσκω οτι η αγορά αρωμάτων έχει αυξηθεί 30% τους τελευταίους μήνες του 2020 στις αγορές των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας. Όμιλοι όπως  η Estee Lauder έχουν δει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων όλων των αρωμάτων τους, ιδιαίτερα δε τον πολύ ακριβών. Το τελευταίο άρωμα του Marc Jacobs είχε αυτο το τρίμηνο τις υψηλότερες πωλήσεις απο οποιοδήποτε άλλο άρωμα του οίκου στα χρονικά. Ο όμιλος Cosy ανέφερε ότι απο τον Σεπτέμβρη έχει αύξηση των πωλήσεων εως και 43% όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και στην αγορά της Κίνας. Δηλαδή εν μέσω lockdown, κλειστών καταστημάτων και εγκλεισμού στα σπίτια, ο κόσμος αγοράζει αρώματα.

ΟΚ, ευτυχώς δεν είμαι η μόνη.

Τι ειναι αυτο που μας κάνει να έχουμε τέτοια επιθυμία για αρώματα ; Πόσο μάλλον να αγοράζουμε αρώματα απο το διαδίκτυο, ενω δεν ξέρουμε πως μυρίζουν.

Αυτη η χρονιά είναι απο τις δυσκολότερες για όλους μας, αλλα ειδικά τις εβδομάδες αυτες της καραντίνας ζούμε αποκομμένοι απο τους άλλους ανθρώπους, δεν έχουμε πραγματική επαφή μαζί τους, δεν αγκαλιαζόμαστε και με τις μάσκες δεν βλέπουμε καν τα χαμόγελά τους. Δεν ζούμε εμπειρίες που μας γεμίζουν συναισθήματα (για πόσο περπάτημα πια να πας στην ίδια πόλη..), δεν φλερτάρουμε, οι αισθήσεις μας είναι σε αδράνεια.

Η όσφρησή μας όμως είναι συνδεδεμένη με τα συναισθήματα μας, με τις αναμνήσεις μας. Ένα άρωμα μας θυμίζει μια περιοχή όπου είχαμε ταξιδέψει, ενα αγαπημένο πρόσωπο, τις βραδυνές μας εξόδους. Μας θυμίζει όλα όσα δεν έχουμε τώρα.

Ενα μικρό φσιτ μας βγάζει λίγο απο το σπίτι μας, απο τις μονότονες σκέψεις μας, μας θυμίζει αυτο που μας λείπει.

Σκέφτομαι να κρατήσω όλα τα μπουκάλια με τα αρώματα, αλλα και τα μπουκαλάκια απο όλα τα δειγματάκια και όταν τα βλέπω να λεω «πωπω, τι ζήσαμε τότε ε» , ενω ετοιμάζομαι να βγω για βόλτα με τους φίλους μου.

Που λογικά τότε δε θα μυρίζω πέντε διαφορετικά αρώματα.

Ή και όχι, μπορεί να είναι ενα κουσούρι της πανδημίας που θα μου μείνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL